Avto

Kitajska avtomobilska industrija postaja predraga za izvoz

Rastoči stroški delovne sile in logistike zavirajo rast proizvodnje avtomobilov na Kitajskem.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.06.2015 22:30
Čas branja: 2 min

Proizvajalci se med drugim usmerjajo v srednjo Evropo, denimo na Češko, kamor bo Hyundai v prihodnjih petih letih vložil 1,2 milijarde evrov. Drugi se selijo v Mehiko, Brazilijo ... Zasuk opažajo tudi slovenski izvozniki.

»Hitre rasti proizvodnje na Kitajskem je konec, saj je ta vse dražja zaradi rastočih stroškov delovne sile ter drage in zapletene logistike,« je za Autonews povedal eden od izvršnih direktorjev Volkswagna Martin Jahn. Močan vpliv na upočasnjeno rast proizvodnje ima tudi močan tečaj dolarja, izvoz iz Kitajske v druge države je namreč vezan na to valuto, zato se avtomobilistom vse bolj splača izkoriščati lokalne proizvodne zmogljivosti.

Wuling-sunshine.1435599410.jpg.o.600px.jpg
Majhne kombije wuling sunshine na jugu Kitajske za lokalni trg izdelujejo predvsem delavci, stopnja avtomatizacije je nizka, plače skromne. V bolj naprednih tovarnah v okolici večjih mest pa je proizvodnja vozil za izvoz postala draga, poleg rastočih plač jo dražijo še zapletena in draga logistika ter močan dolar.

Kitajska lani izdelala 20 milijonov vozil, letos upad

Avtomobilski proizvajalci svojih proizvodnih zmogljivosti na Kitajskem doslej sicer niso krčili, na kitajskih tleh še vedno izdelujejo avtomobile za kitajski trg in za izvoz. Vlaganja v druge države pa jasno kažejo na zasuk, ki kaže odmik od Kitajske, ki je še lani izdelala 19,9 milijona avtomobilov. To je skoraj tretjino svetovne proizvodnje avtomobilov, ki je lani znašala 67,5 milijona. Lani je proiz­vodnja avtomobilov na Kitajskem rasla s podobno stopnjo (10,7 odstotka) kot prodaja. Letos pa analitiki napovedujejo le še petodstotno rast prodaje avtomobilov in celo upad proiz­vodnje, ki bo v prihodnje zaradi zgoraj zapisanih dejstev vse bolj zadovoljevala potrebe domačega trga, manj vozil pa bo namenjenih izvozu.

Danfoss Trata in Kolektor Kitajcem prevzemata posle

Zasuk opažajo tudi slovenska podjetja. Direktor Danfossa Trate Aleksander Zalaznik je že pred dobrima dvema letoma napovedal, da bo skupina Danfoss več proizvodnih programov preselila iz Kitajske v Slovenijo. Pojasnil je, da so v Danfossu Trati v zadnjih petih letih z boljšo organizacijo dela produktivnost povečali za polovico, hkrati pa so se stroški dela na Kitajskem zvišali. Juan se je v letu dni v primerjavi z evrom okrepil za 20 odstotkov. Prvi človek Kolektorja Stojan Petrič pa je maja letos komentira, da imajo od tega precejšnjo korist tudi slovenski izvozniki. To je družbi pomagalo, da je pri nekaterih evropskih kupcih za dobave v Evropo dobila nove posle. »Naročila smo dobili, ker smo izrinili kitajske tekmece, ki zdaj cenovno niso več tako ugodni,« je komentiral Petrič.

Mehika je novo žarišče avtoindustrije

V avtoindustriji pa je med državami, ki bodo Kitajski odvzele delež proizvodnje, vse pomembnejša Mehika, ki je lani izdelala dva milijona avtomobilov. Leta 2018 naj bi se proiz­vodnja podvojila. Prek Mehike bodo BMW, Audi, Mazda, Volkswagen in nekateri drugi proizvajalci oskrbovali ZDA in južnoameriški trg, delno tudi Evropo. V prid Mehiki govorijo še razmeroma poceni delovna sila, prostotrgovinski sporazum z ZDA in Južno Ameriko s skoraj dvema milijonoma izdelanih vozil, posel v tej državi Srednje Amerike žene poceni delovna sila, prostotrgovinski sporazum z ZDA in Južno Ameriko in dober strateški položaj. Na drugi strani se zbuja evropski trg, ki raste že zadnjih 18 mesecev, lani pa se je prodaja avtomobilov na stari celini povečala za 5,7 odstotka. Na vse pomembnejši položaj Evrope opozarjajo tudi avtomobilski pro­izvajalci, ki spet vlagajo v pro­izvodne zmogljivosti.

Hyundai in Nexen na Češko...

Avtomobilski proizvajalec Hyundai in korejski proizvajalec pnevmatik Nexen bosta v proizvodnjo na Češkem v prihodnjih petih letih vložila prek 1,2 milijarde evrov. Nexenova tovarna bo v tem času ustvarila več kot tisoč novih delovnih mest. Češka in sosednja Slovaška tuje vlagatelje vabita z davčnimi ugodnostmi, lani pa sta bili državi v vrhu po številu izdelanih avtomobilov na prebivalca. Martin Jahn, ki je tudi predsednik češkega združenja avtomobilskih proizvajalcev, ob tem dodaja, da na Češkem vse bolj primanjkuje strokovnih kadrov.

... Volkswagen pa v Španijo

Tovarno v srednji Evropi bo prihodnje leto gradil tudi angleški Jaguar Land Rover. Volks­wagen pa je veljavo evropskemu trgu potrdil z napovedjo 3,5 milijarde naložb v dve tovarni v Španiji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Tovarna
Dobre prakse
Tako so v Danfossu Trati v desetih letih za 220 odstotkov povečali produktivnost v proizvodnji
Tovarna leta
Dobre prakseSabina Petrov Tako so v Danfossu Trati v desetih letih za 220 odstotkov povečali produktivnost v proizvodnji

Na dan v ljubljanski družbi izdelajo 12 tisoč izdelkov za regulacijo daljinskega ogrevanja, klimatizacije in prezračevanja; na leto v povprečju produktivnost v proizvodnji povečajo za devet odstotkov

IZVOZNIKI
Novice
Kako so v Danfossu Trati uporabili logiko iz avtoindustrije, da so postali glavni na trgu energetskih rešitev
Izvozniki.si
NoviceMateja Bertoncelj Kako so v Danfossu Trati uporabili logiko iz avtoindustrije, da so postali glavni na trgu energetskih rešitev 3

Imajo vodilni tržni delež pri ventilih in regulatorjih za sisteme daljinskega ogrevanja in hlajenja

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
Članki
Pri Kitajski in Rusiji se naučite nov izraz: sharp power
Finance
FinanceSimona Toplak Pri Kitajski in Rusiji se naučite nov izraz: sharp power 4

Z veliko denarja, ki ga prinašajo Kitajci, spomin na pokol na Trgu nebeškega miru bledi. Kitajci mirno plačujejo visokim politikom, da zagovarjajo kitajske ozemeljske, varnostne in gospodarske interese.

FINANCE
Manager
(intervju) Kitajska in Slovenija sta gospodarsko komplementarni
Manager
ManagerLojze Javornik (intervju) Kitajska in Slovenija sta gospodarsko komplementarni 1

Kako vidi slovensko-kitajske naložbe gospodarski svetovalec na kitajskem veleposlaništvu Yuan Kehua.

FINANCE
Članki
Kitajci prihajajo: Če Kitajci dajo denar za Gorenje, bo morala Slovenija Kitajski izročiti Tajvance!?
Finance
FinanceSimona Toplak Kitajci prihajajo: Če Kitajci dajo denar za Gorenje, bo morala Slovenija Kitajski izročiti Tajvance!? 5

Kitajska je novi Hanibal. In je pred vrati. Kitajci ne prihajajo z bombami, ampak z denarjem. Za tem denarjem je državna diktatura. Kitajci se zanimajo tudi za Gorenje. Evropski posel ne sme izbirati po nacionalnosti.Denar je denar, zakaj ne kitajski. Evropska politika pa govori o zaščiti. Dobivamo lex Kitajska. ZDA uvajajo carine. Koliko veste o Kitajski? Številke, dejstva, nevarnosti, priložnosti, resnice in zablode – smo zbrali v posebni izdaji o Kitajski.