Blejski strateški forum je gostil tudi Thomasa Beckerja iz nemškega BMW, ki je poudaril, da so Bavarci zelo zadovoljni s slovenskimi dobavitelji.
Zakaj je Slovenija pomembna za BMW
"Slovenija je za naše podjetje pomembna na vsaj dveh ravneh, ki presegajo njeno velikost. Iz Slovenije prihaja kar precej naših dobaviteljev, ki so zagotovo pomemben del dobavne verige BMW in pomemben ter stabilen faktor v tem smislu," je poudaril Becker, ki je v podjetju BMW Group odgovoren za vladne in zunanje zadeve.
"Za nas so zelo pomembne ambicije, ki jih v tej regiji Slovenija zasleduje v prihodnosti na področju trajnostne mobilnosti, ne le v smislu povečevanja tržnega deleža, ampak tudi pri povečevanju uporabe električnih avtomobilov. To je za nas zelo vzpodbudno," je dejal.
Opozoril je, da na trg električnih vozil v Evropi, kjer je razvoj zelo raznolik, močno vpliva infrastruktura polnilnic in tudi davčna politika oz. davčne olajšave ter različne iniciative, kot so npr. zastonj parkirna mesta, ki so jih deležni kupci električnih avtomobilov. V tem smislu so pomembna tudi stališča lokalnih in državnih oblasti, je pojasnil.
Pohvale Akrapoviču
Med slovenskimi podjetji je Becker izpostavil izdelovalca izpušnih sistemov Akrapovič, ki je edini iz Slovenije, ki mu BMW omogoča, da se predstavlja s svojim logotipom. "Včasih celo z večjim napisom, kot je naš," se je pošalil.
Generalni direktor BMW Group Slovenija Lothar Schupet je dodal, da BMW že tesno sodeluje s številnimi slovenskimi dobavitelji, z nekaterimi, kot na primer s Hidrio, tudi na ravni izmenjave znanj.
Slovenija bi morala okrepiti sektor dobaviteljev
Becker je pri tem še menil, da bi Slovenija morala v okviru svoje industrijske politike še dodatno krepiti sektor dobaviteljev. "Tudi tu na forumu bomo govorili o tem, kako imamo globalno vse bolj integrirano dobaviteljsko in produkcijsko mrežo," je dejal in dodal, da BMW tudi na ta način podpira svoje dobavitelje iz Slovenije. Schupet je pri tem napovedal, da za začetek prihodnjega leta načrtujejo "Dan dobaviteljev" v Münchnu, na katerem se bodo slovenski dobavitelji lahko predstavili in krepili svoje povezave. Podoben dogodek je BMW že organiziral leta 2013 in odziv je bil zelo dober, je povedal Schupet.
V Evropi ne bo nove tovarne
"Nimamo nobenih novih načrtov za proizvodno dejavnost v Evropi. Zadnja večja investicija v Evropi je bila tovarna v Leipzigu, ki je začela delovati v času, ko so drugi evropski proizvajalci avtomobilov investirali v več vzhodno- in srednjeevropskih državah. Od tedaj pa nimamo kakih večjih investicijskih načrtov v EU. Naše kapacitete, ki jih imamo v Evropi, zadostujejo povpraševanju na trgu v naslednjih letih," je zatrdil.
Becker je še dodal, da je bavarski avtomobilski velikan pripravljen na izzive, kakršno je trenutno dogajanje na kitajskem gospodarstvu. "Imamo jasno filozofijo, da nismo odvisni od nobene posamezne regije. Poskušamo imeti uravnotežen odtis v vseh glavnih regijah. Trenutno realiziramo nekaj več kot 20 odstotkov prodaje na severnoameriškem območju, 45 odstotkov prodamo v Evropi, 23 odstotkov pa prodamo na Kitajskem. Tako nimamo posebno velikega poudarka v nobeni od teh regij," je dejal.