DRUGORAZREDNI

Afera VW: ameriški kupci več vredni kot evropski?

Objavljeno 27. november 2015 22.35 | Posodobljeno 27. november 2015 22.41 | Piše: T. Pa.

Volkswagen je ameriškim kupcem ponudil 1000 dolarjev bonusa, ne kaže pa, da bo to veljalo za evropske.

LJUBLJANA – Po škandalu, v katerem so pri Volkswagnu razkrili prirejanje podatkov o emisijah NO, je podjetje nemškemu homologacijskemu organu KBA predstavilo način odpravljanja napake pri avtomobilih z vgrajeno opremo za prirejanje vrednosti izpustov.

Pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) sedaj čakajo na uradni vpoklic, ki naj bi ga prejeli vsi lastniki prizadetih vozil ne glede na to, kje so jih kupili. Evropske potrošniške organizacije pa so izjemno nezadovoljne nad informacijo, da naj bi se Volkswagen odrekel izplačilu kakršne koli odškodnine evropskim kupcem, poroča ZPS.

Evropski kupci brez odškodnine?

Potem ko je v začetku novembra Volkswagen ameriškim kupcem že ponudil bonus 1000 dolarjev (nekaj manj kot 950 evrov), pa nič ne kaže, da o čem podobnem razmišlja tudi za evropske kupce, pravi ZPS

ZPS zato v akciji, na čelu katere je evropska potrošniška organizacija BEUC, usklajuje možnost uveljavljanja dodatnih zahtevkov za povračila oškodovanja lastnikov. Po njihovih besedah bodo le tako dosegli enakopravno obravnavanje vseh evropskih potrošnikov ne glede na lokalno zakonodajo, ki je v posameznih državah ostrejša kot v drugih.

»Več kot dva meseca po izbruhu afere ugotavljamo, da na številna vprašanja potrošniki še vedno niso dobili konkretnih odgovorov. Med drugimi ni povsem jasno, ali bodo posamezne države enako kot Nemčija sprožile obvezen vpoklic – Slovenija je tu izjema, saj so pri agenciji za varnost v prometu že pred časom povedali, da bodo glede vpoklica sledili nemškim navodilom. Prav tako od Volkswagna še nimamo odgovora glede zmogljivosti in porabe goriva po opravljenem servisnem pregledu. BEUC za povrh že nekaj tednov čaka na odgovor glede skupnega sestanka z vodstvom Volkswagna,« opisuje trenutno situacijo Boštjan Okorn iz ZPS.

Bolj in manj pomembni kupci

»Takoj po začetku vpoklica bodo potrošniške organizacije preverile, ali so se kakor koli spremenile tehnične značilnosti servisiranih vozil, kar bo lahko tudi osnova za morebitne odškodninske zahtevke« poroča ZPS. Obravnavanje evropskih oškodovancev na drugačen način bi povzročilo razdelitev kupcev na manj in bolj pomembne, kar pa, pravijo, ni sprejemljivo: »Volkswagen bi moral vsem povrniti škodo.«

Deli s prijatelji