Nepremičnine

Toplotne črpalke za velike porabnike

Naložba v toplotno črpalko za segrevanje sanitarne vode za velike porabnike se zelo hitro povrne

Podporniki obveščajo

FINANCE
Nepremičnine
Marles premierno predstavlja novo pritlično hišo Bonus
Nepremičnine
DAN ODPRTIH VRAT
NepremičninePodpornik projekta Marles premierno predstavlja novo pritlično hišo Bonus

V okolici Kranja si jo boste lahko ogledali na dnevu odprtih vrat

FINANCE
Nepremičnine
Marles vabi na prvi sejem inovativnih bivalnih rešitev
Nepremičnine
NepremičninePodpornik projekta Marles vabi na prvi sejem inovativnih bivalnih rešitev

Na treh različnih lokacijah bo od 23. do 25. marca 2023 na ogled pet različnih Marlesovih hiš, postavljenih na ključ.

FINANCE
Nepremičnine
Marles vabi na dan odprtih vrat v naselju DRENovo
FINANCE
Nepremičnine
Poletna šola fakultete za gradbeništvo in geodezijo
Avtor
16.12.2012 22:30
Čas branja: 2 min

Manjši porabniki se vse bolj odločajo za nakup večjih toplotnih črpalk za segrevanje sanitarne vode in ogrevanje, veliki pa temu niso naklonjeni. Menijo namreč, da je takšna naložba (pre)draga. Dejstva govorijo drugače.

Lahko rečemo, da velika večina tistih, ki so kadarkoli razmišljali o varčnem segrevanju sanitarne vode, pozna toplotno črpalko za segrevanje sanitarne vode z 200- ali 300-litrskim grelnikom vode. V zadnjih letih prav tako narašča povpraševanje po večjih toplotnih črpalkah, s katerimi lahko ogrevamo objekte in sanitarno vodo.

Naložba se povrne v nekaj letih

Precej počasneje pa se to spoznanje širi med velikimi porabniki sanitarne vode v velikih objektih, ki imajo hkrati že nameščen velik konvencionalni ogrevalni sistem. Tam prevladuje razmišljanje, da kakršnakoli sprememba ali prenova veliko stane in da se zato naložba ne izplača prav kmalu.

Dejstva iz prakse kažejo ravno nasprotno, saj se naložba pri večjih porabnikih sanitarne vode povrne že v nekaj letih (lahko tudi v dveh do treh letih ali pa še prej). Še posebno hitro se nakup povrne v primerih, ko tudi zunaj ogrevalne sezone sanitarno vodo segrevajo z obstoječimi konvencionalnimi sistemi, ki so prvenstveno namenjeni za ogrevanje celega objekta in so tako lahko moči od nekaj 10 do nekaj 100 kilovatov. Povsem jasno je, da ti kotli v režimih, ko delajo s pet- ali 10-odstotno močjo, dosegajo zelo majhne izkoristke, v veliko primerih tudi daleč pod 50 odstotkov.

Merila za izbiro

Toplotno črpalko za segrevanje sanitarne vode izberemo na podlagi več dejavnikov, ki jih moramo dobro poznati, in sicer so to:

- dnevna poraba sanitarne vode,

- konična poraba sanitarne vode (največja poraba recimo v času ene ure),

- ali bo voda ogrevana skozi vse leta ali samo zunaj ogrevalne sezone.

Na podlagi prvih dveh podatkov ugotovimo potrebno moč toplotne črpalke in potreben minimalni volumen grelnika vode (bojlerja). Na podlagi zadnjega podatka pa izberemo ustrezno izvedbo toplotne črpalke.

Izvedbe črpalk

Toplotna črpalka je lahko v enotni ali večdelni obliki in lahko stoji znotraj ali zunaj objekta. Če je postavljena v objektu, mora prostor, v katerem je nameščena, zagotavljati dovolj toplote - razen v primerih, ko so na voljo izvedbe z vodenim zrakom in lahko črpamo toploto zunanjega zraka. Pri tem imamo v mislih toplotno črpalko zrak/voda, ki je najbolj ustrezna, če bo namenjena zgolj pripravi tople sanitarne vode. Pri večji dnevni porabi vode (nekaj tisoč litrov) pa lahko pride v poštev tudi toplotna črpalka zemlja/voda ali voda/voda, še posebej, če se sanitarna voda ogreva tudi pozimi.

Če ogrevamo sanitarno vodo samo v času, ko so zunanje temperature (ali temperature prostora) več kot sedem stopinj Celzija nad ničlo, lahko izberemo črpalko zrak/voda brez odtaljevanja. Takšna črpalka je nekaj cenejša od tistih, ki lahko delujejo do zunanje temperature 20 do 25 stopinj Celzija pod ničlo.

Kje pridejo prav

Široka uporabnost

Toplotne črpalke za segrevanje sanitarne vode za velike porabnike se lahko uporabljajo v:

- poletnih počitniških apartmajih in drugih letnih turističnih objektih (kampi, hoteli, turistične kmetije in podobno),

- športnih objektih in večjih centrih dobrega počutja,

- domovih starejših občanov,

- gostinskih lokalih, večjih kuhinjah,

- raznih tehnoloških procesih.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Manager
Balon v vzvratnem ogledalu
Manager
ManagerBoštjan Usenik Balon v vzvratnem ogledalu

Se Elon Musk morda s svojo retoriko zgolj podi za polnejšim balonom UI, po tem ko je vse bolj izpraznjen balon električnih vozil pustil za seboj v vzvratnem ogledalu?

FINANCE
Topjob
Primerjava OECD za leto 2023: Golob nekoliko stisnil davčni primež
Topjob
OBDAVČITEV DELA
TopjobLana Dakić Primerjava OECD za leto 2023: Golob nekoliko stisnil davčni primež 1

Davčni primež je bil lani v državah OECD 34,8-odstoten, v Sloveniji pa 43,3-odstoten, kar je še vedno zelo visoko. Prav tako smo tik pod vrhom po prispevkih zaposlenih. Kako se primerjamo s tujino?

FINANCE
Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi
PRO
Finance
Mladen Miković Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi (PRO)

Na konferenci Pametna industrija bomo med drugim izvedeli, kakšne brezžične tehnologije v industrijskem okolju ima Cisco Systems in kako Smart Com povečuje odpornost organizacij pred kibernetskimi tveganji

FINANCE
Nepremičnine
Zakaj bodo lastniki malih sončnih elektrarn in toplotnih črpalk za elektriko plačevali več
PRO
Nepremičnine
GRADNJA IN BIVANJE
NepremičnineFinance PRO Zakaj bodo lastniki malih sončnih elektrarn in toplotnih črpalk za elektriko plačevali več (PRO)

Odgovor boste našli v tiskani tematski izdaji Gradnja in bivanje, ki si jo lahko na spletu preberete tudi v formatu PDF.

FINANCE
International
Why the EU's New Migration Pact Matters
FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.