Photokina 2014: sprehod med razstavljavci

Največji, najdaljši, najdražji in najbolj izstopajoči fotoaparati, objektivi in dodatki.

Objavljeno
17. september 2014 16.19
Lenart J. Kučić, Sobotna priloga
Lenart J. Kučić, Sobotna priloga

Dan pred otvoritvijo so pripravljeni samo največji razstavni prostori, saj je sejmišče odprto samo za novinarje in razstavljavce. Ostali prostori spominjajo na veliko delovišče, ki prav nič ne spominja na razkošne predstavitve, ki prihodnje jutro pričakajo obiskovalce. Šele takrat je mogoče približno oceniti, na katere trende stavijo proizvajalci fotografske opreme.

Manjši stavijo na dodatno opremo

Na trgu fotoaparatov so se ohranili samo še največji proizvajalci, saj so vstopni in razvojni stroški očitno preveliki za manjše ponudnike. Zato so manjši razstavljavci prikazali predvsem zelo veliko dodatne opreme.

Prva velika skupina so ponudniki najrazličnejših pasov in (ob)telesnih nosilcev fotografske opreme in videokamer, ki jih je bilo celo več kot ponudnikov fotografskih torb. Vsak izdelek se hvali z drugačnim načinom pripenjanja in zapenjanja opreme ter boljšim prileganjem telesu, po ogledu demonstracij pa se zdi, da so razvijalci razmišljali predvsem o fotografih, ki plezajo v previsni steni in zraven nosijo dslr z velikim zumom.

Druga velika skupina so proizvajalci fotografskih stojal in dodatkov za snemanje videa. Ameriška podjetja poskušajo navdušiti iz izvirnostjo, nemška in švicarska s kakovostjo izdelave, kitajska s ceno. Na letošnji Photokini je ostalo razmeroma malo cenenih kitajskih ponudnikov, zato so bili tudi njihovi izdelki na otip precej bolj prepričljivi kot predlani.

Vračanje h klasikam

Na stojnici češkega proizvajalca filmov in fotografske kemije Foma so povedali, da prodaja filmov že nekaj let raste, podobno opažajo pri nemškem prodajalcu klasičnih fotografskih pripravkov Adox. Pri Fujiju pa so se pohvalili s prodajo fotoaparatov instax, ki po zgledu nekdanjih polaroidov takoj natisnejo fotografijo. Zato odločitev leice za popolnoma mehanski fotoaparat (celo brez svetlomera) m-a in za digitalni fotoaparat brez zaslona m edition 60 morda ni zgolj marketinška odločitev za utrjevanje slovesa znamke, ampak ima fotografskih nostalgikih resen tržni potencial pri. Kar nekaj kupcev bodo verjetno pritegnili tudi pri Hasselbladu, kjer so lastnike starega filmskega sistema 500 prepričevali z demonstracijami novega digitalnega zadka srednjega formata in sloganom: šele zdaj boste videli, kako dobra je vaša stara kamera v resnici.

Številke - megapike, iso in milimetri - so bile letos manj pomembne. Izjema je bil Samsung z modelom nx1 (največ megapik na tipalu aps-c in največ posnetkov na sekundo), sandisk (največ gigabajtov na kartici sd in najhitrejša kartica micro sd) ter Tamron in Sigma (največji univerzalni superzum ter največji teleobjektivni superzum).

Pogrešali smo le odgovore, kaj storiti s tisočimi milijardami posnetkov, ki jih ljudje vsako leto objavilo na družabnih omrežjih, saj je bilo le malo ponudnikov rešitev za mobilnike in upravljanje s podobami. Photokina ostaja predvsem tradicionalna fotografska prireditev, kar je pokazala tudi zanimiva, a zgovorna razlika z obiskovalci berlinskega sejma zabavne elektronike IFA. V Berlinu so bili obiskovalci večinoma opremljeni z brezzrcalnimi fotoaparati in zmogljivimi žepniki, na Photokini pa so suvereno prevladovali dslr-ji.