Topjob

Ali sodelavec Jože ve, zakaj je njegovo podjetje najboljše?

Če sodelavci vašega podjetja ne vedo, kakšno je njihovo poslanstvo, kakšni so cilji in aktivnosti podjetja, je čas za »wake up call«. Interna komunikacija naj bo eden od temeljev, na katerih gradite aktivnosti v podjetju
30.01.2015 12:49
Čas branja: 2 min

id-implico-logo

MEKS, sekcija mladih Slovenske kadrovske zveze, pripravlja modularno izobraževanje Implico, na katerem bodo slovenski in tuji strokovnjaki urili mlade podjetnike (in kadrovnike). Več v članku [www.startaj.si]

Predstavljajte si naslednjo situacijo. Ustanovite podjetje, z uspešnim delom širite število sodelavcev in prisotnost na trgu, splošna predstava o poslovanju je spodbudna. Menite, da interno sodelavcem zagotavljate vse potrebne informacije. A na drugi strani sodelavec Jože na kavi z znancem ob vprašanju o produktu ali storitvi vašega podjetja, ne zna ali pa neprepričljivo odgovori, zakaj bi bila vaša storitev za njega najbolj primerna.

Kamen na kamen, palača ... kako trdi so pa vaši temelji?

Interno komuniciranje: v grobem zajema interne komunikacijske kanale, prek katerih obveščamo sodelavce, organizacijo dogodkov, skrb za sodelavce in še bi lahko naštevali. A v sebi skriva veliko več. Če Jože ne verjame ali ne pozna poslanstva podjetja in strategije, produktov in storitev, to predstavlja alarm.

Vse se najprej začne interno. S tem, da sodelavci podjetja verjamejo v to, kar počnejo; vedo, zakaj to počnejo ter kam gredo. To je temelj - če ni dovolj kakovosten, se vam bo zgradba zrušila.

Bolj kot na kvantiteto se osredotočite na kvaliteto

Če se večja podjetja na neki točki morda ukvarjajo z vprašanjem prevelikega števila internih komunikacijskih kanalov, je pri manjših podjetjih vsaj na začetku izziv ravno obraten: kje sploh začeti, kako vzpostaviti učinkovito interno komuniciranje?

1. V grobem lahko rečemo, da s t.i. klasičnimi kanali - orodji (mailing, newsletter, intranet ...) zagotovimo »higienik«, ki nam je v pomoč pri komunikaciji. Ni težko vzpostaviti različne kanale komuniciranja - večji izziv je opredeliti, kateri so za vas smiselni ter potrebni in katerim lahko pomahate v slovo.

2. Osebni stik - najbolj pristna komunikacija: čeprav čedalje več komunikacije prehaja na splet, družabna omrežja, e-maile, nič od tega ne nadomesti osebnega stika. Vzpostavitev zaupanja je ključna. Informacij, ki vam bodo dale nove ideje, najverjetneje ne boste dobili prek elektronskega sporočila. Vstanite od mize, pojdite na klepet s sodelavci.

3. Organizirajte sistematičen vpogled v dogajanje: s sodelavci preglejte načrtovane aktivnosti, prav tako pojdite čez oceno doseganja ciljev za izbrano obdobje. Organizirajte predstavitve realiziranih aktivnosti, tako da vsi sodelavci iz prve roke prejmejo informacije. Povprašajte jih po zadovoljstvu in priložnostih za izboljšave - lahko z mesečnim vprašalnikom. Na postavljena vprašanja zagotovite transparentne odgovore.

4. Identificirajte skupine, teme, sporočilno vrednost: niso vedno vse informacije za vsako skupino. Razmislite, katero skupino v podjetju določene informacije zadevajo bolj, katero manj. Prilagodite komuniciranje posameznim ciljnim skupinam.

5. Vključite jih:

Vodje so prva kontaktna točka sodelavcev. Njihovemu mnenju sodelavci dajejo veliko težo. Zato vodje niso le vodje posameznih skupin: pomemben del njihovega dela je komuniciranje in zato naj posvetijo posebno pozornost temu, kako komunicirajo.

Sodelavci iz različnih področij naj vam bodo v oporo tako pri razmišljanju o internih aktivnostih kot pri prenašanju sporočil.

• Poiščite sinergije z vašimi kadroviki, ki skrbijo za razvoj sodelavcev, ter skupaj pripravite načrt komunikacijskih aktivnosti, ki se nanašajo na sodelavce. Poskrbite, da sodelavcem informacije posredujete na razumljiv način, o ključnih spremembah pravočasno obveščate, na morebitna vprašanja zagotavljate odgovore ter sodelavcem razumljivo predstavite pričakovanja in namen aktivnosti.

Talent + delo = rezultat

Interno komuniciranje v sebi nosi velik potencial. A talentu je potrebno dodati trdo delo, če želite doseči rezultat. Če postavite ljudi na prvo mesto, identificirate njihove želje in potrebe ter stremite k vzpostavitvi okolja, kjer vsak lahko prispeva ideje, išče rešitve za izboljšave v delovnem okolju - ste na pravi poti, da bo Jože ob naslednji kavi vedel, zakaj je prav storitev vašega podjetja najboljša izbira za njegovega znanca.

id-Tamara-Baric-1-

Tamara Barič, interno komuniciranje v družbi Si.mobil.

Več o internem komuniciranju na Implicu - modularnem izobraževanju za mlade kadrov(n)ike, start-upe in manjša podjetja - s predstavniki podjetja IBM, Natašo Tovornik, Katjo Grgić in podjetjem Fastforward. Več [www.implico.si] Milan Lazarevič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
Topjob
(e-knjiga) Ste pripravljeni na prihodnost dela?
Topjob
TopjobRedakcija Financ (e-knjiga) Ste pripravljeni na prihodnost dela?

Na milijone delavcev po svetu bo v prihodnjih letih in desetletjih potrebovalo ne samo usposabljanje, ampak kar prekvalifikacijo

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.