LJUBLJANA – Nadzorni svet projektnega podjetja za drugi železniški tir Koper–Divača 2TDK je v torek za generalnega direktorja družbe imenoval Metoda Dragonjo, za direktorja pa Žarka Sajiča, so sporočili iz družbe. 2TDK bo vlogo investitorja prevzel po uveljavitvi zakona o drugem tiru, predvidoma v začetku decembra.
Kot so danes sporočili iz družbe, je nadzorni svet pri izbiri poslovodstva sledil merilom osebne integritete in etičnosti, visoke strokovnosti, dokazane poslovne uspešnosti in odličnih rezultatov pri dosedanjem delu v družbi. Dragonja je sicer doslej v podjetju, ki ga je vlada s sklepom ustanovila marca, deloval kot svetovalec.
Dva strokovnjaka
Nadzorni svet je ocenjeval tudi izkušnje pri vodenju kompleksnih projektov in upravljanju gospodarskih družb. »Z imenovanjem dveh članov poslovodstva je projektno podjetje podelilo mandat strokovnjakoma, katerih prioritetne naloge bodo pridobivanje virov financiranja, kadrovska popolnitev in vzpostavitev organizacije ter notranjih procesov, kar bo zagotavljalo učinkovito izvedbo projekta in preglednost v vseh fazah njegove realizacije,« pravijo v družbi.
Nadzorniki bodo v kratkem začeli postopke za imenovanje dodatnega člana poslovodstva, strokovnjaka na področju gradbeništva, ki bo odgovoren za gradnjo in projektno vodenje, so še sporočili. Projektno podjetje 2TDK bo s tem vzpostavilo organizacijske in kadrovske pogoje za to, da bo projekt drugi tir Divača–Koper prešel v izvedbeno fazo.
Kot so ob ustanovitvi podjetja pojasnili na vladi, je bilo 2TDK treba ustanoviti predvsem zaradi pridobitve dodatnih evropskih sredstev, saj so nekateri instrumenti v okviru finančnih shem EU zasnovani tako, da stimulirajo investicije, pri katerih sodelujejo investitorji, ki so subjekti zasebnega prava. Vlada koncesijo družbi 2TDK podeljuje z zakonom o drugem tiru, o katerem so na septembrskem referendumu odločali volivci in mu prižgali zeleno luč.
Zakon predvideva združevanje različnih evropskih finančnih virov in sodelovanja zalednih držav, kar pa zahteva skupno podjetje. 2TDK bo investicijo izvedel v svojem imenu in za svoj račun. Za čas trajanja koncesije bi bil lastnik infrastrukture, medtem ko bi lastnica zemljišč pod infrastrukturo ostala država.
Dogovori še potekajo
Druge države, ki bi vstopile v projekt, ne smejo prevzeti deleža, ki je enak ali večji od tistega, ki ga ima v lasti Slovenija. Države investitorke s tem ne bi mogle poseči v lastniško strukturo Luke Koper ali pridobiti pravice do prednostnega usmerjanja železniškega prometa. Pogovori o sodelovanju pri projektu so sicer v najbolj napredni fazi z Madžarsko, a bo o vlogi vzhodne sosede pri projektu na koncu odločal državni zbor.
Vlada sicer projekt pospešeno nadaljuje. Konec oktobra se je zaključil razpis za pripravljalna dela za drugi tir, pri direkciji RS za infrastrukturo pa so prejeli 15 ponudb, vrednih od 14,5 do 22,5 milijona evrov.