RELI

Peljhan izkoristil Turkovo nesrečo

Objavljeno 24. april 2017 15.24 | Posodobljeno 24. april 2017 15.33 | Piše: Gregor Pavšič

Darko Peljhan je na reliju Vipavska dolina zmagovito začel novo sezono in pohod na morebitni šesti naslov državnega prvaka. V Ajdovščini ovacije za domačina Boruta Bratino, ki se je z drzno vožnjo zavihtel na skupno drugo mesto.

Gledalcev na znamenitih drsečih ovinkih v Velikih Žabljah najbrž ne bo nikoli toliko kot v devetdesetih letih, ko so tu vozili zvezdniki svetovnega relija (Franz Wittmann, Philippe Bugalski, Gigi Galli …), a ovinki v okolici Ajdovščine in Vipave ostajajo magnet za avtomobilske navdušence v Sloveniji. Minuli konec tedna jih je tja privabil uvodni reli državnega prvenstva, ki je Primorsko še enkrat več ustoličil kot ključno regijo slovenskega avtomobilskega športa. Primorci danes sicer ne organizirajo več gorskih dirk, zato pa imajo poleg relija v Ajdovščini še reli višje ravni v Novi Gorici (FIA evropski pokal) in na svojih dirkah predvsem lahko računajo na pravo temperamentno vzdušje. Seveda imajo tudi odlične dirkače. Reli Vipavska dolina je najbolje začel favorizirani Rok Turk (peugeot 208 R5), ki je izkoristil potencial odličnega dirkalnika in po treh hitrostnih preizkušnjah vodil že z 48 sekundami prednosti. Toda na znameniti hitrostni preizkušnji Predmeja, ki navdušuje s slikovito v skalo vpeto cesto skozi predore, je Turk zadel v obcestni zid in preveč poškodoval peugeota za nadaljevanje relija. Turkov odstop je bilo darilo za veterana Darka Peljhana (mitsubishi lancer EVO X), ki je prevzel vodstvo in ga kljub številnim majhnim tehničnim težavam (menjalnik, zapora diferenciala, izpušna cev …) zanesljivo obdržal do cilja relija. »Vesel sem, da je relija konec in da se je za naju tako uspešno razpletel. Imel sem namreč veliko tehničnih težav. Lepo je bilo spet dirkati čez Predmejo, čeprav je ta cesta zdaj hitrejša in nima več veliko skupnega s tistim brzincem iz devetdesetih let. Vsekakor je za nami uspešen uvod v novo sezono. Za zdaj lahko potrdim nastope na uvodnih treh relijih državnega prvenstva, za naprej pa bomo še videli,« je po zmagi povedal Peljhan, ki je prvo zmago v skupni razvrstitvi pripeljal tudi svoji sovoznici Anji Verbič.

Drugo mesto na reliju je pripadlo domačemu dirkaču Borutu Bratini (peugeot 208 R2), ki je tokrat prekosil samega sebe, odpeljal najboljši reli kariere in v zaključku dirke celo postavil nov rekord zdajšnje različice hitrostne preizkušnje v Velikih Žabljah. Bratini motiva pred zadnjimi kilometri ni manjkalo. Pred zadnjo preizkušnjo je namreč drugega, tretjega in četrtega voznika ločilo le šest desetink sekunde. Bratina je napadel, svoja tekmeca ugnal za pet sekund in popravil lanski čas državnega prvaka Aleksa Humarja. Bratina je bil tako zasluženo drugi. Za njim sta reli končala Grega Premrl (citroën DS3 R3T) in italijanski gost Bernd Zanon (peugeot 207 S2000).

Medtem ko je Aleš Zrinski (BMW M3) z atraktivno vožnjo avtomobila s pogonom na zadnji kolesi navduševal gledalce, smo pravo tekmovalno dramo videli tudi v najmanjši diviziji I. Tudi v njej so bile razlike zelo majhne. Med favoriti se je moral zaradi tehnične okvare prvi posloviti Martin Štucin (škoda felicia), ki je bil tudi med glavnimi organizatorji relija. Z odlično vožnjo se je od tekmecev uspelo oddaljiti Roku Jerkiču (MG ZR 105), ki je imel pred zadnjo hitrostno preizkušnjo lepe 13,3 sekunde prednosti pred Janom Mrakom v enakem avtomobilu. Toda Jerkič je imel smolo in na zadnji preizkušnji je moral odnehati zaradi okvare dirkalnika. Zmagal je tako Mrak pred Boštjanom Logarjem (MG ZR 105), ki je reli odpeljal s precej povišano telesno temperaturo, in Luko Kosom (VW polo).

Na reliju sta manjkala lani najhitrejša Aleks Humar in Aljoša Novak. Ta se je usmeril v italijansko makadamsko prvenstvo, Humar pa prodaji dirkalnika še išče novega. »Dogovarjam se za peugeota 208 R2. Eden naročnikov v Peugeot Sportu ga je odpovedal in upam, da ga zdaj dobim jaz. Težave so z dobavo delov, saj Francozi ne uspejo dirkalnikov dovolj hitro pripravljati,« je povedal Humar, ki bo predvidoma z novim avtomobilom nastopil že čez en mesec v Velenju. Tam bodo organizatorji letos spet pripravili krajši reli, ki bo večinoma potekal v enem dnevu in bo imel za 100 kilometrov hitrostnih preizkušenj.

 

Deli s prijatelji