Avto
565 ogledov

Avtomobili proizvedeni na Japonskem pri nas ne bodo več dodatno obdavčeni

Suzuki Swift Saša Despot
Evropska unija in Japonska sta po 18 intenzivnih in konstruktivnih krogih pogajanj ter več srečanjih na tehnični in politični ravni dosegli načelni dogovor o glavnih elementih sporazuma o gospodarskem partnerstvu. Sporazum zajema kmetijske izdelke in avtomobile. Za avtomobile proizvede na Japonskem trenutno plačujejo 10-odstotni davek.

V Evropski komisiji menijo, da je to najpomembnejši dvostranski trgovinski sporazum, ki ga je EU kdaj koli sklenila in prvi te vrste, ki bo vključeval posebno zavezo Pariškemu sporazumu o podnebnih spremembah. EU in Japonska sicer predstavljata več kot četrtino svetovnega gospodarstva.

Pogajanja so se začela leta 2013 in se bodo o preostalih tehničnih vprašanjih nadaljevala predvidoma do konca leta, ko naj bi bilo sprejeto končno besedilo sporazuma. Komisija bo nato dokument pravno preverila in sporazum prevedla v vse uradne jezike EU ter ga predložila v odobritev državam članicam in Evropskemu parlamentu.

ACEA se zavzema za prehodno obdobje

S sporazumom o gospodarskem partnerstvu bo za EU in njene države članice odpravljena velika večina dajatev, ki jih plačujejo podjetja EU in znašajo do ene milijarde evrov letno, japonski trg se bo odprl za ključne izvoznike EU na področju kmetijstva, v mnogih sektorjih pa bo na voljo več priložnosti. Sporazum določa najvišje standarde na področju dela, varnosti ter varstva okolja in potrošnikov, v celoti ščiti javne službe, v enem od poglavij pa je obravnavan trajnostni razvoj. Po drugi strani se bo ukinil davek na vozila proizvedena na Japonskem, ki je 10-odstoten.

Japonski proizvajalci vozil so se do zdaj pritoževali, da niso bili v enakopravnem položaju s tekmeci iz Južne Koreje, ki so v Evropi naredili velik preskok, tudi na račun tega, ker niso bili dodatno obdavčeni.

Pri Evropski zvezi avtomobilskih proizvajalcev ACEA so bili pred leti kritični do tega, da bi japonske proizvajalce vozil izenačili z evropskimi, saj bi to vplivalo na njihovo konkurenčnost. Danes menijo nekoliko drugače. Pri ACEA so za zurnal24.si dejali, da je bistveno, da EU doseže uravnotežen sporazum. Člani združenja obenem zahtevajo neki prehoden rok za odpravo carin na uvoz japonskih avtomobilov, ki bi moral biti najmanj sedem let.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.