Rast gospodarstva in izvoza je dobra za borzo

Domači trg: boljši poslovni rezultat je najbolj okrepil delnico Gorenja.

Objavljeno
10. november 2017 17.19
Lojze Kozole, Ilirika BPH
Lojze Kozole, Ilirika BPH

Indeks SBI TOP se je v zadnjem tednu gibal okoli 790 točk. Največ so pridobile delnice Uniorja Zreče in Gorenja, in sicer 4,02 oziroma 3,7 odstotka. Pozavarovalnica Savaje pridobila 1,68 odstotka, Zavarovalnica Triglav pa 0,96 odstotka. Največ pa so izgubile delnice Intereurope, ki so se znižale za 3,57 odstotka.

Prejšnji četrtek je Gorenje izdalo izkaz poslovnih izidov za prvih devet mesecev letošnjega leta. Podjetje poroča, da so v letošnjih prvih devetih mesecih ustvarili skoraj 944 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kar je za 4,8 odstotka več kot v istem obdobju lani. Primerljivi dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) pa so povečali za dobrih pet odstotkov na skoraj 59 milijonov evrov. Doseženi čisti dobiček je znašal 4,6 milijona evrov, kar pomeni 12,1-odstotno rast.

Težjim tržnim razmeram navkljub so povečali prodajo velikih gospodinjskih aparatov, tudi premijskih znamk in malih gospodinjskih aparatov ter izboljšali geografsko strukturo prodaje. V Gorenju še dodajajo, da pričakujejo največji delež prihodkov v zadnjem četrtletju leta. Podjetje Telekom Slovenije je ta teden prejelo 120 milijonov evrov za unovčitev opcije call Telekoma Austria Group za 45-odstotni delež makedonskega podjetja One VIP.

Gorenje pa ni edino podjetje, ki je v prvih devetih mesecih letos uspelo zabeležiti povišanje izvoza. Statistični urad namreč poroča, da je Slovenija letos v prvih devetih mesecih izvozila za 20,94 milijarde evrov blaga in uvozila za 20,23 milijarde evrov blaga. To sicer pomeni za 12,7 odstotka višji izvoz kot v istem obdobju lani in za 13,9 odstotka višji uvoz. Presežek v blagovni menjavi s tujino je tako od januarja do septembra znašal 707,4 milijona evrov. Zaradi ugodnih makroekonomskih kazalnikov za letošnje in prihodnje leto lahko pričakujemo nadaljevanje trenda rasti izvoza v prihodnjem letu, kar bi se lahko izrazilo tudi pri tržnih cenah domačih podjetij.