Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Gregor Pavšič

Nedelja,
28. 5. 2017,
3.59

Osveženo pred

6 let, 6 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1,58

1

Natisni članek

državno prvenstvo reli

Nedelja, 28. 5. 2017, 3.59

6 let, 6 mesecev

Slovenski reli kot trženjski oder: So pomembnejši drzni vozniki ali draga tehnika?

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1,58

1

Reli Velenje Rok Turk | Foto Uroš Modlic

Foto: Uroš Modlic

Iz športnega vidika je reli v Velenju dobil Rok Turk, iz poslovno-avtomobilskega pa (slovenski) Peugeot pred Hyundaijem. Državno prvenstvo v reliju je namreč postalo tudi zanimivo prizorišče športnega obračunavanja slovenskih avtomobilskih trgovcev.

Gostujoči voznik Claudio De Cecco, ki s hyundaijem i20 R5 vozi tudi za točke državnega prvenstva, ni bil kos Turku. | Foto: Gregor Pavšič Gostujoči voznik Claudio De Cecco, ki s hyundaijem i20 R5 vozi tudi za točke državnega prvenstva, ni bil kos Turku. Foto: Gregor Pavšič Rok Turk in njegova sovoznica Blanka Kacin (peugeot 208 R5) sta postala zmagovalca relija državnega prvenstva v Velenju, kjer sta v izenačeni dirki zanesljivo ugnala Nemca Hermanna Gassnerja (mitsubishi lancer EVO X) in Italijana Claudia De Cecca (hyundai i20 R5), ki je prijavljen tudi v slovensko državno prvenstvo. Turkov glavni tekmec je bil sicer Madžar Krisztian Hideg (mitsubishi lancer EVO9), ki pa je zaradi dolgega postanka na rutinski policijski kontroli na povezovalni etapi zamudil v časovno kontrolo in dobil 50 sekund pribitka.

Odlična predstava Grege Premrla in Vilija Ošlaja s citroenom DS3 R3T, ki sta bila med Slovenci tretja (četrta za DP) in najhitrejša med dvokolesno gnanimi avtomobili. | Foto: Gregor Pavšič Odlična predstava Grege Premrla in Vilija Ošlaja s citroenom DS3 R3T, ki sta bila med Slovenci tretja (četrta za DP) in najhitrejša med dvokolesno gnanimi avtomobili. Foto: Gregor Pavšič

Peugeot dobil prvi prestižni dvoboj s Hyundaijem

Velenjski reli je postregel tudi s pokušino prestižnega boja za zmage med slovenskimi avtomobilskimi trgovci. Turkov dragoceni peugeot, ki je sicer v lasti ekipe OPV Racing Cars iz Lučin, na slovenskih relijih nastopa s podporo glavnega trgovca znamke Peugeot. Tudi drugi najhitrejši avtomobil v razvrstitvi slovenskega državnega prvenstva, torej hyundaia i20 R5, pa ravno tako podpira uradni voznik.

To je Hyundai, ki je povzel povečane športne aktivnosti znamke na globalni ravni – korejska znamka je trenutno v odličnem položaju tudi v svetovnem prvenstvu, kjer so resni kandidati za naslov svetovnega prvaka – in se pridružil trženjskim aktivnostim prek slovenskega relija. Slovenski Hyundai je tako podprl italijanskega voznika Claudia De Cecca, ki je že pred tem kupil dva hyundaia i20 R5 in je tako iskal le še dodatnega finančnega partnerja na slovenskem trgu.

Napisi slovenskega uvoznika znamke Hyundai na šotorih Claudia De Cecca. | Foto: Gregor Pavšič Napisi slovenskega uvoznika znamke Hyundai na šotorih Claudia De Cecca. Foto: Gregor Pavšič

Kdo zagotavlja čustva in učinkovito trženje? Drzni dirkači ali draga tehnika?

Bitko v Velenju je tako zanesljivo dobil Peugeot pred Hyundaijem. V servisni coni se je celo pojavljalo vprašanje, kako odmevni in nabiti z energijo bodo nastopi veterana De Cecca v Sloveniji. Trženje prek avtomobilskega športa je povezano s čustvi, ta pa so rezultat voženj na nož in borbenih predstav na hitrostnih preizkušnjah.

Od Turka, ki skupaj z moštvom še potrebuje kilometre za spoznavanje avtomobila, bo Peugeot take predstave zagotovo še dobil. Hyundai na drugi strani morda sploh ne. Za odmevnost v javnosti, ki se danes odraža tako v neposrednem obisku gledalcev, medijski pokritosti in na tudi vse pomembnejših socialnih omrežjih, so v modernem avtomobilskem športu celo bolj ključni drzni vozniki kot vrhunska (draga) avtomobilska tehnika.

Peugeot in Hyundai nista edini avtomobilski znamki z uradno podporo uvoznikov oziroma trgovcev v slovenskem avtomobilskem športu. Citroën na primer podpira Grego Premrla (citroën DS3 R3T), tokrat tretjeuvrščenega v slovenskem DP, Opel pa mladega voznika Tima Novaka (opel adam) v nemškem pokalu s temi avtomobili. Pri Premrlu ni skrivnost, da si v prihodnje želi sesti tudi v močnejšega citroëna DS3 R5. Tak avto bi bil tehnološko primerljiv Turkovemu in De Ceccovemu avtomobilu.

Darko Peljhan in Anja Verbič z mitsubishi lancerjem EVO X vodita v skupni razvrstitvi državnega prvenstva. | Foto: Gregor Pavšič Darko Peljhan in Anja Verbič z mitsubishi lancerjem EVO X vodita v skupni razvrstitvi državnega prvenstva. Foto: Gregor Pavšič

Boj za naslov državnega prvaka povsem odprt

Turk je z zmago v Velenju nadoknadil odstop na prvem reliju v Vipavski dolini in je tem napovedal kandidaturo za naslov državnega prvaka. Zmagovalec uvodne dirke Darko Peljhan (mitsubishi lancer EVO X) je vozil zanesljivo in imel manj tehničnih težav kot na prvem reliju sezone. Idrijčanu je tako uspelo ugnati letos zelo dobro pripravljenega Premrla, tretje mesto med Slovenci pa Peljhanu obenem prinaša lepo bero dragocenih točk.

Državni prvak Aleks Humar je v Velenje pripeljal nov dirkalnik peugeot 208 R2. | Foto: Gregor Pavšič Državni prvak Aleks Humar je v Velenje pripeljal nov dirkalnik peugeot 208 R2. Foto: Gregor Pavšič

Premrl prehiter za prvaka Humarja v novem peugeotu

Premrl je na drugi strani zanesljivo dobil razvrstitev divizije II, kjer sodelujejo avtomobili s pogonom na sprednji par koles. V tej konkurenci smo namreč v Velenju že v uvodnih kilometrih videli precejšen osip. Zaradi tehničnih okvar so se morali hitro posloviti Jernej Fakin, Denis Mrevlje (oba peugeot 208 R2) in Marko Grossi (citroën C2 R2), tako da je imel Premrl resnega tekmeca le še v aktualnem državnem prvaku Aleksu Humarju (peugeot 208 R2). Ta je pozimi prodal svoj dirkalnik, nato moral izpustiti uvodni reli letošnje sezone in se je šele v Velenju spet pojavil z novim avtomobilom.

"Treba se bo spet navaditi na avtomobil z atmosferskim motorjem, ki ga je treba gnati višje v vrtljaje. S peugeotom sem sicer zadovoljen," je povedal Humar, ki je v cilju za tokrat zanesljivo hitrejšim Premrlom zaostal za 34,5 sekunde.  

Jan Mrak je s sovoznikom Luko Kuštrinom (MG ZR 105) še drugič letos zmagal v diviziji I. | Foto: Gregor Pavšič Jan Mrak je s sovoznikom Luko Kuštrinom (MG ZR 105) še drugič letos zmagal v diviziji I. Foto: Gregor Pavšič

Dve zmagi Jana Mraka v najbolj nepopustljivi konkurenci

Še bolj nepopustljivo je bilo spet najbolj množični v diviziji I. Sredi relija je s serijo odličnih časov vprašanje zmagovalca sebi v prid uspelo rešiti Janu Mraku (MG ZR 105), ki se je z drugo zaporedno zmago vpisal med trenutno najbolj obetavne voznike slovenskega relija.

Tokrat je z relijem dobro opravil tudi iz taktičnega vidika. Sredi dirke je namreč nekoliko upočasnil, nato pa spet napadel in povečal razliko, ko so se mu tekmeci nekoliko približali. Mraku je bil še najbližje Simon Mlinar (VW polo), ki je za njim zaostal za slabih 15 sekund. Tretjeuvrščeni Boštjan Logar (MG ZR 105) je zaostal že dobro minuto. Zelo hitri Martin Štucin (škoda felicia) je na sedmi hitrostni preizkušnji izgubil več kot minuto in ostal brez možnosti v lovu za vodilnim Mrakom.  Zaradi tehnične okvare je tudi tokrat odstopil eden favoritov Rok Jerkič (MG ZR 105).

Rezultati - Reli Velenje 2017 (slovensko DP):

1. Turk-Kacin (peugeot 208 R5) 1:11:51,4
2. De Cecco - Campeis (hyundai i20 R5) + 0:34,1
3. Peljhan - Verbič (mitsubishi lancer EVO X) + 2:23,5
4. Premrl - Ošlaj (citroen DS3 R3T) + 2:31,0
5. Humar - Cevc (peugeot 208 R2) + 3:05,5
6. Zrinski - Vidmar (BMW M3) + 6:21,2
7. Mrak - Kuštrin (MG ZR 106) + 6:44,1
8. Mlinar - Velkavrh Gorenc (VW polo) + 6:69,0
9. Logar - Bobnar (MG ZR 105) + 7:53,1
10. Štucin - Maver (škoda felicia) + 8:39,1

Drugo mesto v najbolj množični diviziji I za Simona Mlinarja in sovoznico Nino Velkavrh Gorenc. | Foto: Gregor Pavšič Drugo mesto v najbolj množični diviziji I za Simona Mlinarja in sovoznico Nino Velkavrh Gorenc. Foto: Gregor Pavšič

Kljub napaki na eni izmed uvodnih hitrostnih preizkušenj, ko je pri minimalni hitrosti udaril v robnik in poškodoval kolo, je v diviziji III spet zmagal Aleš Zrinski (BMW M3). Njegov glavni tekmec Domen Agnič (BMW M3) je moral tudi tokrat odstopiti. | Foto: Gregor Pavšič Kljub napaki na eni izmed uvodnih hitrostnih preizkušenj, ko je pri minimalni hitrosti udaril v robnik in poškodoval kolo, je v diviziji III spet zmagal Aleš Zrinski (BMW M3). Njegov glavni tekmec Domen Agnič (BMW M3) je moral tudi tokrat odstopiti. Foto: Gregor Pavšič

Lancia delta je avtomobil za prave sladokusce ... | Foto: Gregor Pavšič Lancia delta je avtomobil za prave sladokusce ... Foto: Gregor Pavšič

Med osmoljenci relija v Velenju sta bila tudi Marko Grossi in sovoznik David Kavčič. | Foto: Gregor Pavšič Med osmoljenci relija v Velenju sta bila tudi Marko Grossi in sovoznik David Kavčič. Foto: Gregor Pavšič

Ne spreglejte