Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Gregor Pavšič

Nedelja,
31. 7. 2016,
5.30

Osveženo pred

6 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 4,73

Natisni članek

Volkswagen Hyundai Toyota Ford Citroen Moja služba

Nedelja, 31. 7. 2016, 5.30

6 let, 7 mesecev

Bi delali v športnih ekipah največjih avtomobilskih proizvajalcev?

Divja formula 1 v gozdu, ki nove službe nudi tudi Slovencem

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 4,73
WRC Finska

Največji avtomobilski proizvajalci ne iščejo novih ljudi le za monotono sestavljanje enakih serijskih avtomobilov, temveč za izpeljavo tekmovalnih, športnih in marketinških projektov. To je delo, polno strasti, raznovrstnosti in odgovornosti. Najboljša dirkaška moštva so pač dobra le toliko, kolikor je šibak njihov najšibkejši člen. V verigi uspehov sodelujejo tudi Slovenci.

Štirje od petih največjih avtomobilskih proizvajalcev ves čas iščejo nove kadre Kris Meeke in Paul Nagle vodita na reliju po Finski. Njuna povprečna hitrost na makadamskih cestah znaša kar 126 kilometrov na uro. (foto: Citroën) | Foto: Kris Meeke in Paul Nagle vodita na reliju po Finski. Njuna povprečna hitrost na makadamskih cestah znaša kar 126 kilometrov na uro. (foto: Citroën)

Delo v visokotehnoloških sredinah, stalna potovanja po (skoraj) vsem svetu, raznovrsten delovni urnik, odgovornost in samodisciplina in predvsem možnost pridobivanja odličnih referenc – to so nekatere lastnosti zaposlitve v športnih oddelkih tistih avtomobilskih proizvajalcev, ki bodo prihodnje leto nastopali v svetovnem prvenstvu v reliju.

Volkswagen in Hyundai v Nemčiji, Citroën v Franciji, Toyota na Finskem in M-Sport v Veliki Britaniji iščejo nove ljudi na različnih področjih, saj bo prestižen spopad največjih avtomobilskih proizvajalcev (med prvimi petimi na svetu bo izjema le General Motors) zahteval polno razpoložljivost vseh kadrov. Delo dirkaškega mehanika seveda ni enako kot v avtomehanični delavnici, saj se na tekmovanjih vedno mudi, veliko je pritiskov in prilagajanja različnim okoliščinam.

Video – Zakaj je reli po Finski najhitrejši in najbolj spektakularen v celotni sezoni:

Florjan Rus se bo preselil v Veliko Britanijo in začel septembra delati v M-Sportu.  | Foto: Florjan Rus se bo preselil v Veliko Britanijo in začel septembra delati v M-Sportu.

Pustil službo v Ljubljani in se kljub brexitu zaposlil v Angliji

Naslednji Slovenec, ki se bo preskusil v tej sredini, je Florjan Rus. Večkratni državni prvak v reliju med sovozniki je pustil službo v Ljubljani, septembra pa bo začel delati pri M-Sportu v Cockermouthu blizu meje med Anglijo in Škotsko. M-Sport je dolgoletni partner Forda v svetovnem reliju, sicer pa zasebno podjetje pod taktirko Malcolma Wilsona. Rus bo pri Angležih delal kot elektroinženir. Junija je bil v M-Sportu na preizkušnji za en teden, Slovencu so nato hitro ponudili službo in tudi vmesni brexit ga ni odvrnil od novih izzivov.

Delo mehanikov je tudi časovno stresno, saj je čas za popravilo strogo omejen. (foto: M-Sport) | Foto: Delo mehanikov je tudi časovno stresno, saj je čas za popravilo strogo omejen. (foto: M-Sport)

"Poslal nisem ene prošnje, a imam ves čas polne roke dela" Visoke hitrosti, emocije in zahtevana kompleksnost dirkačev spadajo med glavne magnete WRC. (foto: M-Sport) | Foto: Visoke hitrosti, emocije in zahtevana kompleksnost dirkačev spadajo med glavne magnete WRC. (foto: M-Sport)

Najpomembnejše so reference. Kdor se izkaže pri tovarniških ekipah, lahko pozneje delo dobi tudi pri različnih zasebnih ekipah. Načeloma je tam pritiskov manj, tudi delo je manj obsežno in časovno zahtevno, nemalokrat je boljša tudi plača. Slovenec Marko Jeram, ki je pred leti delal v M-Sportu, danes živi na Finskem. Pravi, da po odhodu iz M-Sporta ni poslal ene prošnje za delo, a ima danes zapolnjene skoraj vse dni v letu.

''Na dve leti v M-Sportu imam zelo lepe spomine. Veliko sem se naučil, spoznaval ogromno ljudi in videl veliko sveta. Toda tako delo je tudi zelo naporno. To je odlično za 20-letnika, ko pa si nekoliko starejši, se je s takim ritmom težje sprijazniti,'' pravi Jeram, ki ta konec tedna na spektakularnem reliju na Finskem dela v ekipi Valižana Elfyna Evansa (ford fiesta R5).

Ob stalni zaposlitvi v M-Sportu je imel 22 dni začetnega dopusta, nad 18 delovnimi konci tedna pa mu je za vsakega pripadel še en prosti dan. V zadnjem letu je na dirkah preživel 170 dni.

Med avtomobilskimi znamkami poskuša svoj ugled še nadgraditi tudi korejski Hyundai. Letos so zmagali že na dveh relijih za SP. (foto: Hyundai) | Foto: Med avtomobilskimi znamkami poskuša svoj ugled še nadgraditi tudi korejski Hyundai. Letos so zmagali že na dveh relijih za SP. (foto: Hyundai)

Mariborčan pri Volkswagnu, mladi ljubljanski inženir pri Hyundaiu Bi se preselili v Nemčijo in delali pri Volkswagen Motorsportu? Vsaj eden od zaposlenih tam dobro govori slovensko ... (foto: Volkswagen) | Foto: Bi se preselili v Nemčijo in delali pri Volkswagen Motorsportu? Vsaj eden od zaposlenih tam dobro govori slovensko ... (foto: Volkswagen)

Že sedemnajst let v Hannovru živi in pri Volkswagen Motorsportu dela Zlatko Kvar iz Maribora, ki na Finskem prav tako skrbi za dirkalnike svetovnih prvakov.  Slovenski zdomec dodaja, da lahko mladi tehniki ob začetku zaposlitve pričakujejo bruto plačo od dva do tri tisoč evrov. Seveda si morajo sami poiskati stanovanje v Hannovru in biti pripravljeni na številna potovanja. Obseg teh je seveda odvisen od zaposlitve, saj mnogi temelje za poznejše zmage postavljajo tudi med štirimi stenami delavnic v Hannovru.

Med novimi slovenskimi inženirji izstopa še Blaž Kušlan, ki pri Hyundai Motorsportu skrbi za sestavljanje menjalnikov. Ljubljančan se je moral kajpak preseliti v Alzenau blizu Frankfurta, a to je sestavni del tovrstnega športa. Prav zato ima več težav nova ekipa Toyote, ki bo imela sedež na Finskem. Ne le, da je Skandinavija še bolj oddaljena od Slovenije, tudi življenje tam je dražje kot na primer v Nemčiji.

Volkswagen bo prihodnje leto z novimi tehničnimi pravili vodil prestižni obračun največjih avtomobilskih proizvajalcev v svetovnem reliju. Neposredni tekmeci bodo Toyota, Hyundai, Citroen in posredno prek M-Sporta tudi Ford. (foto: Volkswagen) | Foto: Volkswagen bo prihodnje leto z novimi tehničnimi pravili vodil prestižni obračun največjih avtomobilskih proizvajalcev v svetovnem reliju. Neposredni tekmeci bodo Toyota, Hyundai, Citroen in posredno prek M-Sporta tudi Ford. (foto: Volkswagen)

Ne spreglejte