Za turiste sonce in morje nista dovolj

Hrvaška goste vabi v številne zabaviščne parke, načrtov za nove ne manjka.
Fotografija: Naložba v Fun park Mirnovec je bila vredna 12 milijonov evrov. FOTO: Luka Gerlanc/Cropix
Odpri galerijo
Naložba v Fun park Mirnovec je bila vredna 12 milijonov evrov. FOTO: Luka Gerlanc/Cropix

Do nedavnega so bili glavni aduti hrvaškega turizma sonce, morje, nedotaknjena narava in kulturno-zgodovinske znamenitosti, ki pa mlade generacije ne zanimajo. Mnogi bodo namesto »najlepše obale in najčistejšega morja« raje izbrali Gardaland, Disneyland ali kateri drug zabaviščni park, v katerem »ne stanuje dolgčas«.

​Na Hrvaškem so to najprej prepoznali v hotelskem naselju Solaris, ki je oddaljeno štiri kilometre od Šibenika. Pred petimi leti so odprli prvi vodni park na jadranski obali. V začetku je imel zgolj nekaj toboganov in bazen, pozneje pa so ga preselili v prekrasno okolico v samem središču kompleksa, ki je popolnoma prilagojen počitku za družine z majhnimi otroki. Zaradi tega je Solarisov park precej miren in brez velikih adrenalinskih razburjenj.
 



Iz vesolja na Divji zahod


Če ste željni pravega vznemirjenja, pa se boste morali odpeljati trideset kilometrov proti severu v Biograd, v katerem so lani odprli Fun park Mirnovec, največji zabaviščni park na Hrvaškem. Gre za največjo naložbo v industriji zabave, ki je zgrajena po vzoru svetovnih središč adrenalinske zabave in je stala 13 milijonov evrov. Na 45.000 kvadratnih metrih ga je projektiral eden najboljših arhitektov zabaviščnih parkov na svetu, Franco Banazoni. Park tvorijo trije deli: Vesolje, Gusarsko mesto in Divji zahod.

Obiskovalcem, se pravi otrokom, najstnikom in celotnim družinam, je na voljo trideset atrakcij, število vstopnic pa je na dan omejeno na tisoč obiskovalcev. Cena celodnevne vstopnice je 20 evrov. Od vseh atrakcij v Mirnovcu še posebej izstopa Tornado, na katerem vas čaka doživetje astronavtov, ki se pripravljajo za misije v zemeljski orbiti. Tu sta tudi velik vlakec smrti Bigblue s hitrostjo 70 kilometrov na uro ter vrtiljak in veliko kolo Adria Eye, s katerega lahko vidite celotno otočje. V Gusarskem mestu lahko obiskovalci uživajo v bumper boat, piratski bitki z ladjami, kjer so jim na voljo tudi vodni topovi, ki pa so blažji kakor policijski. Vlagatelji so z odzivom zadovoljni, zato so napovedali gradnjo velikega akvarija in namestitvenih kapacitet v bližini parka.

Vodni park Istralandia nad reko Mirno je bil prvi na hrvaških tleh. Na dan lahko sprejme 6000 obiskovalcev. FOTO: Goran Šebelić/Cropix
Vodni park Istralandia nad reko Mirno je bil prvi na hrvaških tleh. Na dan lahko sprejme 6000 obiskovalcev. FOTO: Goran Šebelić/Cropix


Adrenalin v zraku in pod vodo


Po številu vodnih parkov (kakor tudi po vsem drugem, kar je povezano s turizmom) prednjači Istra. Prvi pravi vodni park na istrskem polotoku, Istralandia, so odprli leta 2016. Takoj je bil razglašen za enega od petih najboljših vodnih parkov v Evropi. Adrenalinskim odvisnikom so v tem vodnem parku, ki je oddaljen sedem kilometrov od Novigrada, na razpolago tobogani Flying Boats in Free Fall, bazeni z valovi ter bazen za sprostitev.

Blizu Poreča so odprli park Aquacolors z adrenalinskim toboganom Looping Rocket, obiskovalcem pa so med drugim na voljo tudi petsto metrov dolga počasna reka, velik bazen in vodno igrišče. Blizu Poreča je tudi Adventure Park Sky Fox. Obiskovalci se lahko preizkusijo v plezanju po steni, vožnji z žičnico ali letečim kolesom, spuščanju po ziplinu, dolgem 250 metrov, visenju na višini sedmih metrov, človeškem namiznem nogometu ali pa lahko tudi preizkusijo lastne veščine in pogum s quick jumpom z višine desetih metrov.

Vročina, voda, veselje ... FOTO: Cropix/Luka Gerlanc
Vročina, voda, veselje ... FOTO: Cropix/Luka Gerlanc


Prvi in za zdaj edini vodni park na otokih je bil zgrajen pred dvema letoma v zalivu Čikat na Malem Lošinju. Vreden je devet milijonov evrov in se razprostira na 6300 kvadratnih metrih – od tega je 2400 kvadratnih metrov vodnih površin. Razdeljen je na tri območja. Na območju »health« sta plavalni bazen in fitnes, na območju »leisure« so rekreacijski bazen za starejše, »pool bar« in hidromasaža. Na tretjem območju so vodne atrakcije in tobogani za otroke.


Vsak je lahko potapljač


V Punatu na otoku Krk so odprli edinstven podvodni piratski park. Na globini med tremi in petimi metri si lahko obiskovalci s čelado, težko 30 kilogramov, vzdolž 120 metrov dolge steze ogledajo replike starih topov, sider, amfor, ladijskih ogrodij in skrinj z zakladi. Poleg fiktivnega pa si lahko ogledajo tudi dejansko floro in favno krškega podmorja. Prvi tematski park Dinopark je bil sicer odprt leta 2009 v Funtani in je posvečen dinozavrom. Pet let pozneje so odprli – znova v Istri, v Balah – park Histria Aromatica. Vzdolž obale so načrtovani tematski parki, posvečeni Marinu Getalciću, Ruđeru Boškoviću in Faustu Vrančiću. Svojčas se je veliko govorilo o odprtju tematskega parka »101 dalmatinec« v Dugopolju. V zadrskem zaledju pa naj bi postavili na lokacijah, kjer je bil sneman film, tematski park o Vinetuju. Podoben park na temo »berači in sinovi« je načrtovan v Imotskem, v Pazinu, ki je znan po jami, ki je navdihnila Julesa Verna, pa iščejo vlagatelje za Inspirint Fantasy park.

V Punatu na Krku ponujajo posebno potapljaško izkušnjo. FOTO: arhiv Podvodnega parka Punat
V Punatu na Krku ponujajo posebno potapljaško izkušnjo. FOTO: arhiv Podvodnega parka Punat


Meganačrti še čakajo


Gradnja zabaviščnih, tematskih in vodnih parkov je v strategiji razvoja hrvaškega turizma ocenjena kot »prioriteta, ker takšne atrakcije privabljajo goste, povečujejo prihodke in podaljšujejo sezono«. Zabaviščni park, ki bi po velikosti prekosil vse obstoječe in ki se ga je oprijelo ime hrvaški Gardaland, naj bi znova gradili v Istri, in sicer blizu mesta Tar. Gradnjo megaparka, ki bi stal 240 milijonov evrov in bi se razprostiral na 376.000 kvadratnih metrih, so predstavili leta 2016.

Park bi zaposloval 500 delavcev, na dan bi ga obiskalo pet tisoč ljudi, na leto pa milijon osemsto tisoč obiskovalcev. Ker pa z obstoječo prometno infrastrukturo to ni mogoče, načrtujejo vzpostavitev hitrih ladijskih linij z Italijo. Projekt je bil zaradi megalomanskih dimenzij ter usmeritve Istre k elitnemu in ne množičnemu turizmu tarča številnih kritik. A to ni bil vzrok za ustavitev gradnje, ampak so bile to finančne težave italijanskega vlagatelja, ki še ni sposoben zapreti finančne konstrukcije.

Komentarji: