Kreslinova glasba

S tisto črno kitaro med Slovenci po svetu

Edita Žugelj
19. 11. 2018, 21.10
Deli članek:

Odkar so ga spoznali, je Vlado Kreslin med slovenskimi izseljenci vedno dobrodošel. Na prvem koncertu v Clevelandu pa bi ga skoraj nagnali z odra, ker ni prišel s harmoniko, ampak s kitaro.

Radio Veseljak
Vlado Kreslin je v studiu Radia Veseljak zapel svojo novo pesem Vse se da.

Priljubljeni Prekmurec, ki bo 29. novembra praznoval 65. rojstni dan, nas je obiskal na radiu in televiziji Veseljak. Kot je med drugim povedal, je v svoji bogati glasbeni karieri slovenskim rojakom igral že skoraj povsod po svetu – od Kanade, ZDA, Argentine, Urugvaja in Avstralije do evropskih držav, zamejstva in držav na območju nekdanje Jugoslavije.

OD KONCERTNIH DO GLEDALIŠKIH ODROV

Vlado Kreslin je v svoji dolgi in uspešni glasbeni karieri pogosto nastopal v tujini, med drugim tudi pri rojakih slovenskih korenin. Ko pa je imel svoj prvi nastop v Clevelandu, ki je nekoč po številu Slovencev veljal za drugo največje slovensko mesto na svetu, ni doživel ravno navdušenega sprejema. Številni so bili razočarani, da je na oder prišel s kitaro namesto s harmoniko. A jih je Vlado s svojo glasbo, glasom, odprtostjo in pristnostjo popolnoma razorožil in po koncertu so se mu opravičili.

Radio Veseljak
»Uradna« fotografija z voditeljicama Ajdo in Edito.

Od takrat je imel po ZDA številne nastope; prav tako v Kanadi, kjer ima danes veliko glasbenih prijateljev. V Milwaukeeju v Wisconsinu je celo igral v gledališki predstavi Druge tri sestre – v Theatre Gigante, ki ga vodita ameriška Slovenka Isabelle Kralj in njen mož Mark Anderson. Vlado nastopa v vlogi pojočega mornarja in poje svoje v angleščino prevedene pesmi, ki kot komentarji povezujejo predstavo. Pred leti je gledališče Gigante s predstavo gostovalo tudi v Sloveniji. V Avstraliji je bil pred 20 leti na turneji z veseloigro z Borisom Cavazzo, Tonetom Gogalo in Sašem Hribarjem.

ČAROBNOST, ZABELEŽENA V FILMU

Vlada Kreslina označujejo za slovenski glasbeni fenomen in eno najmočnejših slovenskih glasbenih institucij, režiser Miran Zupanič, ki je o njem posnel dokumentarni film Poj mi pesem, pa ga imenuje kar naravni kulturni pojav. Kreslinove pesmi in glasba z neko magično močjo sežejo naravnost v srce, zato ne preseneča, da ga odprtih rok sprejemajo tudi Slovenci, ki živijo po svetu. Kot doma že skoraj tri desetletja ne presenečajo njegovi razprodani decembrski koncerti v Cankarjevem domu, ali pa, na drugi strani, nabito polni klubi študentov, ki znajo na pamet vsa besedila Vladovih pesmi.