Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Jure Gregorčič

Petek,
19. 5. 2017,
4.31

Osveženo pred

6 let, 6 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Yellow 5,10

Natisni članek

Škoda SUV premiera

Petek, 19. 5. 2017, 4.31

6 let, 6 mesecev

Svetovna premiera: Nasvidenje, yeti, to je novi škoda karoq

Škoda karoq – Še ena Škoda, ki jo bodo Slovenci hitro vzeli za svojo? #foto

Jure Gregorčič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Yellow 5,10
Škoda karoq - svetovna premiera | Foto Jure Gregorčič

Foto: Jure Gregorčič

Na Švedskem, v Stockholmu smo na svetovni premieri med prvimi novinarji na svetu odprli vrata novega Škodinega kompaktnega športnega terenca karoqa. S podobo se povsem oddaljuje od yetija in stopa v kolesnice že uspešnega kodiaqa. Je prva Škoda z digitalnimi merilniki, zadaj pa ima tri ločene sedeže in za njimi prilagodljiv prtljažnik s prostornino med 479 in 588 litri.

Poudarki:

Motorji | Vaše mnenje | Videoutrinki s svetovne premiere

Trije posamično prilagodljivi in ločeno odstranljivi sedeži zadaj (VarioFlex), ki prostornino osnovnega prtljažnika lahko še povečajo na 588 litrov. | Foto: Jure Gregorčič Trije posamično prilagodljivi in ločeno odstranljivi sedeži zadaj (VarioFlex), ki prostornino osnovnega prtljažnika lahko še povečajo na 588 litrov. Foto: Jure Gregorčič Največji prtljažnik v segmentu: od 479 do 521 litrov osnovne prostornine in 1.630 litrov ob "podrtih" zadnjih sedežih oziroma 1.810 litrov ob odstranjenih sedežih druge vrste.

Simply clever praktične rešitve (več kot 30): Karoq nadaljuje tradicijo Škodinih praktičnih rešitev. Med novimi je denimo držalo za plastenko na sredinski konzoli, ki omogoča, da voznik odvije pokrovček z eno roko. Novost je tudi nosilec za tablico z električnim priključkom.

Prvi Škodin model z digitalno instrumentno ploščo, ki jo je mogoče poljubno programirati in prilagajati.

Štirje - dva bencinska in dva dizelska - turbo motorji prostorni 1.0-, 1.5-, 1.6- in 2.0-litra s petimi različicami moči: od 85 (115 KM) do 140 kW (KM). | Foto: Jure Gregorčič Štirje - dva bencinska in dva dizelska - turbo motorji prostorni 1.0-, 1.5-, 1.6- in 2.0-litra s petimi različicami moči: od 85 (115 KM) do 140 kW (KM). Foto: Jure Gregorčič Napredna povezljivost povzema komunikacijski napredek prenovljene octavie in novega kodiaqa: LTE mobilni vmesnik za širokopasovno internetno povezavo (WLAN hotspot), 9.2-palčni visokoločljivostni zaslon, online asistenčne storitve Care Connect (pomoč v primeru okvare, dostop do določenih funkcij vozila na daljavo, naročanje na servis ...), klic v sili in popolna podpora povezave avtomobila s pametnimi telefoni in tabličnimi računalniki.

6-stopenjski ročni ali 7-stopenjski samodejni DSG menjalnik z dvema sklopkama, 4x4 pogon s prilagojenim off-road terenskim programom za vožnjo po težjem terenu.

Najpomembnejši sodobni asistenčni sistemi: aktivni pomočnik za parkiranje (Park assist), sistem za ohranjanje smeri znotraj meja pasu (Lane assist), aktivni radarski tempomat, sistem proti naletu in pomočnik za vožnjo skozi zastoje (samodejno ustavi in ponovno spelji), aktivni nadzor mrtvih kotov, sistem proti naletu s samodejno funkcijo zaviranja in zmožnostjo prepoznavanja pešcev.

Video: oglejte si, kako se pelje po asfaltu in onstran njega

Škodini inženirji so karoqu namenili tudi poseben paket zasčite za slabe ceste in teren. Ta vključuje zaščito, ki preprečuje, da bi večji kamni, vejevje, blato … zašli v motorni prostor. Na podvozje pa so namestili zaščitne elemente za motor, pogon, električno napeljavo in cevi zavornega sistema. Tudi rezervoar za gorivo ima dodatne zaščitne plošče iz plastike. Štirikolesni pogon je opremljen z elektronsko zaporo diferenciala (EDL), ki navor preusmerja na kolo z več oprijema. Voznik ima sicer poleg off-road terenskega programa na voljo še sistem prilagodljivega podvozja (DCC) in pet načinov vožnje: običajnega (normal), dinamičnega (sport), varčnega (eco), izbirnega glede na želje voznika (individual) in snežnega oziroma zimskega (snow).

V obraz karoq povsem povzema oblikovne poteze velikega kodiaqa. Pri dizajnu luči oziroma štirih ločenih svetlobnih teles, spet poudarjajo oblikovni navdih bogate tradicije češke steklarske umetnosti. Samosvojo podobo luči ustvarjajo kristalni brusi celostnih LED-žarometov in osemtočkovne "trepalnice". Na motorni pokrov pa so pripeli velik Škodin logotip in v masko motorja radar. | Foto: Jure Gregorčič V obraz karoq povsem povzema oblikovne poteze velikega kodiaqa. Pri dizajnu luči oziroma štirih ločenih svetlobnih teles, spet poudarjajo oblikovni navdih bogate tradicije češke steklarske umetnosti. Samosvojo podobo luči ustvarjajo kristalni brusi celostnih LED-žarometov in osemtočkovne "trepalnice". Na motorni pokrov pa so pripeli velik Škodin logotip in v masko motorja radar. Foto: Jure Gregorčič

Igra črk odnesla simpatično ime

Pri Škodi so se odločili, da bodo poenotili imena svoje nove SUV linije na družinskem drevesu. Vsak novi SUV se mora začeti na črko K in končati na Q. Žal nam je simpatičnega imena yeti, ki je ime nosil po himalajskem mitu o snežnem človeku. Pri Škodi pa so tudi karoqa krstili na Aljaski, saj je svoje ime dobil iz indijanskega jezika. Ime roko na srce z jezika oziroma glasilk ne steče tako hitro kot yeti. Res pa je, da za nenavadnim imenom stoji precej prepričljive avtomobilske vsebine. Ta pa sloni predvsem na praktičnosti, prostoru in varnosti.

Zadnje in zavorne luči ter zadnje meglenke svetijo v tehnologiji LED. Zadnje luči so nizke in klinaste oblike, lepo vdelane v okvir stranice in delno tudi v pokrov prtljažnika. Zadnje luči imajo za Škodo značilno obliko črke C. | Foto: Jure Gregorčič Zadnje in zavorne luči ter zadnje meglenke svetijo v tehnologiji LED. Zadnje luči so nizke in klinaste oblike, lepo vdelane v okvir stranice in delno tudi v pokrov prtljažnika. Zadnje luči imajo za Škodo značilno obliko črke C. Foto: Jure Gregorčič

Velikostni razred atece, a z večjim prtljažnikom

Škoda karoq - svetovna premiera | Foto: Jure Gregorčič Foto: Jure Gregorčič Prvi živi stik z novim karoqom je najprej odgovoril na vprašanje kako prostoren je avtomobil. Po merah sodi med večje predstavnike v kompaktnega razred šport terencev in križancev. V dolžino meri malce manj kot 4,4 metre (4.382 mm), širok je dobrega 1,8 metra (1.841 mm) in visok 1,6 metra (1.605 mm). Razdalja med osema je pri 4x4 različici z 2,63 metra povsem enaka kot pri njegovi španski sestrični ateci, pri spredaj gnanem karoqu pa še slab centimeter daljša.

Najprej smo dvignili pokrov prtljažnika, ki kot pri večini Škodinih modelov, obljublja nadpovprečno veliko skladišče za prtljago. Karoq sledi tradiciji in ponuja velik, globok in prilagodljiv prtljažni prostor.

Ob sistemu prilagodljivih sedežev varioflex ta v osnovi ponuja kar do 588 litrov prostornine, ob odstranjenih sedežih pa dobrega 1,8 kubika prostora. Tu ni dileme. Prtljažnik je dejansko zelo velik, krajši kot kodiaqov, a globok in širok ter še rezervno kolo je skrito v dnu. Palec gor! | Foto: Jure Gregorčič Ob sistemu prilagodljivih sedežev varioflex ta v osnovi ponuja kar do 588 litrov prostornine, ob odstranjenih sedežih pa dobrega 1,8 kubika prostora. Tu ni dileme. Prtljažnik je dejansko zelo velik, krajši kot kodiaqov, a globok in širok ter še rezervno kolo je skrito v dnu. Palec gor! Foto: Jure Gregorčič

Sedenje na zadnji klopi ponuja razmeroma veliko prostora za kolena, pripombo pa si zasluži nekoliko previsok sredinski greben, ki povzroči, da odrasel potnik na srednjem sedežu ne bo sedel s tako sproščenimi koleni kot tista na levi in desni strani. Precej prostora je tudi za glave potnikov.

Če se veliki kodiaq, ki je od karoqa v dolžino daljši za 30 centimetrov, postavlja ob bok srednje velikim športnim terencem in v domačem koncernu tekmuje z Volkswagnovim tiguanom, je karoq v karoserijskih mejah orientiran za napad na segment kompaktnih križancev in športnih trencev. Z malce manj kot 4,4 metra v dolžino je za 16 centimetrov v dolžino prerasel yetija. | Foto: Jure Gregorčič Če se veliki kodiaq, ki je od karoqa v dolžino daljši za 30 centimetrov, postavlja ob bok srednje velikim športnim terencem in v domačem koncernu tekmuje z Volkswagnovim tiguanom, je karoq v karoserijskih mejah orientiran za napad na segment kompaktnih križancev in športnih trencev. Z malce manj kot 4,4 metra v dolžino je za 16 centimetrov v dolžino prerasel yetija. Foto: Jure Gregorčič

S svojo praktičnostjo bo v slabo voljo spravljal tudi enoprostorce

Škoda karoq - svetovna premiera | Foto: Jure Gregorčič Foto: Jure Gregorčič Škoda že od vsega začetka svoje nove zgodbe razvija domiselne praktične rešitve, ki poenostavijo vsakdanjo rabo avtomobila. Karoq bo tako kot yeti pred njim denimo ponudil kar nekaj priročnih rešitev, ki bodo v slabo voljo spravljale kompaktne enoprostorce. Ena takih je zagotovo zadnja, prilagodljiva sedežna vrsta, ki z doplačilnim sistemom posamičnih sedežev varioflex ponuja hitro spremenljiv potniško-tovorni tloris. Vsak sedež posebej je namreč možno vzdolžno pomikati ali pa res preprosto odstraniti iz vozila. Predstavljajte si: štirje potniki, sredinski sedež odstranjen, tam pa smuči ali pa sup deska. In s 4x4 pogonom zna karoq zlesti marsikam. K tej prilagodljivosti prištejte še dejstvo, da je avtomobil prilagojen za vleko prikolic z maso do dveh ton, pri čemer ima vozni na voljo še asistenta (Trailer assist), ki aktivno pomaga pri počasni vzvratni vožnji in manevriranju s prikolico. Da, praktičnosti in široki uporabi karoqa ni kaj očitati. Za 6. in 7. sedež pa bo treba v kodiaqa.

Iskreno, nam je kar malo žal, da naslednik yetija ni obdržal tistih značilnih potez. Karoq povzema linije velikega kodiaqa, ki je začrtal smer podobe novega rodu SUV avtomobilov te znamke. Oblikovno je karoq zanimiv, a kljub temu se je v njegovih ostrih in prečiščenih linijah nekje izgubila yetijeva prikupnost. Škoda, a pri Škodi najbrž že vedo, zakaj. | Foto: Jure Gregorčič Iskreno, nam je kar malo žal, da naslednik yetija ni obdržal tistih značilnih potez. Karoq povzema linije velikega kodiaqa, ki je začrtal smer podobe novega rodu SUV avtomobilov te znamke. Oblikovno je karoq zanimiv, a kljub temu se je v njegovih ostrih in prečiščenih linijah nekje izgubila yetijeva prikupnost. Škoda, a pri Škodi najbrž že vedo, zakaj. Foto: Jure Gregorčič

Karoq je lahko izdatno opremljen tudi s sistemi za varnejšo vožnjo z manj stresa. Sam vzdržuje nastavljeno razdaljo do spredaj vozečega vozila, pomaga vozniku pri menjavi voznega pasu in ohranjanju smeri na voznem pasu, prikazujejo prometne znake in olajšujejo parkiranje.

Škoda karoq - svetovna premiera | Foto: Jure Gregorčič Foto: Jure Gregorčič

Nov TSI bencinar, ki varčuje z izklopom valjev

1,5-litrski TSI je že v nosu prenovljenega golfa. | Foto: Volkswagen 1,5-litrski TSI je že v nosu prenovljenega golfa. Foto: Volkswagen Največja novost pod motornim pokrovom je nov koncernski 1,5-litrski modularno grajen prisilno polnjen bencinski motor serije TSI s 110 kilovati in funkcijo izklopa valjev. Tehnologija ACT zna takrat, kadar motor ni polno obremenjen gorivo varčevati tako da izklopi 2. in 3. valj. Izklop valjev deluje v območju med 1.400 in 4.000 vrtljaji do hitrosti 130 kilometrov na uro. S tem lahko vsakih 100 kilometrov privarčuje do pol litra goriva. Ta prožen in zelo uglajen bencinski štirivaljnik smo že preizkusili v prenovljenem golfu in lahko zapišemo, da je res dobra alternativa srednjeprostorniskemu 1,6 TDI motorju. Karoq s tem sodobnim strojem v nosu obljublja 5,1-litrsko povprečno porabo. Doseže pa hitrost 204 kilometre na uro in do stotice pospeši v 8,4 sekunde.

Motorji karoq ob začetku prodaje:

Škoda karoq | Foto: Škoda Foto: Škoda Bencin:

1.0 TSI – moč: 85 kW (115 konjev), navor: 175 Nm, največja hitrost: 187 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h v 10.6 s, kombinirana povprečna poraba: 5.2 l / 100 km, povprečni izpusti CO2: 117 g/km

1.5 TSI – moč: 110 kW (150 konjev), navor: 250 Nm, največja hitrost: 204 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h v 8.4 s, kombinirana povprečna poraba: 5.1 l / 100 km, povprečni izpusti CO2: 119 g/km

Škoda karoq | Foto: Škoda Foto: Škoda Dizel:

1.6 TDI – moč: 85 kW (115 konjev), navor: 250 Nm, največja hitrost: 188 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h v 10.7 s, kombinirana povprečna poraba: 4.5 l / 100 km, povprečni izpusti CO2: 118 g/km

2.0 TDI – moč: 110 kW (150 konjev), navor: 340 Nm, največja hitrost: 207 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h v 8.9 s, kombinirana povprečna poraba: 4.4 l / 100 km, povprečni izpusti CO2: 115 g/km

Svetovna premiera: pravi spektakel z rock akordi skupine Mando Diao

Švedska narava | Foto: Jure Gregorčič Foto: Jure Gregorčič Škoda je za okoli 350 novinarjev iz vsega sveta med katerimi smo bili tudi slovenski, svetovno premiero naredila v Stockholmu, v centru Magical Artipelag. Ta leži na granitni obali v senci borovoega gozda ob enem od številnih kanalov mesta znanega tudi kot Benetke s severa. Pri Škodi pravijo, da je narava Švedske, ki ima več kot 52 odstotkov površine pokrite z gozdovi, in aktivni življenjski slog prebivalstva zelo dober primer življenjskega okolja karoqa. Poleg tega naj bi bili Švedi najlepše oblečeni in modno podkovani Evropejci, Čehi pa so to dejstvo hitro predstavili tudi skozi prizmo oblikovanja karoqa. Premiera je bila pravi spektakel vrhunec, pa je bil nastop skupine Mando Diao.

Video: na rok koncertu z ramo ob rami s prvim človekom Škode, predsednikom uprave Bernhardom Maierjem

Prvi mož Škode s svojo ekipo. | Foto: Jure Gregorčič Prvi mož Škode s svojo ekipo. Foto: Jure Gregorčič Predsednik uprave Bernhard Maier je v zadnjem kadru posnetka, ko s svojim telefonom tako kot mi lovi spomine rock zvezdnikov na dan, ko se je svetu predstavil karoq. Maier je sicer znova poudaril, da bo v sklopu strategije, začrtane do leta 2025, znamka v prihodnje sistematično širila svojo modelsko paleto. Pri tem bo poudarek predvsem na uvedbi novih modelov v razredu športnih terenskih vozil, ki jih trg zahteva. Pravi, da je karoq med ključnimi modeli, da z njim podjetje zdaj postavlja nov mejnik. Vstop na trg je načrtovan za drugo polovico leta 2017. Glede na zasnovo avtomobila in zgodbo Škode v Sloveniji ima karoq potencial, da na sončni strani Alp hitro postane uspešnica. Yeti, zmagovalec velikaga primerjalnega PRIMA testa kompaktnih križancev, se je pri nas v zadnjem polnem letu prodaje (2016) poslavlja s ševedno zgledno številko: 372 avtomobilov. Karoqovega večjega brata pa kodiaqa pa so slovenski kupci takoj vzeli za svojega in Čehom naredili sladke skrbi. Škoda je sicer v aprilu v Sloveniji prodala 597 avtomobilov in zabeležila 10,13-odstotni tržni delež in 8,9-odstono rast prodaje.

Kaj vas prepriča pri novem karoqu?

  • Podoba in prosotor ter zadnji sedeži, ki jih je mogoče odstraniti
    40,12 %
    199 glasov
  • Obljubljne vozne lastnosti s 4x4 pogonom
    5,65 %
    28 glasov
  • Novi motorji in varnostna oprema
    7,06 %
    35 glasov
  • Škodina zgodba o uspehu
    4,03 %
    20 glasov
  • Imidž oziroma podobnost z večjim kodiaqom
    3,43 %
    17 glasov
  • Nič posebnega me ne prepriča, yeti je imel lepše ime in je bil bolj unikaten.
    39,72 %
    197 glasov
Oddanih 496 glasov
Ne spreglejte