Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Ponedeljek,
22. 1. 2018,
16.53

Osveženo pred

6 let, 3 mesece

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,85

3

Natisni članek

delo služba zaposlitev maruša grah MojeDelo

Ponedeljek, 22. 1. 2018, 16.53

6 let, 3 mesece

Službe prihodnosti

Kakšni boste morali biti, če boste v prihodnjih letih želeli službo?

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,85

3

delavec | Foto Thinkstock

Foto: Thinkstock

Večina služb, ki bodo na voljo čez kakšnih deset, dvajset let, danes sploh ne obstaja. Tisto, kar bo pri zaposlovanju najbolj štelo, bodo lastnosti, kot so ustvarjalnost, delovni zanos in podjetnost. Še kako pomembni bosta tudi specializacija in fleksibilnost.

Okoli 85 odstotkov služb, ki bodo obstajale leta 2030, danes še ne poznamo, je pokazala raziskava, ki jo je podjetje Dell Technologies naročilo pri Inštitutu za prihodnost (IFTF) iz Silicijeve doline. Spremembe bodo tako hitre, da bo postalo najpomembnejše, kako hitro znajo zaposleni pridobivati nova znanja – celo pomembnejše od znanja samega.

Strokovnjaki z IFTF napovedujejo, da bodo v prihodnosti največ vredne lastnosti, kot so ustvarjalnost, delovni zanos in podjetnost. Delovne procese bo močno oblikovala tehnologija, zaradi česar bodo ti potekali hitreje, avtomatizirano in učinkoviteje, povečana produktivnost pa bo omogočila nove poklice in delovna mesta. Dobra novica je, da tehnologija najverjetneje ne bo v celoti nadomestila človeške delovne sile, vendar bodo delovne naloge ljudi drugačne kot danes. Zlasti pomembni bosta specializacija in fleksibilnost.

O službah prihodnosti je govorila Maruša Grah, direktorica marketinga MojeDelo. | Foto: Ana Kovač O službah prihodnosti je govorila Maruša Grah, direktorica marketinga MojeDelo. Foto: Ana Kovač Raziskava IFTF, pri kateri je sodelovalo 20 mednarodnih strokovnjakov iz akademskega, informacijskega in poslovnega sveta, je pokazala tudi, da bodo umetna inteligenca, robotika, virtualna resničnost in računalništvo v oblaku močno spremenili naše vsakdanje življenje in od nas zahtevali neprestano nadgrajevanje. Tehnologija nam bo olajšala organizacijo in opravljanje vsakodnevnih dejavnosti, obenem pa se bo pomembno razširil trg dela; "bazena" potencialnih delavcev ne bodo zamejevale krajevne, regionalne ali nacionalne meje, temveč bodo delodajalci delovno silo iskali po vsem svetu.

Prvič v moderni zgodovino smo se tako znašli na točki, ko globalni voditelji ne znajo napovedati, kaj bo z njihovo industrijo v prihodnjih letih, še nakazuje opravljena študija, hkrati pa tudi vsako drugo podjetje priznava, da bodo njihove storitve v prihodnjih od treh do petih letih najbrž postale nepotrebne. "Podjetja se bodo po eni strani morala prilagoditi tehnološkemu napredku, po drugi strani pa poskrbeti za razvoj delovne sile in pridobivanje novih znanj," potrjuje Maruša Grah, direktorica marketinga na Mojedelo.com in dodaja: "Informatizacija in digitalizacija sta dejstvo, od nas pa je odvisno, kako se bomo pripravili na prihodnost in se prilagodili spremenjenim razmeram na trgu dela. Močno partnerstvo človeka in tehnologije ponuja velik potencial."

Ne spreglejte