Bienale slovenskega oblikovanja Brumen, ki devetič zapored prinaša jagodni izbor slovenske produkcije vidnih sporočil zadnjih dveh let, se je v začetku oktobra zagnal z mednarodno konferenco, ki je vsakič priložnost za pogovor stroke o novih oblikovalskih trendih. Vrhunec bienala je sledil danes, ko so v Narodni galeriji razglasili dobitnike Brumnovih nagrad – v sedmih različnih kategorijah je slavilo kar 31 projektov. Videti jih je mogoče na veliki pregledni razstavi najboljšega slovenskega oblikovanja zadnjih dveh let, ki so jo v galeriji prav tako odprli danes. Na ogled je do 28. novembra.

Teža identitete projekta

Mednarodna žirija, ki ji letos predseduje britanska oblikovalka in predavateljica Lucienne Roberts, se je tokrat odločala med kar 354 prijavljenimi projekti. Veliko nagrado brumen je dodelila oblikovalski in naročniški ekipi projekta Bienale oblikovanja BIO 26. Oblikovalski studio Ljudje in Muzej za arhitekturo in oblikovanje sta bila nagrajena predvsem za identiteto projekta, ki nemudoma ujame pozornost opazovalca, in infografike, ki so s slednjo »neločljivo povezane in prevprašujejo mejo med informacijsko vrednostjo ter likovno izraznostjo«. Identiteta projekta ponudi opazovalcu več slojev informacij – od vsebine in lokacije dogodka do infografičnih ozadij in končnega konceptualnega presenečenja, je zapisala v utemeljitvi žirija o učinkoviti zasnovi.

Ker je lahko z glavno nagrado ovenčan le en projekt, je žirija posebno pohvalo namenila še projektu Sodstvo Republike Slovenije; v državljana usmerjen sistem uporabniške izkušnje, ki ga je agencija Renderspace razvila za Vrhovno sodišče Republike Slovenije. »Gre za obsežen podvig na pomembnem, kompleksnem in togem področju, ki vpliva tako na posameznike kot na družbo,« je poudarila žirija.

Prepričljivi, prodorni, kritični, duhoviti

Med prejemniki nagrade je ponovno tudi naš časopis, in sicer Dnevnikova sobotna priloga Objektiv. V kategoriji Publikacije je za naslovnico časopisa z vizualno podobo O bogu predanih ljubiteljih otrok slavil naš oblikovalec Tomato Košir. Žirija je ocenila, da je njegova ilustracija domiseln primer provokativnega komentarja: »Gre za prepričljiv in prodoren izdelek, ki tudi brez tekstovnih elementov jasno sporoča vsebino. Risba, ki bi lahko bila grafit, na naslovnici časopisa deluje še bolj močno.«

Za celo serijo časopisnih naslovnic v Objektivu pa je nagrajen naš ilustrator in oblikovalec Luka Seme. Žirija je opazila, da se v nasprotju s pogostejšimi grafičnimi naslovnicami časopisov Objektiv odloča za ilustracije s slikarskimi atributi, ki pa so vedno duhovite ter pomensko in kritično polne, s čimer postavljajo nove standarde drugim publikacijam, ki naj zaupajo ilustratorjem, da sami podajo svoj pogled na zadnje novice.

»V primerjavi s kakšnimi drugimi projekti nastajajo ilustracije za Objektiv precej hitro. V sredo sem navadno obveščen o nosilni temi in članku, v četrtek se z uredniki posvetujem o skicah, v petek dopoldne pa moram že oddati končno različico, da gre lahko priloga v tisk,« je težo časovnega pritiska, ki služi tudi kot pozitivna motivacija, opisal Seme. Pri oblikovanju za Dnevnikovo sobotno prilogo ga najbolj navdušuje, da se ga nikoli ne naveliča: »Delo pri ilustracijah posamezne knjige zna včasih namreč postati tudi malo dolgočasno, ker moraš pri njem vztrajati dlje. Objektivova naslovnica pa mora biti končana večinoma v enem dnevu, tudi zato delam v tem primeru v glavnem samo digitalno,« je še povedal nagrajenec.