Avto
15349 ogledov

Velika napaka voznikov, ko zakuha motor na poti na dopust

Okvara na cesti Shutterstock
Preverili smo, kaj je treba storiti, če zakuha motor avtomobila. Ne ponovite napake številnih voznikov.

Mehaniki pogosto opažajo, da skušajo vozniki na različne načine ohladiti motor vozila, ko zakuha na poti na dopust na primer. Za nasvete smo prosili trikratnega Mehanika leta Primoža Rožnika, ki je vodja tehničnih izobraževanj v skupini GMT.

Visoke poletne temperature imajo ob zagonu motorja pozitiven učinek. Motor se hitreje segreje na delovno temperaturo prav tako tudi vsi njegovi sistemi za zmanjševanje škodljivosti izpušnih plinov. Ob običajni vožnji in ob pravilnem delovanju vseh sistemov vozila visoke poletne temperature v našem geografskem območju nimajo negativnih vplivov. "Ob morebitni preobremenitvi vozila ali okvari se negativni vplivi hitreje pokažejo, s tem pa se ob pravilnem zaščitnem ukrepanju preprečijo večje poškodbe,“ pravi Rožnik, ki nam je pojasnil, kdaj je tisti alarm na merilnikih temperature, ko moramo avto ustaviti. Je dovolj, da le odpremo pokrov motorja?

12 Tehnološka konferenca o vzdrževanju motornih vozil. Kaj nas čaka? Avto Mehaniki in vozniki pred velikimi spremembami

Kako ohladiti motor?

Sogovornik pravi, da je boljša preventiva kot kurativa, zato svetuje, da je lahko najbolj učinkovito, da preprečimo pregretje motorja z rednim vzdrževanjem vozila in morebitnim dodatnim pregledom pravilnega delovanja hladilnega sistema pred načrtovano daljšo potjo. "Mejne temperature, pri katerih se sproži alarm pregrevanja, so med proizvajalci in celo med modeli istega proizvajalca različni.“

Okvara avtomobila | Avtor: Shutterstock Shutterstock

Če želimo učinkovito ohladiti motor moramo najprej ugotoviti vzrok povišanja delovne temperature in na osnovi tega podatka ustrezno ukrepati. Rožnik pravi, da je v primeru preobremenjujoče vožnje le to treba prilagoditi tako, da zmanjšamo potrebo po navoru, moči in hitrosti. Občasno si lahko pomagamo tudi z izklopom dodatnih porabnikov energije, vklopom klimatske naprave in vklopom gretja v kabini vozila. V primeru okvare hladilnega sistema motorja pa je treba prekiniti vožnjo, počakati, da se ohladi motor in poskusiti odpraviti napako ali poiskati strokovno pomoč za odpravo le te.

Lučka na armaturni plošči Mehanik vam bo sporočil Avto Mehanik vam bo sporočil: Čez 500 km se bo okvaril motor

Če motor zakuha pa moramo najprej varno ustaviti vozilo in čim prej ugasniti motor. "Potem previdno odpremo pokrov motorja, da nas slučajno ne popari pregreta tekočina in pustimo vse ostalo mirovati, kot je vsaj pol ure, da se deloma ohladi. Šele nato preverimo nivoje tekočin in jih po potrebi dolijemo s počasnim dodajanjem,“ svetuje strokovnjak in opozarja, da pregretega motorja nikoli ne polivamo z vodo, kar je napaka prenekaterega voznika.

Mehanik Avto Avtomobili, ki se jim večina mehanikov izogiba

Lahko uporabimo čisto vodo?

"Prav tako se vode tudi ne doliva v hladilni sistem, dokler je le ta pregret. Ob takem početju lahko zaradi hipne uparitve vode pride do poškodb nas samih, zaradi toplotnega šoka pa do trajnih poškodb materialov v samem motorju,“ še dodaja Rožnik.

Preverili smo tudi, ali drži, da nikoli ne smemo odpreti zamaška hladilne tekočine, ko je motor vroč, da nas vrela tekočina ne poškoduje? Pravi, da v večini primerov to drži, je pa zelo odvisno od konstrukcijske izvedbe hladilnega sistema. "Varnostno gledano pa v vseh primerih to drži.“

Dolijemo lahko tudi čisto vodo v primeru, da nimamo namenske hladilne tekočine za dotično vozilo. Je pa v takem primeru vedno treba hladilno tekočino čim prej v celoti zamenjati.

Ponarejeni avtomobilski deli Posledice so hude Avto Veste, kaj vam je mehanik vgradil v avtomobil?

Še eno opozorilo

Rožnik nas je opozoril tudi na to, kako vemo, da je prišlo do hujše napake v hladilnem sistemu, na primer puščanje vode. Pravi, da nas na to nas v večini primerov opozori kazalec temperature motorja, kontrolna lučka pregretja ali nivoja hladilne tekočine oziroma pri novejših vozilih največkrat sporočilo na ekranu instrumentne plošče ob spremljajočem zvočnem signalu. Ko nas na pregrevanje motorja opozorijo znaki, kot so para in dim izpod pokrova, vonj po pregretih različnih materialih v motornem prostoru ali pa pomanjkanje moči motorja je to že zelo pozno in v večini primerov pomeni večjo okvaro in poškodbe motorja.

Komentarjev 2
  • don91 15:58 23.julij 2018.

    nic ne odpre na tej povezav8