Ameriška zvezna država Nevada se je še pred nekaj leti bojevala z najvišjo, 14,5-odstotno, brezposelnostjo v zgodovini. Zdaj je ta 7,7-odstotna (julija je bilo brez dela 105 tisoč ljudi), kar pa je še vedno med najvišjimi v ZDA. Zato je njen guverner Brian Sandoval sprejel enega najdrznejših ukrepov v zgodovini te države - privabil je megavlagatelja Teslo.
Z zgodovinskim ukrepom nad brezposelnost
Paket, ki ga ustanovitelj Tesle Elon Musk ni mogel zavrniti, vsebuje za milijardo evrov subvencij v obliki oproščenih davkov na zemljišče in dohodnino v prihodnjih desetih letih ter oprostitev lokalnih davkov v prihodnjih 20 letih. Sandoval je dodal še za 150,6 milijona evrov vreden paket dodatnih davčnih subvencij, znižano ceno elektrike za tovarno in še 95 milijonov evrov, s katerimi bodo pocenili zavarovalne police tesel. Sandovalov predlog je v senatu doživel popolno podporo.
V boju za tovarno še druge zvezne države
20
tisoč delovnih mest bo v 20 letih ustvarila Teslova tovarna v Nevadi, od tega okoli polovico v tej ameriški zvezni državi.
1
milijardo evrov bo v obliki oproščenih davkov Tesli namenila Nevada.
Za Teslovo tovarno so se poleg Nevade potegovali še Kalifornija, Teksas, Nova Mehika in Arizona, zataknilo pa se je pri predpisih prodaje Teslovih avtomobilov. Le v Nevadi bodo namreč Musku dovolili prodajo tesel zgolj v lastnih prodajnih centrih, zasebniki torej ne bodo prišli do trgovske pogodbe. Druge države pa niso privolile v omejevanje konkurenčnosti.
Kaj za prijaznost dobi Nevada
Elon Musk se bo radodarnosti guvernerja Nevade oddolžil z gradnjo megatovarne baterij v industrijskem parku, 15 milj oddaljenem od mesta Sparks v Nevadi, ki bo zaposlovala okoli 6.500 ljudi, delo pa bo dobilo še tri tisoč gradbenih delavcev. Tovarna, ki bo po načrtih postavljena do leta 2017, s polno močjo pa bo delovala od leta 2020, naj bi v 20 letih ustvarila 20 tisoč novih delovnih mest, od teh polovico v Nevadi, in 70 milijard evrov prihodkov. Musk se je ob tem zavezal: če bo v prihodnjih desetih letih v Nevadi zapravil manj kot 2,7 milijarde evrov, bo moral vrniti del državnih subvencij.
Tesla s cenejšimi baterijami v množice
Rezultat dogovora med vlado Nevade in Teslo bo največja tovarna baterij za električne avtomobile na svetu, ki bo Teslo stala 3,5 milijarde evrov, proizvajalcu pa pomagala do znižanja cen prihodnjih modelov, s katerimi bo lahko vstopil v množice. Baterije, ki jih bo Tesla v Nevadi izdeloval s pomočjo tehnološkega partnerja Panasonica, bodo vgrajene tudi v tretji Teslov model, ki bo na trgu stal manj kot 28 tisoč evrov, s polno baterijo bo lahko prevozil 320 kilometrov.
Z njegovo pomočjo pa želi Tesla že prihodnje leto preseči prodajo sto tisoč avtomobilov na leto in tako kot prvi vstopiti na množični trg električnih avtomobilov. Elon Musk je za Wall Street Journal poudaril, da je glavni namen megatovarne pocenitev baterij, ki danes pomenijo prek 30 odstotkov stroška proizvodnje električnega avtomobila. S subvencijami Nevade in nizkimi stroški proizvodnje, za katero bo energijo črpal iz sončnih elektrarn in geotermalnih virov, meni, da mu bo to uspelo.
Vlagal bo tudi japonski Panasonic
Poleg Nevade bo v novo tovarno vlagal tudi japonski Panasonic, dozdajšnji izdelovalec baterij za Teslove baterije. Po navedbah Reutersa bodo Japonci namesto v razširitev dozdajšnje tovarne v Teslovo vložili med 140 in 210 milijoni evrov začetnega kapitala v obliki proizvodne opreme in tehnologije, v nadaljevanju pa, odvisno od proizvodnih količin, skupaj do 700 milijonov evrov.
Širša uporaba novih zmogljivih baterij
Avtomobilska panoga pa v zvezi s to naložbo morda ni edina tarča Elona Muska.
Po analizi Morgan Stanleyja lahko nove litij-ionske baterije skladiščijo prek deset gigavatnih ur električne energije na leto, kar zadošča za oskrbo z elektriko za tisoč gospodinjstev, kar bi lahko proizvajalcu odprlo vrata še v druge panoge.