V Revozu znova le dve izmeni, a kljub temu 15-odstotna rast

Pretirani optimizem pri načrtovanju prodaje novih modelov avtomobilov. Do konca leta bodo izpolnili zavezo o 2015 zaposlenih.

Objavljeno
28. januar 2015 12.36
Posodobljeno
28. januar 2015 12.00
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Ljubljana - Novomeški Revoz bo letos svojo proizvodnjo predvidoma povečal za 15 odstotkov, kar pa bodo dosegli z dvoizmenskim delom, pol tretje izmene, ki so jo uvedli decembra bodo glede na sedanje stanje na trgu, ki kaže, da je šlo za pretirani optimizem glede novih modelov, že marca ukinili.

Revoz, ki je v popolni lasti francoskega Renaulta, je lani izdelal nekaj več kot 118.000 avtomobilov, kar je bilo bolje od zelo slabega leta 2013 (93.000), od česar so jih 85 odstotkov izvozili. Največji trg je bila kot doslej Francija, kamor so prodali polovico vseh svojih izdelkov. Novega twinga so začeli izdelovati lani poleti, smarta forfoura pa nekaj mesecev kasneje. Kot je danes povedal predsednik uprave Revoza Patrice Haettel, so zato v začetku marca začeli delati v dveh izmenah, sredi decembra še s polovično nočno izmeno, ki je bila potrebna za zagotovitev potrebnih količin za zagotovitev prodaje obeh novih modelov. Zdaj je po njegovem povpraševanje takšno, da dve izmeni zadostujeta, zaradi česar bodo pol tretje marca ukinili. Brez dela bo ostalo 450 ljudi, ki so bili napoteni z agencij za posredovanje delavcev. Haettel je dejal, da je prožnost na tem področju ključna za uspešnost podjetja. Po njegovih besedah imajo po pogodbi s slovensko vlado glede sofinanciranja naložbe v projekt novih dveh avtomobilov (gre za 22,5 milijona evrov državne subvencije) obveznost, da morajo ustvariti 51 novih delovnih mest in da mora biti ob koncu leta 2015 zaposlenih 2105 ljudi, kar bodo izpolnili.

Na vprašanje, kje se je povpraševanje toliko zmanjšalo, da bodo zmanjšali proizvodnjo, je Haettel odgovoril, da ni trga, ki bi posebej izstopal, poudaril je padec segmenta mini avtov z 10 na 8 odstotkov in prihod še nekaterih novih tekmecev v istem obdobju. »Ni pa negativnih novic o twingu, je najbolje prodajan avtomobil v segmentu, že tako je bil najprej predviden za proizvodnjo v dveh izmenah, le tistega pretiranega optimizma, ki je bil prisoten, ni več«, je dejal Haettel.

Revozov poslovni izid za lani bo znan do pomladi, kot je dejal Haettel, pa lahko Revoz z dvema delujočima izmenama posluje pozitivno. V Revozu sicer ocenjujejo, da bodo letos z dvema izmenama dosegli za 15 odstotkov večjo proizvodnjo kot lani. Trenutno je razmerje dve tretjini twinga in tretjina smarta forfour (še nekaj malega je proizvodnje starejšega clia II za severnoafriški trg), kar pa se lahko spremeni, saj se je forfour začel zares tržiti šele decembra. O tem, kdaj in če bi lahko dosegli zgornjo zmogljivost tovarne (več kot 200.000 vozil na leto), Haettel ni mogel odgovoriti, je pa zanj najbolj pomembna konkurenčnost podjetja.

Tako za twinga kot za forfoura bodo do konca leta pripravili še izvedbo s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, nekaj posebnih serij, smart forfour pa bo poleg bencinske ponujen tudi v električni pogonski izvedbi. Pri twingu za zdaj te možnosti ne bo, bo pa Renault v Sloveniji v pomladnih mesecih le začel tržiti že znane električne modele (twizy, zoe, kangoo ZE), njegov partner Nissan pa razmišlja, da bi na trg uvedel električnega nissana leafa. Po besedah Marjana Murna, vodje prodaje znamk Renault in Dacia, računajo, da bi v enem letu prodali okoli sto električnih avtomobilov, od česar več pravnim kot fizičnim osebam.