Olimpijske igre kot večkratna priložnost - za državo in podjetja

Pogovor z Juretom Brusom, podpredsednikom družbe Kolektor Sinyung Co. Ltd., ki že več let živi v Južni Koreji.

Objavljeno
01. november 2017 17.59
Posodobljeno
02. november 2017 11.00
OLYMPICS-2018/NORTHKOREA-MISSILES
Zorana Baković
Zorana Baković

Med bivanjem v Južni Koreji v času, ko se je začelo odštevanje 100 dni do začetka zimskih olimpijskih iger v Pjongčangu, smo se o pomenu tega dogajanja in predvsem o Slovenski hiši pogovarjali z Juretom Brusom, podpredsednikom družbe Kolektor Sinyung Co. Ltd., ki že več let živi v Južni Koreji.

Ker ste edina slovenska družba, ki ima podjetje v Republiki Koreji, je logično, da je Kolektor podprl Slovensko hišo, ki jo bodo tukaj odprli med zimskimi olimpijskimi igrami 2018. Kaj vse bo predstavljeno v njej in kako vidite Slovensko hišo kot projekt promocije Slovenije kot partnerke, ki se bo tukaj predstavila predvsem Korejcem, pa tudi vsem drugim, ki jo bodo obiskali?

Kolektiv Sinyung je v stoodstotnem lastništvu Kolektor Group od leta 2000 in je še vedno edino slovensko podjetje v Južni Koreji. A to je le eden od vzrokov, zaradi katerega smo se odločili za sponzorstvo Slovenske hiše, saj je Kolektor med drugim generalni sponzor Slovenske biatlonske reprezentance, pa tudi sicer je prisoten na številnih športnih dogodkih, saj veljamo za zdravo in do okolja prijazno podjetje.

Olimpijske igre so izjemno pomemben dogodek, zimske olimpijske igre pa so še posebno pomembne tako za našo državo kot za Kolektor. Pri vsem skupaj je ključno to, da Slovenija na zimskih olimpijskih igrah edina stoji z ramo ob rami z najuspešnejšimi državami sveta.

Kako pomembna je Slovenska hiša za Slovenijo?

Biti na startu v isti vrsti z Avstrijo, Švico, Italijo, Nemčijo, Švedsko in ZDA ni kar tako. In prav to se bo zgodilo na prihodnjih olimpijskih igrah v Južni Koreji.

Družba je dobra in priložnost izjemna.

Projekt Slovenske hiše na zimskih olimpijskih igrah je zasnovan tako, da se z najmanjšimi možnimi sredstvi in z nekaj tehničnimi posegi ustvari nepozabno prostorsko izkušnjo in doživetje vrhunskega slovenskega športa, podjetnosti, gostoljubnosti in kulture v prepoznavnem okolju, ki ima značilnosti slovenske gradbene tradicije.

Slovenska hiša stoji na izjemni, tako rekoč strateški točki ob vstopu v zimsko središče Alpensia. Prostor se ne ponaša s kakšnimi posebnimi prednostmi, zato smo se odločili za postavitev delilne strukture »kozolca«, ki prostor razdeli na različna funkcionalna območja. Z vstavitvijo novega volumna se ustvari bolj skoncentrirana prostorska izkušnja, saj izloči dejavnike, ki bi lahko motili uporabo, hkrati pa se vzpostavi nov oziroma star arhetipski prostor različnih enot, zaznamovanih z uporabo lesa.

Prostor bodo hkrati uporabljali športniki, mediji, poslovneži in obiskovalci. Naša želja pri vsem tem je, da bi bilo vsem v vsakem trenutku na voljo več različnih kotičkov – za počitek, koncentracijo, pogovor, druženje, pridobivanje informacij in medijsko dejavnost. V vsakem od teh okolij bo vladalo posebno vzdušje, med seboj jih bodo povezovali les kozolca, zasloni, veliki plakati na stenah in ustrezna oprema. Povezovalni člen vsega je gostilna.

To bo ključni element gostoljubnosti Slovenske hiše, zavestna gesta, ki govori tako o naših navadah kot o gostoljubnem sprejemanju tujcev, to je vedno veliko prijetnejše ob dobri pijači in pristni slovenski domači hrani.

Pripravljena bosta dva avditorija; zunanji bo na voljo za bolj neuradne dogodke (tako imenovani oder prvakov), na notranjem pa bodo potekale vse vrste predstavitev, pogovorov in različnih uradnih dogodkov.

Celotna oblika kozolca je namenjena predstavitvam in deluje kot razstavni prostor, v katerem so na ogled vsebine Olimpijskega komiteja Slovenije, turističnih organizacij in glavnih sponzorjev ter splošne informacije o Sloveniji. Levo od vhoda je na najbolj vidni lokaciji salon, prostor, v katerem vlada lounge vzdušje. V njem bodo potekala neuradna srečanja in predstavitve posameznih podjetij.

Kolektor bo ta prostor in svetovni dogodek izkoristil za promocijo in kot poslovno priložnost. V hišo bo med drugim povabil svoje partnerje, in to tako sedanje kot potencialne, torej tiste, s katerimi namerava sodelovati v bližnji prihodnosti.

Koliko je Slovenija že zdaj prepoznavna v Južni Koreji? Opazila sem, da številni Korejci že vedo za Slovenijo. Po čem je tukaj znana naša država?

Slovenija je kar dobro znana med pripadniki mlajših rodov, med starejšimi pa ne toliko (ti bolj poznajo Jugoslavijo in predsednika Tita). Slovenija je tukaj znana kot država, v kateri vlada mir, država, v kateri je veliko znamenitosti in neokrnjena narava... Številni korejski turisti se med potovanjem po Evropi za nekaj dni ustavijo v Sloveniji. Slovenija je med drugim postala še toliko bolj znana, ko so tam snemali eno od zelo priljubljenih dram (te v Koreji spremlja zelo veliko ljudi). Nekateri pa se Slovenije spominjajo zaradi prisotnosti na nogometnem svetovnem prvenstvu, ki je leta 2002 potekalo v Koreji in na Japonskem.

Takrat je kar nekaj Slovencev obiskalo Južno Korejo.

Edina Kitajka, ki tukaj študira in dela, mi je dejala, da bodo to olimpijske igre s korejskimi značilnostmi, pri tem pa je primerjala olimpijske igre v Pekingu in te, ki bodo v Pjongčangu. Po njenem mnenju Koreja ne bo sposobna vložiti toliko denarja, kot ga je v igre vložila Kitajska, a je bila kljub vsemu zelo optimistična. Kako bi vi opisali »olimpijske igre s korejskimi značilnostmi«?

Mislim, da bodo olimpijske igre potekale povsem normalno kot vsake druge. Ne vem, kaj naj si predstavljam »olimpijske igre s korejskimi značilnostmi«. Morda navzočnost korejskih navijačev, ki bodo sem prišli bolj zaradi tega, da bi doživeli ta poseben dogodek, ne pa zaradi zanimanja za šport, ki bi ga želeli spremljati. V Koreji so nekateri zimski športi še vedno dokaj neznani, saj tukaj ni veliko tekmovanj za svetovni pokal.

Kar zadeva infrastrukturo, pa menim, da bo tudi tukaj kaj videti, saj so tako rekoč prav vse zgradili na novo.

Kako bodo olimpijske igre vplivale na korejsko gospodarstvo? Za številne države so bile dolgoletno breme, za nekatere pa je bil prav ta dogodek spodbuda za razvoj infrastrukture, športne logistike in turizma. Kako bodo igre vplivale na Korejo in ali se vam zdi, da se že zdaj čuti ta vpliv?

Zagotovo bo vse skupaj vplivalo na razvoj infrastrukture in turizma, hkrati pa bo to tudi dobra promocija Koreje kot države, njenih prebivalcev. Prepričan sem, da bo to kar zanimiva izkušnja za številne obiskovalce (seveda pa bodo mnenja zelo različna).

Neizogibno je vprašanje Severne Koreje. V Evropi jo vsi po vrsti opazujejo kot največjo nevarnost, tukajšnji Korejci pa ne kažejo kakšnega posebnega strahu. Mislite, da bo vse skupaj potekalo mirno, in kaj menite o odnosih med obema Korejama? Si Korejci želijo združitev? Koliko je ta mogoča?

Zdaj ni nikakršnega strahu, čeprav je ozračje precej naelektreno. V prejšnjih letih je bilo ogromno groženj, pritiskov in izzivanja, zato so tukajšnji prebivalci skupaj z nami (ki tukaj živimo že nekaj let) vajeni vsega in niso panični.

Menim, da bodo igre potekale normalno, brez neljubih dogodkov in da se bodo tudi politične razmere postopoma umirile ter se spremenile v do ljudi bolj prijazno in koristno vzdušje.

Ali olimpijske igre kakor koli že vplivajo na poslovanje vaše družbe?

Vsak pomemben svetovni dogodek je lahko poslovna priložnost. Če jo znaš izkoristiti, potem obrodi sadove. V ta kontekst spada tudi Kolektorjevo sponzorstvo Slovenske hiše in celotnega projekta.