Ob premikih, ki se dogajajo na slovenskem telekomunikacijskem trgu, se večina glavnih operaterjev poskuša z vse več akcijami postavljati na okope. Vrnili so se k stari strategiji mamljenja naročnikov v dvoletne vezave, kar pomeni, da si zagotovijo stabilne prihodke za nekaj časa in preprečijo množičnejše prehajanje uporabnikov k tekmecem.
Predvsem oba operaterja, ki ponujata celoten nabor storitev na svoji infrastrukturi, to sta Telekom in od nedavnega še Telemach, s tako imenovano konvergenčno ponudbo poskušata optimizirati svojo naročniško bazo in prikleniti uporabnike nase. Telekom to počne tako, da naročnikom na fiksne storitve (dostop do interneta, televizijo in internetno telefonijo) ponuja zajetne popuste za nakup mobilnih telefonov, če se odločijo še za naročnino na mobilno telefonijo, ter nekatere storitve zastonj. V zadnjem času pa še družinske popuste pri mobilni telefoniji. Telemachova taktika je podobna, le da je subvencija (bon) za telefon trenutno nekaj nižja. Predvsem pa poskuša ta operater prepričati svoje naročnike, naj za dokaj nizko ceno poleg televizije (in drugih fiksnih storitev) naročijo še mobilne storitve. Takoj po prevzemu Tušmobila, ko mu ni treba več plačevati stroškov nacionalnega gostovanja, je povišal količine v svojih naročniških paketih. Doslej mu je sicer z mobilno ponudbo uspelo prepričati kakšno desetino svojih naročnikov – mobilno telefonijo je pred prevzemom Tušmobila ponujal le njim. Tudi Telekom je glede na podatke o prenosu številk s svojimi zadnjimi akcijami kar uspešen, saj je občutno zajezil odhajanje naročnikov drugam.
Past: odplačilo »prejete ugodnosti«
Medtem Simobil, ki mu za zdaj pod svoje okrilje ni uspelo dodati kablov in tako nima manevrskega prostora za podobne ponudbe, s kakršnimi uporabnike napadata Telekom in Telemach, deloma pa tudi T-2, poskuša z drugo taktiko. Dodal je še en promocijski paket z več vključenimi količinami ter pri tem in svojem najdražjem naročniškem paketu občutno pocenil nekatere pametne telefone višjega razreda (iphone 6 s 16 GB, HTC one m9), s čimer poskuša naročnike prepričati, naj zamenjajo paket in tako dve leti mesečno plačujejo bistveno več. Razlika med najdražjim in naslednjim paketom je 12 evrov, kar Simobilu v dveh letih prinese 288 evrov na naročnika. Končni zaslužek je zaradi višje subvencije pri telefonu sicer manjši, a vseeno verjetno večji, kot če bi isti naročnik imel cenejši paket.
Za naročnike je taka menjava sicer lahko pot do nekaj cenejšega telefona, prinaša pa tudi nekaj pasti. Ob predčasni menjavi paketa (pred iztekom vezave) je treba odplačati »prejeto ugodnost«, ki jo operater preračuna glede na novi izbrani paket, trajanje vezave in ceno telefona. Poleg tega se bo v obdobju dveh let, najbrž že kar kmalu, cena naročniških paketov še nekoliko znižala, obenem pa bodo imeli vključenih še nekoliko več prenosa podatkov. Zato se ni smiselno zdaj vezati na plačevanje 40 evrov naročnine za prihodnji dve leti. Podobno odsvetujemo kakršnekoli vezave na mobilno telefonijo pri Telemachu, dokler ta operater ne predstavi povsem nove ponudbe, brez zapuščine svoje stare vloge navideznega operaterja in Tušmobila pred prevzemom. Simobil je začel tudi neposredno nagovarjati uporabnike drugih operaterjev, naj prestopijo k njemu. Vendar se je pri tem po našem mnenju spustil dokaj nizko.
Ni še konca subvencij
Čeprav je kazalo, da bodo operaterji počasi prenehali s subvencijami za telefone, pa najnovejše dogajanje kaže, da se vračajo v stare čase mobilnikov »za en evro«. Uporabnike je še vedno najlažje in najbolj učinkovito privabiti z (navidezno) nizkimi cenami telefonov. Vendar take cene ponujajo le ob dvoletni vezavi, v prosti prodaji pa cena telefona skozi celotno uporabno dobo ostane enaka. Telekom vsaj ne dela razlik med cenami v povezavi z različnimi naročniškimi paketi, tako da naročnik lahko v času vezave prosto prehaja med njimi – žal pa ga vsakič še vedno pričaka skriti strošek menjave paketa, ki običajno znaša 20, občasno celo 30 evrov. Pri Simobilu in Telemachu (Tušmobilu) je cena telefona odvisna od paketa, kar lahko povzroči zaplete. Žal v Sloveniji prosta prodaja telefonov ne zaživi, zato so cene precej višje kot v tujini, toda tam se da najti marsikateri izdelek za nižjo ceno v prosti prodaji kot pri slovenskih operaterjih z vezavo. Simobil pa med drugim ponuja tudi vezavo brez nakupa telefona, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti in ki prinaša popust na mesečno naročnino.