Avto
130 ogledov

Vse manj Slovencev in Slovenk v avtu zebe v zadnjico in roke

Mraz in avto Anže Petkovšek
Vse več avtomobilov, tudi nižjega cenovnega razreda, je opremljenih s sistemi ogrevanja, bodisi volana, sedežev ali vetrobranskega stekla. Danes so pogosto ti sistemi zaradi velikega povpraševanja že del serijske serijske opreme. Po njih pa kupci ne povprašujejo le v času nizkih temperatur ampak tudi poleti, kar pomeni, da so postali prepoznavni in priljubljeni.

"Ogrevalni sistemi so zelo priljubljena vrsta pripomočkov v naših vozilih,“ pravijo pri zastopniku za vozil Ford, kjer opažajo, da se kupci, ki posegajo po osnovnih vozilih težje odločajo za dodatke, kot kupci v segmentu vozil nad majhnimi vozili, kjer je kar 73 odstotkov vozil opremljenih z ogrevalnim sistemom (ogrevano vetrobransko steklo, ogrevan volan, ogrevana sedeža in posebni grelniki kabine). Pogosto so ti sistemi celo del serijske opreme, kar pomeni, da so vsa vozila v segmentu mondeo, S-max, galaxy opremljena z vsaj enim takim sistemov. V primeru Kuge je s temi sistemi opremljenih devet od desetih prodanih vozil pri nas.

Najbolj priljubljeno je ogrevano vetrobransko steklo, sledita mu ogrevana sedeža spredaj in ogrevan volanski obroč, manj pogosto pojavnost imajo programabilni grelci, predvsem zaradi višjega začetnega vložka.

Po ogrevanju povprašujejo tudi poleti

"V zadnjih letih opažamo povečano povpraševanje po sistemih ogrevanja ne samo v času zime, ampak čez celotno leto,“ pa so nam pojasnili pri podjetju Opel Slovenija, kjer ogrevanje sedežev in volana združujejo v cenovno ugodnejši zimski paket, kar je ceneje kot, da bi morali izbirati posamezne dodatke iz seznama opcij.

Mraz in avto | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Zimski paket je na večini modelov osebnih vozil opcija, ki si jo stranke želijo. "Posamezen model bi glede na prodajo v zadnjem obdobju težko izpostavili, saj je omenjen zimski paket najbolj izbrana opcija kupcev,“ pojasnjujejo pri Oplu.

Garancija enaka kot za ostale sisteme

Hitro odmrzovanje vetrobranskega stekla je že del določenih paketnih oprem pri nekaterih modelih znamke Kia (npr. cee'd). Pri uvozniku za Korejsko znamko vozil so pojasnili, da je pri njihovih strankah najbolj popularno ogrevanje sedežev in sicer pri njihovih prestižnejših modelih (sportage, sorento, optima), medtem ko je ogrevanje volana že redkejše.

Pri Fordu so pojasnili, da je garancija enaka kot za vse ostale sisteme na vozilu, torej 5 let brez omejitve kilometrov. Pri Oplu ima vsako vozilo splošno 2 letno tovarniško garancijo brez omejitve kilometrov in dodatno podaljšano jamstvo za dve leti z omejitvijo 120.000 kilometrov. Vzdrževanje sistemov je znotraj proizvajalčevega načrta vzdrževanja vozila in ne zahteva posebnosti. Pri Kii je garancija na omenjene sisteme velja kot za vsa nova vozila, to pomeni 7 let (do 150.000 kilometrov oziroma prva tri leta brez omejitve števila prevoženih kilometrov). Pri Kii še dodajajo, da ti sistemi ne potrebujejo nobenega vzdrževanja.

Kaj morate vedeti o ogrevalnih sistemih v avtomobilih?

Sistem ogrevanja sedežev in ogrevanje volana deluje na principu generiranja toka, ki teče skozi ogrevalne žice in ogreva volan. Na volanskem obroču se žica ovije okoli celotnega oboda obroča, zato, da se toplota porazdeli enakomerno. S tem se izognemo, da bi bil en del volanskega obroča zelo vroč. Tok elektrike nadzorujemo s površinsko temperaturo na volanu, ki jo sistem tudi glede na temperaturo v potovalni kabini ohranja na konstantni ravni.

(Foto: Žurnal24) | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main


Dodatna električna obremenitev posledično nekoliko poviša porabo goriva, kot jo poveča tudi vklopljena klimatska naprava. Za koliko točno se poveča, je težko določiti, saj na to vpliva veliko dejavnikov – zunanja temperatura, temperatura v potovalni kabini, pogonski agregat. Da bi zmanjšali nenamerno porabo električnega toka se sistem po vsaki končani vožnji samodejno ugasne. Energijo pridobivamo tudi z regenerativnim polnjenjem, ta energija je brezplačna. Hkrati smo zmanjšali obremenjenost akumulatorja med polnim pospeševanjem vozila.

Tehnologija omogoča oboje tudi gretje zadnje klopi, kar se že udejanja tudi v praksi. Vendar pa je odločitev povezana vedno s trgi na katerih se vozilo prodaja. Novi Ford mondeo recimo že ponuja to možnost.

Med najbolj priljubljenimi sistemi je ogrevanja vetrobranskega stekla, saj ne skrajša le časaa, ki je potreben, da se odmrzne vetrobransko steklo in se lahko odpeljemo, pač pa pri temperaturah okoli 0 stopinj Celzija, ko se steklo rosi, poskrbi za najboljšo možno vidnost in s tem varnost.

Pri vsem tem je uporaba sistemov izjemno uporabna, saj je vse, kar mora voznik storiti, da pritisne stikalo, pri čemer se gretja stekla, ko sistem zazna, da je steklo dovolj ogreto, izklopi samodejno, ogrevanje volana in sedežev pa izklopimo sami.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.