Abu Dabi – Zadnja dirka sezone v formuli 1, nedeljska v Abu Dabiju, bo manj privlačna za navijače, saj sta naslova svetovnih prvakov oddana Lewisu Hamiltonu in Mercedesu, a to ne pomeni, da bo dolgočasna. Več moštev si bo na vse kriplje prizadevalo za točke, ki jim lahko prinesejo milijone. A teh bo za vse manj kot doslej.
Toro Rosso, Renault in Haas v konstruktorskem seštevku loči le šest točk. Razlika med šestim in osmim mestom pomeni 12 milijonov dolarjev, ko se bodo po koncu delili prihodki. »Ta dirka bo prvenstvo zase,« je dejal Cyril Abiteboul, šef moštva Renault, ki je v konstruktorskem seštevku štiri točke za Torom Rossom in dve pred Haasom. Za Toro Rosso bo to zadnja dirka z Renaultovim motorjem, za McLaren zadnja po treh letih neuspešnega sodelovanja s Hondo. Moštvi si bosta izmenjali dobavitelja.
Hamilton bo skušal vpisati okroglo 10. zmago v sezoni. »Vse bom storil za to,« se na dopust še ne mudi Angležu, ki je naslov osvojil že prejšnji mesec v Mehiki, na zadnjih dveh dirkah pa ga ni bilo na odru za zmagovalce. Motiv bo imel tudi Sebastian Vettel, njegovo drugo mesto še ni zapečateno, a če ga bo ubranil pred Valtterijem Bottasom, kar ne bi smelo biti težko, saj ima 22 točk prednosti pred Fincem, bo postal prvi dirkač, ki bi po letu 2014, ko so v F1 prišli šestvaljni turbo motorji, prekinil absolutno prevlado Mercedesa. Ferrari tudi še nima zmage v Abu Dabiju, kjer je bila prva dirka leta 2009. Pod reflektorji dirkališča Yas Marina (dirka bo v nedeljo ob 14. uri po srednjeevropskem času) se bo od formule 1 dokončno poslovil Felipe Massa. »Užival bom v vsakem trenutku,« se veseli Brazilec. »Lepo bi bilo za konec osvojiti kakšno točko,« je še dodal veteran, ki naj bi se preselil v električno formulo E. Veliko prej, kot bi si želela, pa bi se lahko končali zgodbi Sauberjevega dvojca Pascal Wehrlein-Marcus Ericsson. Ferrari kot dobavitelj motorjev naj bi bil naklonjen razvoju svojih talentov. To bo tudi zadnja dirka, na kateri bodo vozniki povsem odkriti, za novo sezono je predpisana posebna zaščita, kar bo precej spremenilo izgled dirkalnikov. Za moštva je precej bolj boleče, da se bo nagradni sklad prvič po dolgem času zmanjšal. Novi lastniki F1 iz ameriške agencije Liberty Media so sporočili, da bodo desetim moštvom razdelili 273 milijonov dolarjev, za 13 odstotkov manj kot lani. Razliko 34 milijonov naj bi zadržali lastniki za svoje prostore v Londonu, dodatno osebje, naložbe v digitalizacijo ter organizacijo spektaklov, kakršen je bil letos v središču Londona. Prihodki F1 so se ob tem letos zmanjšali za 4 do 5 odstotkov, ta trend naj bi se nadaljeval, k čemer naj bi botroval tudi umik VN Malezije.
Ferrari, ki mu vedno odrežejo največji kos pogače, se še ni odzval, bolj ga skrbijo načrti lastnikov za večjo izenačenost motorjev z letom 2021. Se je pa zato Mercedes. »Največja težava je, ker se naši stroški letno povečujejo za 70 milijonov evrov, prihodki pa upadajo,« je skrb izrazil neizvršni predsednik Niki Lauda, ki se boji, da je to prvi znak krize v paradnem motošportu: »Kaj bomo zdaj? Odgovor je jasen: povečati moramo prihodke. Roko na srce, jaz ne vidim, kako.«