»V dveh ribogojnicah v Sloveniji vzredimo 40 ton sladkovodnih rib na leto. Obseg proizvodnje bomo do leta 2020 povečali na 150 ton letno. Jeseni bomo začeli spletno prodajo rib in dostavo po pošti, da bo sveža riba v manj kot 24 urah prišla čim iz vode do kupca,« pravi Danijel Gospić iz podjetja G2O, ki ga je ustanovil z bratom Ninoslavom.
Premajhni za globalno, preveliki za lokalno trženje
Premajhni so za globalno in preveliki za lokalno trženje rib. Prisiljeni so sodelovati s posredniki, ki plačujejo najnižjo možno ceno. Če bi želeli sami voziti ribe v trgovske verige, bi morali vložiti v logistiko, ljudi ... Tako bi povečali operativne stroške in tveganje, saj ne bi hkrati znižali stroškov ali povečali dodane vrednosti sorazmerno z rastjo proizvodnje. Zato so se odločili, da ribe ponudijo končnemu kupce prek spletne prodaje, razlaga Gospić.
Povpraševanje po lokalno vzrejenih ribah raste
Spletno prodajo vidijo kot optimalno rešitev, ker kupci želijo lokalno pridelane ribe, povpraševanje raste. Ribe bi radikupovali neposredno iz ribogojnice, a zaradi pomanjkanja časa ali razdalje velikokrat nimajo te možnosti.Spletna prodaja se razvija na vseh področjih. Cena dostave paketov pada, kakovost dostave raste, našteva Gospić.
»Ponudili bomo širok izbor rib in poskrbeli, da bo kupec ribe dobil v manj kot 24 urah od oddaje naročila. Za dostavo po vsej Sloveniji bo skrbelo podjetje DPD,« dodaja.
Potek naročanja in dostave
Kupci bodo naročili in plačali ribe po spletu. Ko dobijo predplačilo, bodo ribe ulovili, očistili in na hitro ohladili (šok hlajenje). Zapakirali jih bodo v termično izolirano škatlo, nanje pa položili gel, ki ohranja ustrezno nizko temperaturo, s tem zagotavlja neprekinjeno hladno verigo in preprečuje, da bi se ribe na poti do kupca pokvarile.
DPD bo pobral pakete in jih prepeljal v svoje skladišče v hladilno komoro, ki jo je postavilo podjetje G2O . Tam bo riba čakala na prevoz do kupca. Po Gospićevih besedah bo ves postopek od predplačila do dostave trajal manj kot 24 ur.
Pri vpeljavi spletne prodaje, ki bo stala od sedem do deset tisoč evrov, jim pomaga podjetje Sinhro iz Ljubljane in trije solastniki, ki so G2O lani dokapitalizirali.
Sveža riba v trgovini se lahko prodaja tudi 10 dni
»Pri spletni prodaji bomo dosegli boljšo ceno in povečali neto maržo pri ribah. S kupci bomo komunicirali brez posredonikov. Prednosti za kupca so večja izbira rib kot drugje, naročanje neposredno iz ribogojnice in sveže ribe,« pravi Danijel Gospić. Dodaja, da sveža riba v trgovini pomeni le to, da ni zamrznjena, prodaja pa se od osem do deset dni, če gledamo čas od izlova do končnega kupca.
G2O, ki letos načrtuje več kot 300 tisoč evrov prihodkov, ribe prodaja ribiškim družinam, da jih spustijo v reke in jezera, drugim ribogojcem, ki imajo premalo svojih rib, in posrednikom, ki jih spravijo do končnih kupcev, trgovcev in gostincev.