Pri Mercedesu upajo, da je diva svoje muhe pustila v kneževini

Formula 1: Nemško moštvo je priznalo premoč Ferrarija v Monaku, vendar (za zdaj) ne bo delalo razlik med dirkačema.

Objavljeno
29. maj 2017 23.56
Peter Zalokar
Peter Zalokar
Monte Carlo – Je absolutna prevlada Mercedesa po treh letih, odkar formulo 1 poganjajo 1,6-litrski V6 turbo motorji, pri koncu ali bodo Nemci še pravočasno potegnili asa iz rokava in zasukali zgodbo? Iz dirke v dirko se zdi bolj verjeten prvi scenarij, po dvojni zmagi Ferrarija v Monaku pa so se tudi pri srebrnih puščicah že sprijaznili z izgubo vloge favoritov.

»Dobro smo jih dobili po grbi, zdaj smo mi zasledovalci in morali se bomo izboljšati. To je naša nova realnost,« je poraz priznal šef moštva Toto Wolff, potem ko je bil Lewis Hamilton, pred sezono favorit za osvojitev svetovnega prvenstva, po 14. času kvalifikacij na dirki sedmi, Valtteri Bottas pa četrti, kar pomeni, da je bil Mercedes prvič brez dirkača na zmagovalnem odru. Izgubil je vodstvo v konstruktorskem seštevku, zmagovalec Sebastian Vettel pa ima pred Hamiltonom že 25 točk prednosti.

Dirko v kneževini je zaznamovala tudi strateška odločitev šefov pri Ferrariju, da Vettlu omogočijo zmago na račun vidno razočaranega moštvenega kolega Kimija Räikkönena. »Očitno je, da so pri Ferrariju izbrali svojo številko 1,« je bil piker Hamilton, ki je hitro pozabil, na kakšen način je prišel do drugega mesta v Bahrajnu, kjer ga je Bottas po »nasvetu« prek radijske zveze kar dvakrat spustiti predse. Ampak Wolff je vseeno izjavil, da pri Mercedesu (še) ne načrtujejo podobne taktike in da bodo še naprej svojima dirkačema pustili svobodo, kar je pozdravil tudi Hamilton. »Valtteriju gre zelo dobro in ne čutim potrebe po tem, da bi morali komu dajati prednost. V tem času je najbolj pomembno, da delujemo enotno kot moštvo. Skupaj moramo storiti vse, da spet pridemo pred Ferrari,« je dejal Anglež in ni zanikal možnosti, da bi tudi sam pomagal Bottasu, če bi ta imel boljše možnosti za naslov.

Hamilton je po Wolffovih besedah moštveni igralec, toda znane so bile njegove iskrice s Fernandom Alonsom v McLarnu in kasneje z Nicom Rosbergom v Mercedesu. Boljšega prizorišča za »comeback« si trikratni svetovni prvak ne bi mogel želeti. Montreal mu je pisan na kožo, na VN Kanade je zmagal že petkrat, tudi na zadnjih dveh dirkah. Hkrati se zaveda, da je pred njim težak izpit. »Zaupajte mi, dal bom vse od sebe in tudi fantje bodo storili vse, da ugotovijo vzroke za slab rezultat v Monaku in jih odpravijo. Še en tak vikend in znašli se bomo v globokem zaostanku,« opozarja Hamilton, ki se nadeja razburljivega nadaljevanja sezone: »Ferrari se dobro obnaša povsod, zato bo naslednjih 14 dirk zelo težkih za nas. Naš avtomobil je vsakič drugačen, toda z vsako dirko bomo vedeli več in tako postajali močnejši. Na drugi strani tudi ferrarija nista 'neprebojna' in tudi njim se lahko hitro kaj zalomi.«

Po šestih dirkah od 20 je morda res prezgodaj za prižig alarma, saj razlika še ni prevelika, toda Mercedesova nihanja so znak, da se pri prvakih še močno lovijo pri nastavitvah; največja uganka so jim gume, tj. njihov oprijem in obraba. Wolff je model F1 W08 označil za muhasto »divo«, od katere nikdar ne veš, kaj lahko pričakuješ. To je bilo najbolj očitno, ko so po najboljšem času Hamiltona na prvem treningu v Monaku v drugo preklopili sistem na ultralahke gume in bili več kot sekundo počasnejši. »Povsem jasno je, da dirkačema nismo dali potrebne opreme,« se je s pepelom posul tehnični direktor James Allison: »Zdaj gremo kar takoj nazaj v tovarno. Čaka nas veliko dela.«