Windows 10 je v primerjavi s prejšnjimi verzijami bolj personificiran in uporabniku bolj prijazen. Drugače povedano, obdeluje več vaših osebnih podatkov in preferenc. Kaj narediti, če ne želite, da vam Microsoft stika po osebnih podatkih?
Začeti moramo že pri nastavitvah
Začeti moramo na samem začetku, če želimo zavarovati naše podatke. Ker ravno danes v Financah nadgrajujemo sisteme, vam lahko predstavimo postopek.
1.Ne uporabljajte hitrih nastavitev
Namesto hitrih nastavitev, zaradi česar lahko Microsoft avtomatsko pridobi vaše osebne podatke, nastavite opravite ročno tako, da kliknite na besedilo »Prilagodi nastavitve« v levem spodnjem kotu.
2.Izklopite vse
Na zaslonu boste videli vrstice izbir. Izklopite vse razen SmartScreena, ki vas zaščiti pred zlonamernimi vsebinami na spletu (lahko tudi to izklopite). Če greste naprej, vam Windows 10 ponudi programe, ki vam lahko omogočijo uporabo storitev, kot so na primer internet, glasbeni predvajalnik... Te programi niso nujni za vaš računalnik (so alternative), zato se za njih odločite po lastni volji. Po končanih nastavitvah se vaša »desetka« zažene in ste zaključili z nastavitvami.
Upravljanje zasebnosti
Ko vidite domačo stran, pojdite na nastavitve (kliknite na start gumb - štiri okna v spodnjem levem kotu in na startni vrstici izberite nastavitve). Nato kliknite na gumb »Zasebnost«. Pojavi se naslednja stran...
Tu so nastavitve, s katerimi lahko kontrolirate v kolikšni meri ima lahko Microsoft vpogled v vaše podatke. Kliknite na modro besedilo »Upravljaj moje podatke v storitvi Microsoft Advertising in druge podatke o prilagajanju«. Odpre se spletna stran Microsofta - izklopite opciji za prilagojene oglase, če tega ne želite.
Vrnite se na nastavitve zasebnosti, na levi vrstici pod gumbom »Splošno« lahko najdete vse vrste naprav (Lokacija, Kamera, Mikrofon...). Po lastni želji urejajte ta del. Vedeti morate, da lahko izklopljene storitve vplivajo na delovanje nekaterih programov. Na primer: če izklopite dostop do kamere programom za pogovor na spletu, ne morete opravljati video konferenc. Zelo pa je priporočeno onemogočiti avtomatično sinhronizacijo podatkov z drugimi brezžičnimi napravami, tudi zaradi varnosti.
Najbolj pomembna je rubrika »Povratne informacije in diagnostika«. Tu nadzorujemo količino podatkov in povratnih informacij, ki jih pošiljamo Microsoftu. Spremenite prvotno nastavitev za »Pogostost pošiljanja povratnih informacij na »Nikoli« in »Diagnostični podatki in podatki o uporabi na »Osnovno« (žal ne moremo popolnoma izklopiti pošiljanje podatkov).
Četudi ne moremo popolnoma izključiti Microsofta, lahko s temi ukrepi močno omejimo odtok naših zasebnih podatkov v baze in za obdelavo. Več o novem Windowsu si lahko preberite v članku: Se vam splača nadgraditi Windows v desetko?.