Ime dneva: Uroš Pečaver, Inovine

S slovensko rešitvijo do visokokakovostne penine v pol ure. Potencialne stranke vrhunski svetovni proizvajalci penin.

Objavljeno
22. maj 2015 15.51
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana - Skupina kolegov je s pomočjo Instituta Jožef Stefan zasnovala inovativno rešitev za hitrejšo proizvodnjo penin, ki lahko prihrani čas in denar. Ustanovili so odcepljeno podjetje Inovine, ki izdelek razvija za trg. Potencialne stranke so vrhunski svetovni proizvajalci visokokakovostnih penin.

Proizvodnja visokokakovostnih penin je tehnološko zahtevna, draga in zamudna dejavnost, zaradi česar se vrhunski proizvajalci pogosto soočajo s težavami pri pravočasni obdelavi naročil in dobavi svojih penin končnim naročnikom. Hkrati pa je to lahko izjemno donosna dejavnost, ki v zadnjem desetletju beleži najvišjo globalno rast v panogi proizvodnje pijač.

Priložnost in potencial predvsem v skrajšanju izredno zamudnega postopka čiščenja penine, ki je predpogoj za prodajo penine na trg, je prepoznal Marin Berovič, profesor na fakulteti za kemijo, poznavalec vin in vinarske tehnologije ter mednarodni ocenjevalec vin. S kolegi z Instituta Jožef Stefan (IJS) so zasnovali inovativno rešitev MagYeast za hitro magnetno separacijo kvasne usedline iz steklenice penine, ki postopek skrajša iz sedanjih nekaj tednov na zgolj 30 minut.

Večja donosnost in proizvodnja

MagYeast lahko revolucionalizira proces proizvodnje penin, je prijazna do okolja, enostavna za uporabo in ne vpliva na končno kakovost penine. Z enostavno vključitvijo v proizvodni proces izdelovalcem penin prihrani čas in stroške ter tako omogoči povečanje donosnosti in obsega njihove proizvodnje.

Ker IJS ni bil zainteresiran za komercializacijo izdelka, saj to ni njihova primarna dejavnost, je Berović skupaj z Urošem Pečaverjem, Sašom Gyergyekom in Milanom Vitasom ustanovil odcepljeno podjetje InoVine, ki s pomočjo dveh zunanjih sodelavcev invencijo zdaj pripravlja za trg.

Najprej lokalni trg

Načrtujejo, da bi do konca leta zaključili s testiranji in če bodo uspešna, bi prihodnje leto začeli s prodajo. Sprva na lokalnem in regionalnem trgu, leto kasneje pa tudi na glavne svetovne trge penečega vina. »Prvo leto se bomo usmerili na domači trg, saj ne bomo imeli dovolj zmogljivosti, da bi pokrili morebitno veliko povpraševanje,« pravi Uroš Pečaver. Dolgoročneje pa se podjetje želi pozicionirati kot mednarodno uveljavljen ponudnik visokotehnoloških rešitev na področju procesnega inženirstva v proizvodnji pijač.

Sodelovali so tudi na tekmovanju Startup Slovenija 2015 in se uvrstili med pet najboljših. Prijavili so se na razpis podjetniškega sklada P2, saj potrebujejo sredstva za testiranje in dodatne raziskave. Potencialne stranke so vrhunski svetovni proizvajalci visokokakovostnih penin, s katerimi ima podjetje že vzpostavljene kontakte, in tudi ostali proizvajalci, ki želijo pridelovati visokokakovostne penine, a zaradi trenutno visokih proizvodnih stroškov proizvajajo penine nižje kakovosti, ki na trgu dosegajo nižje cene in so navadno primerne predvsem za prodajo na lokalnem trgu.