Čisti dobiček in javne subvencije

Stavkovne zahteve voznikov avtobusov so po besedah prvega moža skupine Arriva Slovenija nerazumne in nerealistične.

Objavljeno
31. avgust 2017 19.30
A. S.
A. S.

Ljubljana – Tudi četrtkova pogajanja med stavkovnim odborom voznikov Arrive Dolenjska in Primorska, Arrive Štajerska in Alpetourja - potovalna agencija, ki je za 4. september napovedal stavko ter poslovodstvom skupine Arriva Slovenija so se po osmih urah zaključila brez dogovora. Nadaljevala naj bi se v petek, 1. septembra.

Stavkovne zahteve voznikov avtobusov so sicer po besedah Boja Karlssona, direktorja in predsednika uprave skupine Arriva Slovenija, nerazumne in nerealistične, skupino in panogo pa naj bi dolgoročno vodile v propad.

Po sklenjenih koncesijskih pogodbah dobivajo družbe za opravljanje javnega cestnega potniškega prometa državne subvencije, subvencije plačujejo prevoznikom tudi občine za mestni in primestni promet ter drugi porabniki javnih sredstev, začenši s šolami.

Iz skupine Arriva Slovenija so sporočili, da so lani vse tri družbe, katerih vozniki so napovedali stavko, poslovale z dobičkom. Družba Alpetour – potovalna agencija je imela 2.779.477 evrov čistega dobička, strošek dela voznikov je znašal 4,9 milijona evrov, uresničitev stavkovnih zahtev pa naj bi številko na letni ravni zvišala za 2,1 milijona evrov.

Po podatkih iz letnih poročil je imel Alpetour PA lani 21,7 milijona evrov prihodkov; vsi porabniki javnih sredstev so po podatkih, ki smo jih izračunali s pomočjo Erarja, prispevali 13,13 milijona evrov, od tega ministrstvo za infrastrukturo 7,33 milijona evrov, od kranjske občine so dobili 1,82 milijona evrov in od ostalih gorenjskih občin 2,30 milijonov evrov.

Družba Arriva Štajerska je imela lani 1.166.601 evro dobička, strošek dela voznikov je znašal 4,4 milijona evrov, uresničitev zahtev pa naj bi stroške dela povečala za 2,6 milijona evrov. Arriva Štajerska je imela lani 16,4 milijona evrov prihodkov; vsi javni porabniki so plačali 13,33 milijona evrov, od tega ministrstvo za infrastrukturo 6,95 milijona evrov, mariborska občina 2,49 milijonov, ostale pretežno štajerske občine pa okrogle tri milijone evrov.

Leta 2016 sta imeli Arriva Dolenjska in Primorska za 571.004 evre dobička, strošek dela voznikov je znašal 4,1 milijona evrov, z uresničevanjem stavkovnih zahtev pa bi se povečal za slaba dva milijona evrov. Arriva Dolenjska in Primorska je imela lani 13,4 milijona evrov prihodkov; vsi javni porabniki so plačali 7,84 milijona evrov, od tega ministrstvo 3,83 milijona evrov, koprska občina 1,29 milijonov, novomeška občina 1,28 milijonov, ostale pretežno dolenjske in obalne občine pa 1,1 milijon evrov.