Sari in Janku Tomšiču iz Novega mesta je bilo takoj po uvedbi ukrepov o prepovedi delovanja malih podjetnikov jasno, da bodo mnogi težko prebrodili začasno zaprtje svojih podjetij. »Seveda sva najprej pomislila na tiste, ki jih poznava, denimo na mojo frizerko. Čez noč je ostala brez prihodkov, pa ne po svoji krivdi. Razmišljala sva, kako bi lahko s svojim znanjem na daljavo pomagala njej in podobnim malim podjetnikom,« začetek ideje pojasnjuje Tomšičeva, trenutno na porodniškem dopustu, sicer pa novomeška podžupanja, tudi z izkušnjami na področju marketinga in komuniciranja z javnostjo, Janko pa je računalniški programer.

Brezplačna digitalna pomoč

Na podlagi svojega znanja in izkušenj sta prišla na idejo o brezplačni digitalni pomoči podjetnikom in vrednostnih bonih, ki bi jih stranke pri posameznih ponudnikih prek spleta kupile zdaj, unovčile pa po koncu krize oziroma ko bo ponudnik spet odprl svoja vrata. Razvijalce spletne predloge sta pregovorila, da so jima jo podarili, zakupila sta domeno, vzpostavila gostovanje ter v treh dneh oblikovala spletno stran www.najdibon.si.

Novica o spletni strani, ki pomaga malim podjetnikom, se je hitro razširila po družbenih omrežjih ter od ust do ust. Od 22. marca, ko je zaživela, pa do včeraj se je nanjo prijavilo že več kot 320 podjetnikov iz vse Slovenije, zabeležila je 14.700 obiskovalcev ter 76.000 ogledov strani. Nabor ponudnikov se iz dneva v dan širi, ti so iz vseh mogočih panog, od gostincev in turističnih ponudnikov do ponudnikov storitev za zdravje in lepoto, trgovin na drobno in drugo.

Ne gre za miloščino

»Rekla sva si, da morava predvsem ozaveščati ljudi o možnosti, da lahko svojemu frizerju, gostincu, cvetličarju pomagajo prav zdaj, ko mu je morda najtežje in mu vsak evro pride prav. Ne gre torej na miloščino, kajti vsak podjetnik bo moral ta bon nekoč oddelati. Seveda se lahko zgodi, da podjetnik, pri katerem kupimo bon, ne preživi. Pa vendar, če tega podjetnika poznaš, tudi ne boš preveč pogrešal tistih nekaj evrov,« pravi Tomšičeva.

Vsako potencialno podjetje, še preden z njim vzpostavita kontakt, najprej preverita prek javno dostopnih poslovnih baz, da se ne bi pojavilo kakšno s slabimi nameni. Zato kupce tudi spodbujata, naj kupujejo bone predvsem pri tistih, ki jih poznajo in kjer nameravajo bon dejansko unovčiti.

Spletna stran kot vezni člen

Ceno bonov, način plačila, njihovo uporabo določi vsak ponudnik sam. Spletna stran tako zgolj poda informacijo, pri kom je mogoče kupiti bone, ponudnika na kratko predstavi in stranko usmeri na njegovo spletno stran oziroma na njegov kontakt. Vse nadaljnje korake nakupa bona opravi neposredno z njim. Uporaba spletne strani je za vse male podjetnike brezplačna. »Nisva posrednika, saj pri tem ne vzameva nikakršne provizije. Spletna stran je tako zgolj nekakšen vezni člen ali prodajni kanal med ponudnikom in stranko. Gre za solidarnostni projekt, midva nimava pri tem nikakršnega zaslužka.«

Izkušnja je izjemna, dodaja Tomšičeva. »Podjetniki so res zelo hvaležni in veseli za idejo in pomoč, saj jim v tem kriznem času pride prav vsak evro in vsaka ideja, čeprav je jasno, da zgolj prodaja bonov ne bo dovolj. A nekaj jim bo vendarle prinesla. Poleg tega za mnoge digitalizacija pomeni povsem nove vode, v katerih se ne znajdejo, tako sva jim omogočila nekakšno mini spletno predstavitev,« dodaja Tomšičeva. Pomagata jim tudi z nasveti, kako izdelati digitalni bon, kako poslovati z njim in podobno.

Snujeta pa že idejo o spletni akademiji, prek katere bosta podjetnikom brezplačno delila nasvete o digitalizaciji, digitalnih profilih, družbenih omrežjih.