Kanmuri. Japonska beseda, ki gromozanski večini ne pove ničesar. Precej več pa v poangleženi fonetični transkripciji. V tem primeru se namreč kanmuri zapiše kot camry, ob čemer z ušesi zastriže vsaj velika večina ljubiteljev avtomobilov. Prav takšno ime namreč nosi legendarni Toyotin avtomobil, ki je skozi sedem generacij prišel do statusa globalno ene najbolj prepoznavnih limuzin. Pri čemer smo v Evropi nanj zaradi dolgoletnega izostanka kar malce pozabili, osma generacija pa bo na stari celini spet predstavljala vrh ponudbe te japonske znamke. Kar na neki način, če se spet za hip vrnemo k imenu, camry predstavlja že z njim – pomeni namreč krono. To pa je ob dejstvu, da ime še ene legende in povratnice na evropske ceste v polnem sijaju, corolle, pomeni majhno krono, še posebej prikladno.

Toyotinima kroni in majhni kroni so namreč pri tej japonski znamki v Evropi zaupali posebno nalogo: s skupnimi močmi nadomestiti karavansko in limuzinsko različico avensisa, ki je medtem proizvodnji pomahal v slovo. Tako naj bi apetitom po Toyotinem karavanu docela zadostila tovrstna različica corolle, tistim po večji in udobni Toyotini limuzini pa predvsem camry. Pri čemer jima bo delo olajšalo že dejstvo, da avensisu zadnja leta ni šlo najbolje, kljub temu pa seveda ni dovolj, ne glede na slovito ime, da se camry zgolj »vrne« in bodo kupci zanj kar stali v vrsti. In tega so se pri Toyoti še kako dobro zavedali. Z novo generacijo camryja so namreč na kolesa postavili zelo dober avto.

Če nanj gledamo z vidika nam dobro poznanega avensisa, je preskok tako precej velik, če z vidika prejšnje generacije camryja, pa vse skupaj že težje ocenimo, saj, kot že omenjeno, v Evropi tega avtomobila ni bilo že poldrugo desetletje. A če se naslonimo na zapise iz ZDA, kjer je camry že prav toliko časa najpriljubljenejša limuzina, je bil ta v tem času predvsem zanesljiv in udoben avto, zaradi česar je tudi bil tako uspešen, mu je pa po drugi strani nekaj umanjkalo na področju voznih lastnosti. No, ravno to slednje pa se pri Toyoti v zadnjem času spreminja na bolje. Kar zdaj dokazuje tudi novi camry.

Ta je namreč naslednji v vrsti avtomobilov te znamke, v katerih se bo voznik počutil prijetneje, kot se je v večini njenih modelov še pred časom, po RAV4 in corolli pa je tudi še en, v katerem višji vozniki (končno) nimamo nikakršnih težav s hipno nastavitvijo perfektnega položaja za volanom. Vtis naredijo tudi atraktivno in pregledno delovno okolje, pri katerem je takoj vidno, da je drugačno od uveljavljenih »evropskih« smernic, saj Evropa pač ni camryjev primarni trg; in s tega vidika je dodatno pozitivno presenečenje, da so materiali zelo kakovostni in mehki. Upravljanje nastavitev in infozabavnega sistema je ob tem hitro in enostavno, k čemur pripomorejo kar številni gumbi, zaradi česar pa vse skupaj ni videti prav nič manj atraktivno ali bolj ceneno, kot bi nas radi na vsak način prepričali zagovorniki »prečiščevanja« armaturne plošče vsega, kar ni občutljivo za dotik. Skratka, celotno izkušnjo nemara lahko še najbolje opišemo takole – če bi bil na volanskem obroču, ki prav tako lepo sede v roke, namesto Toyotinega Lexusov logotip, bi takoj »kupili«, da sedimo v avtomobilu prestižnejše vrste. Za piko na i pa je prostora zares veliko še na zadnji klopi, medtem ko je osnovnih 500 prtljažnikovih litrov na papirju sicer lepa številka, a so ti seveda uporabnostno kot pri vseh limuzinah močno omejeni zaradi dostopa skozi precej majhno odprtino.

Oblikovno camry ne skriva 4,88 metra dolžine, njegova mogočna sprednja maska ga naredi prepoznavnega, ne bo pa všeč vsem, medtem ko z zadkom izstopa manj. Zagotovo pa je fotogeničen, saj je na fotografijah videti celo bolje kot v živo. Da so vozne lastnosti dobre, smo že nakazali, dodajmo pa, da je s hibridnim pogonskim sklopom 2,5-litrskega bencinskega in električnega motorja, ki skupaj zagotavljata 218 konjev (160 kilovatov) moči, ter z brezstopenjskim menjalnikom to vendarle bolj mirna in uglajena kot pa športna in dinamična limuzina. Vsaj tak občutek smo dobili med vožnjo po zavitih cestah notranjosti Dalmacije in njenih avtocestah, kjer se je camry večino časa izkazal za udoben in tih avtomobil, medtem ko je pri hitrem dodajanju in odvzemanju plina motor tu in tam še znal »opozoriti«, da sodeluje z omenjenim brezstopenjskim menjalnikom. Pri tem pa je treba poudariti, da je ta v vseh pogledih res močno izboljšan in domala ne povzroča več nikakršnih neprijetnih zvokov motorja.

Kot takemu avtomobilu pritiče, je širok tudi nabor varnostnih in udobnostnih naprednih pripomočkov, izmed katerih jih bo veliko na voljo že serijsko. Sicer pa se bo camry k nam vrnil še ta mesec. Stal bo najmanj 32.400 evrov, s popustom celo malce pod 30 tisočaki.