Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Ponedeljek,
15. 5. 2017,
7.06

Osveženo pred

6 let, 6 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 3,60

Natisni članek

Ponedeljek, 15. 5. 2017, 7.06

6 let, 6 mesecev

Frankfurt; Nemčija: prva vožnja prenovljenih modelov

Škoda rapid in rapid spaceback – preprost avtomobil z veliko prostora in vsebine

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 3,60
Škoda rapid in rapid spaceback - prva vožnja | Foto Škoda

Foto: Škoda

Prenovljeni škodi rapid in rapid spaceback ohranjata svoja ključna aduta: preprostost s precej prostora in cenovno dostopnost. Prenova pa jima je prinesla tudi novo poglavje v varnosti, povezljivosti in motorizaciji, kjer se vse skupaj dogaja od litra do malce več kot litra in pol prostornine.

Poudarki:

Tehnični podatki - rapid in rapid spaceback | Vaše mnenje

Tak 1,4-litrski bencinski turbo motor je trenutno na voljo samo s sedemstopenjskim menjalnikom DSG. | Foto: Aleš Črnivec Tak 1,4-litrski bencinski turbo motor je trenutno na voljo samo s sedemstopenjskim menjalnikom DSG. Foto: Aleš Črnivec Kot smo že poročali iz Ženeve, so najpomembnejši elementi prenove skriti pod motornim pokrovom in v elektronskem drobovju, ki skrbi za varnejšo vožnjo in povezovanje vozila z okolico.

Niti rapid niti rapid speceback se dimenzijsko nista spremenila, spremenjene svetlobne enote spredaj in zadaj vsakdo ne bi opazil, še težje pa elemente, ki spadajo k dodatni opremi. Brez LED dnevnih luči ni novih avtomobilov in temu sledita tudi oba rapida.

Rapid se med kompaktnimi škodami umešča med fabio in octavio, pri čemer vse bolj izgublja naziv nizkocenovnega vozila, ki lahko s pridržkom ustreza le različicam z osnovno opremo easy.

Šibkejši od obeh litrskih trivaljnih bencinskim motorjev (70 kW) je povezan s petstopenjskim ročnim menjalnikom, 81-kilovatni pa s šeststopenjskim, prav tako ročnim. | Foto: Aleš Črnivec Šibkejši od obeh litrskih trivaljnih bencinskim motorjev (70 kW) je povezan s petstopenjskim ročnim menjalnikom, 81-kilovatni pa s šeststopenjskim, prav tako ročnim. Foto: Aleš Črnivec Trivaljni litrski turbo bencinski motor različnih moči postaja hit, vozili smo ga v ateci, vgrajujejo ga v octavie, fabie, ibizo

Obema rapidoma so namenjeni bencinski motorji 1.0 in 1.4 TSI ter dizelska 1.4 in 1.6 TDI. Kombinacije s pet- in 6-stopenjskimi ter 7-stopenjskimi menjalni DSG smo uvrstili v tabelah za obe vozili.

Cena v Sloveniji:

škoda rapid z bencinskimi motorji: od 11.860 EUR
škoda rapid z dizelskimi motorji: od 16.210 EUR
škoda rapid spaceback z bencinskimi motorji: od 11.860 EUR
škoda rapid spaceback z dizelskimi motorji: od 16.772 EUR

Rapid med fabio in octavio

Petvratna limuzina ostaja s 4483 milimetri 179 milimetrov daljša od različice spaceback, enako kot pred prenovo ima 135 litrov večji prtljažnik (550 in 415 litrov). Prav tako ostaja nespremenjen tudi pohvalno velik 55-litrski rezervoar za gorivo. | Foto: Škoda Petvratna limuzina ostaja s 4483 milimetri 179 milimetrov daljša od različice spaceback, enako kot pred prenovo ima 135 litrov večji prtljažnik (550 in 415 litrov). Prav tako ostaja nespremenjen tudi pohvalno velik 55-litrski rezervoar za gorivo. Foto: Škoda

Ocena o bolj športnem, osveženem videzu velja tako za zunanjost kot notranjost. Po cestah turistično in pohodniško obremenjenega Taunusa smo zapeljali nekaj različic, od katerih bi najrajši posvojili kar rapida 1.4 TSI DSG z 92 kilovati, ampak kaj, ko seže prek 17 tisočakov. Marsikdo oziroma kar večina bo po napovedih zadovoljna z litrskimi 70 kilovati.

Pod visoko dvignjenimi petimi vrati je 550 litrov prtljažnega prostora, pri položenih zadnjih naslonjalih pa 1490 litrov. | Foto: Aleš Črnivec Pod visoko dvignjenimi petimi vrati je 550 litrov prtljažnega prostora, pri položenih zadnjih naslonjalih pa 1490 litrov. Foto: Aleš Črnivec

Znova lahko pohvalimo stare vrline

Petvratni rapid je prostorno vozilo, kar je avtentično demonstriral novinarski kolega Aljaž Vrabec, ki je zrasel tam proti dvema metroma deset. S sedežem povsem nazaj se je prav spodobno peljal, tudi glave ni tiščal pod strop. Če bi dal sedež le za eno stopnjo naprej, bi imel jaz za njim prostor za kolena, za svojo glavo pa sem par centimetrov prevelik. Skratka, rapid je prostoren avtomobil za postave, ki lahko pogledajo malo čez 180 centimetrov. Tudi 550-litrski prtljažnik z visokimi vrati je nekaj posebnega.

Nekdanji košarkar Aljaž, novinarski kolega z Dela, z višino prek dveh metrov, je z glavo blizu stropa, vendar pričeska ni trpela. | Foto: Aleš Črnivec Nekdanji košarkar Aljaž, novinarski kolega z Dela, z višino prek dveh metrov, je z glavo blizu stropa, vendar pričeska ni trpela. Foto: Aleš Črnivec

Škoda connect

Škoda rapid in rapid spaceback - prva vožnja | Foto: Škoda Foto: Škoda Tako kot smo poročali s prve vožnje octavie scout in RS, tudi rapidu po novem pripada opcijska možnost, da so potniki lahko stalno povezani z internetom. Škoda connect je razdeljen na dve področji. Infotainment online omogoča dostop do dnevnih novic, vremenskih podatkov, bližnjih bencinskih servisih s cenami goriv, prostih parkirnih mestih …

Care connect samodejno ali s stikalom sproži klic v sili, daje informacije o stanju vozila, vzpostavi povezavo s servisom. V povezavi s connect app & connect portal zbira potovalno statistiko, zazna zadnjo parkirno lokacijo, vključuje online protivlomni alarm.

Niti rapid niti rapid speceback se dimenzijsko nista spremenila, spremenjene svetlobne enote spredaj in zadaj vsakdo ne bi opazil, še težje pa elemente, ki spadajo k dodatni opremi. Brez LED dnevnih luči ni novih avtomobilov in temu sledita tudi oba rapida. | Foto: Škoda Niti rapid niti rapid speceback se dimenzijsko nista spremenila, spremenjene svetlobne enote spredaj in zadaj vsakdo ne bi opazil, še težje pa elemente, ki spadajo k dodatni opremi. Brez LED dnevnih luči ni novih avtomobilov in temu sledita tudi oba rapida. Foto: Škoda

Vozniku pomagajo asistenčni sistemi

Rapid je po novem pridobil asistenčne luči, front assist vključuje zaščito pešcev in samodejno zaviranje v mestih. Sistem spremlja voznikovo zbranost, med trčenji se aktivira multi-collision brake, meglenke imajo funkcijo osvetljevanja ovinkov, hill-hold pa pomaga vozniku pri speljevanju na klancih.

Rapid enako kot pred prenovo meri 4483 milimetrov v dolžino, to pa je 179 milimetrov več kot rapid spaceback na fotografiji. | Foto: Škoda Rapid enako kot pred prenovo meri 4483 milimetrov v dolžino, to pa je 179 milimetrov več kot rapid spaceback na fotografiji. Foto: Škoda

Nižjecenovna je samo osnovna oprema easy, zanimiva ponudba family

Če spredaj ne sedita dvometraša, je na zadnji klopi dovolj prostora za udobno sedenje. | Foto: Aleš Črnivec Če spredaj ne sedita dvometraša, je na zadnji klopi dovolj prostora za udobno sedenje. Foto: Aleš Črnivec Oprema easy edina ostaja pod 12 tisočaki, višje stopnje zahtevajo okoli dva tisočaka več (active), štiri tisočake več pri enakem motorju stane ambition, style pa dobrih šest več, vendar s 110 konji in 6-stopenjskim menjalnikom.

Ponudba za rapid in rapid spaceback family je ožja, velja samo za oba litrska bencinska motorja in za 66-kilovatnega 1.4 TDI. Poleg 6-letnega jamstva vključuje aktivno in pasivno varnost, 15-palčna lita platišča, LED dnevne luči, meglenke, avtomatsko klimo, električni pomik stekel in zunanjih ogledal, radio mp3 s 6,5-palčnim zaslonim, Škoda surround sistem, Bluetooth, tempomat, parkirne senzorje zadaj … še trikrat dlje bi lahko naštevali!

Cene za family? 14.420 evrov za obe karoseriji s 70 kilovatnim motorčkom, 750 več za 81 kilovatov in šest prestav, 16.325 evrov za spaceback 1.4 TDI in 16.756 za rapid z enakim dizlom.

Notranjost rapida ni prav nič nizkocenovna. Je tipična Škoda s preglednimi merilniki, športnim videzom in lepo dekoriranimi površinami. | Foto: Aleš Črnivec Notranjost rapida ni prav nič nizkocenovna. Je tipična Škoda s preglednimi merilniki, športnim videzom in lepo dekoriranimi površinami. Foto: Aleš Črnivec

V Sloveniji konec junija

Na naš trg pridejo rapidi konec letošnjega junija in pri uvozniku pričakujejo, da bodo letno prodali 900 rapidov spaceback (tudi kakšna različica monte-carlo bo vmes) in 150 limuzin. Te številke predstavljajo 15 odstotkov celotne prodaje vozil Škoda pri nas. Ker se 1.2 TSI umika, bo mesto najbolj prodajanega motorja prevzela nova zvezda skupine Volkswagen trivaljni 1.0 TSI s 70 kilovati oziroma 95 "konji".

Prodajne številke obeh rapidov predstavljajo 15 odstotkov celotne prodaje vozil Škoda pri nas. | Foto: Škoda Prodajne številke obeh rapidov predstavljajo 15 odstotkov celotne prodaje vozil Škoda pri nas. Foto: Škoda

Tehnični podatki: škoda rapid

Različica: Zasnova in moč motorja: Menjalnik in pogon: Zmogljiovsti: Poraba in izpusti: Cena v Sloveniji:
1.0 TSI 70 kW 3-valjni vrstni turbo bencinski, 12V, 999 cm3, 70 kW od 5000 do 5500 vrt./min., 160 Nm od 1500 do 3500 vrt./min. 5-stopenjski ročni menjalnik, pogon spredaj 187 km/h in 11,0 s do 100 km/h 4,4 l/100 km in 101 g CO2/km od 11.860 EUR
1.0 TSI 81 kW 3-valjni vrstni turbo bencinski, 12V, 999 cm3, 81 kW od 5000 do 5500 vrt./min., 200 Nm od 2000 do 3500 vrt./min. 6-stopenjski ročni menjalnik, pogon spredaj 200 km/h in 9,8 s do 100 km/h 4,5 l/100 km in 104 g CO2/km od 15.117 EUR
1.4 TSI 92 kW DSG 4-valjni vrstni turbo bencinski, 16V, 1395 cm3, 92 kW od 5000 do 6000 vrt./min., 200 Nm od 1400 do 4000 vrt./min. 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG, pogon spredaj 208 km/h in 9,0 s do 100 km/h 4,5 l/100 km in 104 g CO2/km od 17.270 EUR
1.4 TDI 66 kW 3-valjni turbo dizelski, 12V, 1422 cm3, 66 kW od 3000 do 3250 vrt./min., 230 Nm od 1750 do 2500 vrt./min. 5-stopenjski ročni menjalnik, pogon spredaj 185 km/h in 11,7 s do 100 km/h 3,9 l/100 km, 103 g CO2/km od 16.210 EUR
1.4 TDI 66 kW DSG 3-valjni turbo dizelski, 12V, 1422 cm3, 66 kW od 3000 do 3250 vrt./min., 230 Nm od 1750 do 2500 vrt./min. 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG, pogon spredaj 185 km/h in 11,8 s do 100 km/h 3,9 l/100 km, 104 g CO2/km od 19.597 EUR
1.6 TDI 85 kW 4-valjni turbo dizelski, 16V, 1596 cm3, 85 kW od 3500 do 4000 vrt./min., 250 Nm od 1500 do 3000 vrt./min. 5-stopenjski ročni menjalnik, pogon spredaj 201 km/h in 10,0 s do 100 km/h 4,1 l/100 km, 107 g CO2/km od 17.266 EUR
Mere in mase: dolžina: 4483 mm, širina: 1706 mm, višina: 1461 mm, medosna razdalja: 2602 mm, oddaljenost od tal: 136 mm, krog obračanja: 10,2 m, masa: 1170 – 1295 kg, največja dovoljena masa: 1630 - 1755 kg, prtljažnik: 550 - 1490, prostornina rezervoarja: 55 l, gume: 175/70 R14 – 185/60 R15.

Tehnični podatki: škoda rapid spaceback

Različica: Zasnova in moč motorja: Menjalnik in pogon: Zmogljivosti: Poraba in izpusti: Cena v Sloveniji:
1.0 TSI 70 kW 3-valjni vrstni turbo bencinski, 12V, 999 cm3, 70 kW od 5000 do 5500 vrt./min., 160 Nm od 1500 do 3500 vrt./min. 5-stopenjski ročni menjalnik, pogon spredaj 184 km/h in 11,0 s do 100 km/h 4,4 l/100 km in 101 g CO2/km od 11.860 EUR
1.0 TSI 70 kW DSG 3-valjni vrstni turbo bencinski, 12V, 999 cm3, 70 kW od 5000 do 5500 vrt./min., 160 Nm od 1500 do 3500 vrt./min. 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG, pogon spredaj 186 km/h in 11,3 s do 100 km/h 4,5 l/100 km in 105 g CO2/km od 15.598 EUR
1.0 TSI 81 kW 3-valjni vrstni turbo bencinski, 12V, 999 cm3, 81 kW od 5000 do 5500 vrt./min., 200 Nm od 2000 do 3500 vrt./min. 6-stopenjski ročni menjalnik, pogon spredaj 198 km/h in 9,8 s do 100 km/h 4,5 l/100 km in 104 g CO2/km od 14.680 EUR
1.4 TSI 92 kW DSG 4-valjni vrstni turbo bencinski, 16V, 1395 cm3, 92 kW od 5000 do 6000 vrt./min., 200 Nm od 1400 do 4000 vrt./min. 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG, pogon spredaj 205 km/h in 8,9 s do 100 km/h 4,8 l/100 km in 113 g CO2/km od 18.391 EUR
1.4 TDI 66 kW 3-valjni turbo dizelski, 12V, 1422 cm3, 66 kW od 3000 do 3250 vrt./min., 230 Nm od 1750 do 2500 vrt./min. 5-stopenjski ročni menjalnik, pogon spredaj 183 km/h in 11,6 s do 100 km/h 3,9 l/100 km, 103 g CO2/km od 17.331 EUR
1.4 TDI 66 kW DSG 3-valjni turbo dizelski, 12 V, 1422 cm3, 66 kW od 3000 do 3250 vrt./min., 230 Nm od 1750 do 2500 vrt./min. 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG, pogon spredaj 183 km/h in 11,7 s do 100 km/h 3,9 l/100 km, 104 g CO2/km od 19.108 EUR
1.6 TDI 85 kW 4-valjni turbo dizelski, 16V, 1596 cm3, 85 kW od 3500 do 4000 vrt./min., 250 Nm od 1500 do 3000 vrt./min. 5-stopenjski ročni menjalnik, pogon spredaj 198 km/h in 9,9 s do 100 km/h 4,1 l/100 km, 107 g CO2/km od 16.772 EUR
Mere in mase: dolžina: 4304 mm, širina: 1706 mm, višina: 1459 mm, medosna razdalja: 2602 mm, oddaljenost od tal: 134 mm, krog obračanja: 10,2 m, masa: 1165 – 1290 kg, največja dovoljena masa: 1625 - 1750 kg, prtljažnik: 415 – 1381, prostornina rezervoarja: 55 l, gume: 175/70 R14 – 185/60 R15

Rapid ali rapid spaceback se mi zdi zanimiv zaradi ...

  • razmerja med prostorom in ceno
    53,70 %
    138 glasov
  • zaradi opreme in motorjev
    5,45 %
    14 glasov
  • zaradi preprostosti in praktičnosti
    7,78 %
    20 glasov
  • ne zdi se mi mi pretirano zanimiv, raje bi se odločil za octavio
    33,07 %
    85 glasov
Oddanih 257 glasov
Ne spreglejte