Na trg pošljejo štiri milijarde zamaškov na leto

Vsaka tretja zobna pasta na prodajnih policah nosi njihov zamašek.

Objavljeno
26. julij 2017 14.16
Posodobljeno
27. julij 2017 06.00
Podjetje Sibo Škofja Loka 11.7.2017 [sitob,tovarna,delavci,zamaški]
Milka Bizovičar
Milka Bizovičar

Škofja Loka – Vsak teden iz proizvodnje podjetja Sibo G odpelje 10 do 15 tovornjakov, napolnjenih z zamaški za tube zobnih past, lepil, krem, hrane, s plastično embalažo za zdravila, detektorji dima, ohišji za elektroindustrijo ... Po novem bodo izdelovali tudi posodice za mačjo in pasjo hrano, kar bo pripomoglo k načrtovani rasti podjetja za blizu deset odstotkov na leto.

Približno tolikšen letni pospešek imajo že zadnjih deset let, odkar so podpisali dolgoročno pogodbo s pomembnim globalnim proizvajalcem zobnih past, sicer pa se je odločna pot navzgor v tem škofjeloškem podjetju začela okrog leta 2000.

Leta 2003 so s sto zaposlenimi ustvarili 6,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, lani že več kot 31 milijonov, zaposlovali pa so 240 ljudi. Ko so se delavci v začetku tega meseca zbrali na praznovanju 50-letnice ustanovitve podjetja, je lastnik in direktor Boštjan Šifrar napovedal, da se jim bodo še letos pridružili številni novi sodelavci, do leta 2022 pa naj bi jih bilo že 400, prihodki od prodaje naj bi do takrat zrasli na 60 milijonov evrov, letos jih načrtujejo 40 milijonov evrov.

»Sibo G deluje na štirih segmentih, v petega, to je področje tenkostenske plastike, vstopamo prav zdaj. Podpisali smo namreč pogodbo z vodilnim evropskim proizvajalcem pasje in mačje hrane. Takšno embalažo se uporablja tudi v živilski industriji, zato tu vidimo še veliko možnosti,« je novi posel opisal Klemen Pipan, vodja prodaje v podjetju, in predstavil aktualne vire prihodkov: »Izdelujemo zapiralno embalažo, pri kateri največji delež odpade na zamaške za zobno pasto vodilnih svetovnih blagovnih znamk. Ocenjujemo, da je vsaka tretja zobna pasta, ki je na policah v Evropi, pokrita z našim zamaškom.«

Izdelujejo tudi zamaške za tube nekaterih prehrambnih izdelkov globalnih blagovnih znamk, pa izdelkov za kozmetiko, kot so barve za lase, kreme za britje.

Z lastno orodjarno še bliže kupcem

Od leta 2008, ko so naredili tako imenovano čisto sobo, izdelujejo tudi farmacevtske in medicinske izdelke. To jim prinese že 15 odstotkov prihodkov od prodaje, delež pa raste. Na 740 kvadratnih metrih površine čiste sobe brizgajo plastične lončke in zamaške za zdravila ter prehranska dopolnila, poleg tega pa razvijajo in proizvajajo izdelke iz plastičnih mas, ki so namenjeni globalnim podjetjem v farmaciji in medicini.

»Prednost Siba pred konkurenti, ki se najpogosteje ukvarjajo samo z brizganjem plastike, je naša orodjarna, s pomočjo katere lahko zadostimo željam in potrebam kupcev po individualnih rešitvah. Pomeni, da lahko z njimi sodelujemo vse od zamisli za nek izdelek do končne rešitve, zato smo lahko hitrejši in uspešnejši pri servisu stranke,« je povedal Pipan in dodal, da v prihodnje načrtujejo odprtje tehnološkega centra, s čemer bodo te storitve še izboljšali. Na tem segmentu so med drugim prisotni v avtomobilski in letalski industriji, sanitarni in kozmetični industriji, v izdelkih za gospodinjstvo.

Klemen Pipan Foto: Tomi Lombar

Kar 90 odstotkov prihodkov od prodaje ustvarijo v tujini, izvažajo v 60 držav skupaj 220 kupcem. Več kot štiri petine izvoženih izdelkov za zdaj prodajo na evropskih trgih – največ v veliki Britaniji, na Poljskem in v Nemčiji –, a to hočejo spremeniti.

»Eden naših strateških ciljev je, da postanemo globalno podjetje. To postaneš takrat, ko imaš tudi globalno razpršeno proizvodnjo. Prvi korak, ki ga načrtujemo že za naslednje leto, je odprtje logističnih centrov v Rusiji in ZDA,« je Pipan predstavil, kako nameravajo povečati svojo prisotnost tudi na trgih zunaj Evrope in dodal, da imajo še veliko priložnosti za rast. Ta je bila do zdaj v glavnem organska, v preteklosti so odkupili le nekaj poslov in opreme od nekaterih konkurentov po Evropi.

Vsako leto pet milijonov investicij

V Sibu se lahko pohvalijo z visoko stopnjo avtomatizacije in najsodobnejšimi stroji. »Delujemo v industriji, kjer je potrebna visoka stopnja avtomatizacije. Pri štirih milijardah izdelkov na leto je to odločilno. Zelo pomembno je, da imamo nove stroje, ki so učinkovitejši, da smo v orodjarni sposobni narediti učinkovita, natančna in vzdržljiva orodja. Na trgu obstajajo enaki izdelki, kot jih delamo mi, a so narejeni z manjšo produktivnostjo, tudi 30- do 40-odstotno. Tu je naša velika prednost,« je povedal Pipan in dodal, da so ključne investicije.

Foto: Tomi Lombar/Delo

Do leta 2022 bodo vsako leto za to namenili pet milijonov evrov, s čimer hočejo ohraniti tempo, ki so ga imeli do zdaj. »Nenehno vlagamo v nove tehnologije, v informatizacijo, robotizacijo, tudi programsko opremo, ki omogoča povezljivost naših strojev in spremljanje kakovosti dela v realnem času in od koder koli. Tudi za stroje v orodjarni smo lani namenili 1,5 milijona evrov,« je Pipan predstavil, na čem temelji Sibova konkurenčnost.

Kot eni redkih, če ne edini na svetu, se lahko pohvalijo s posebnim videonadzornim sistemom, ki spremlja kakovost brizganih zamaškov, ko so še v orodju, za razliko od klasičnih sistemov, ki preverjajo izdelke po končani izdelavi. Za zdaj ga imajo na nekaj strojih, načrt je, da ga vpeljejo na vseh sto.

Zaposlenim po Pipanovih besedah namenjajo še posebno pozornost, saj se zavedajo, da so najpomembnejši kapital podjetja. Nenehno vlagajo vanje in v njihovo znanje, vsakdo vsako leto opravi povprečno deset ur izobraževanja. Tako kot veliko drugih podjetij, ki potrebuje tehnične kadre, se tudi v Sibu srečujejo s težavami, ko iščejo nove delavce.

Še dodaten izziv je to, da je v mikrookolju kar nekaj uspešnih podjetij, ki imajo potrebe po enakem profilu delavcev. »Tesno sodelujemo s škofjeloškim in kranjskim šolskim centrom ter nekaterimi tehničnimi fakultetami v Ljubljani, ta pot se je izkazala za zelo učinkovito. Seveda pa tudi štipendiramo. Zdaj jih podeljujemo 25 na vseh ravneh šolanja, naš načrt je, da to število vsako leto povečamo,« je pojasnil Pipan in dodal, da ima že tretjina zaposlenih vsaj šesto stopnjo izobrazbe.

Prostore ogrevajo brez fosilnih goriv

Posebno pozornost Sibo namenja tudi varstvu okolja in trajnostni naravnanosti. Po eni strani sledijo trendom in zahtevam globalnih podjetij ter razvijajo izdelke, ki vključujejo tudi naravne materiale. Tako so razvili zamašek, katerega osnova je iz sladkornega trsa, in ne nafte, razvijajo kompozit iz gline, vključeni so v evropski projekt razvoja embalaže s posebno nanobariero.

Posebej ponosni pa so na to, da je bilanca njihovih izpustov v okolje enaka nič, za ogrevanje ne uporabljajo fosilnih goriv, ampak toploto, ki nastaja v proizvodnji. »S tem se pri strankah zelo pohvalimo, saj konkurenti pri tem zelo zaostajajo. Pomembno pa je tudi, da se ta ekološki vidik in vse, kar vložimo v tehnologijo, na koncu pokaže tudi v učinkovitosti – kar je spet dobro za kupce,« je sklenil Pipan.