Avto

Z malim AMG po spektakularnih gorskih cestah

Gorske ceste ponujajo čudovite razglede, mnoge serpentine in adrenalinske odseke, po treh najlepših v naši bližini pa smo se zapeljali z žlahtnim Mercedes-Benzom CLA 45 AMG.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.10.2016 02:30
Čas branja: 9 min

»Kdor išče cilj, bo ostal prazen, ko ga bo dosegel, kdor pa najde pot, bo cilj vedno nosil v sebi,« so legendarnega besede slovenskega alpinista Nejca Zaplotnika, ki se je leta 1979 kot prvi Slovenec povzpel na Mount Everest. Podobni občutki so nas zajeli med uživaško vožnjo med mnogimi serpentinami pod vznožjem Mangrta, prek Vršiča in avstrijskega Nockalma, saj smo nanje zavili brez kakega posebnega cilja.

Vse tri gorske ceste namreč vodijo do številnih izhodišč za planince, alpiniste, kolesarje in jadralne padalce, na njih je možno uživati v spektakularnih razgledih, občudovati lepote narave, okusiti lokalno kulinariko, se čuditi človeški moči, ki je skozi kri in znoj obiskovalcem utrla pot v raj ali pa po njih z najzmogljivejšim serijskim dvolitrskim štirivaljnikom na svetu popeljati zgolj za dušo.

Mojster Steffen Lippert iz AMGjeve kovačnice  zmogljivih motorjev, ki je v naš Mercedes CLA vdahnil življenje, bi bil bržkone navdušen nad izbiro. Vsi AMG motorji so namreč ročno sestavljeni po principu en inženir en motor, na koncu procesa pa ga vsak opremi z lično ploščico s svojim imenom in priimkom.

Mercedes CLA je sicer 4,69 metra dolgi štirivratni kupe, ki s 470-litrskim prtljažnikom zmore zadovoljiti tudi družinske potrebe.

Na pogled privlačen avto s športno noto so strokovnjaki v AMG oddelku dopolnili še z nekaj aerodinamični dodatki na nosu in zadku ter štirimi zaključki izpušnih cevi, ki poskrbijo za dodatno vpadljivost in dramo.

Za vsestransko uporabnost športnika poskrbi pet načinov vožnje od komfortnega s funkcijo jadranja in sistem start stop za manjšo porabo goriva, pa do dveh športnih (sport in sport +) in možnost nastavitve individualnega programa. Za posladek je dodan še način Race, ki pa je primeren za dirkališča.

Cesta za pogumne

Silhueta malega AMG spomni na borbena letala, njegov nabriti karakter pa odlično sovpada s cesto na Mangartsko sedlo, ki se zaključi na višini 2.055 metrov.

Pred drugo svetovno vojno zgrajena in od leta 2004 v celoti asfaltirana cesta je ena izmed najlepših v Julijskih Alpah, med vožnjo ponuja osupljive razglede na okolico, v visokogorsko okolje pod mogočni Mangrt pa nas popelje od razcepa pri viaduktu pod Predelom, ki se lahko pohvali z največjim razponom loka v Alpah – ta meri 128 metrov.

Cesta za pogumne v dolžini 11 kilometrov se proti vrhu dviga s povprečnim naklonom več kot devet odstotkov, ponekod pa naklon postane tudi 15-odstoten, tako da je skozi vso sezono priljubljen preizkus moči za kolesarje.

Med panoramsko vožnjo v običajnem načinu vožnje Comfort, ko je motor tako krotek, da bi avto zlahka zaupali tudi manj veščim voznikom, smo predvsem cenili uglajeno delovanje dvosklopčnega menjalnika, ki zna prebrati slog vožnje in se prilagoditi voznikovemu stilu.

Kaj več razen občasnih preizkusov odzivnosti motorja ozka in zavita cesta niti ne dopušča, niti za to ni potrebe, saj so razgledi res izjemni.

Cesta voznika za pet evrov namreč popelje tudi skozi pet v živo skalo izklesanih tunelov, konča pa se na 1,7 kilometra dolgi pentlji pod vršno kupolo tretje najvišje gore v Sloveniji, od tam pa se odprejo izjemno pogledi na Belopeška jezera in mnoge alpske vrhove v okolici.

Ko zmogljivi štirivaljnik zadiha s polnimi pljuči

CLA 45 AMG smo z obiskom Mangrtskega sedla le ogreli, zato smo izbrali način vožnje Sport ter se po ovinkih pognali proti Trenti in naprej proti prvi serpentini ceste na prelaz Vršič.

Dvolitrski štirivaljnik je ob spremljavi reke Soče na trenutke lahko zadihal s polnimi pljuči, v praksi pa je to pomenilo skoraj nezemeljsko premikanje igle merilnika vrtljajev vse do vrednosti 6.500 in tistega za hitrost med vmesnimi pospeševanji.

Odzivnost motorja navduši, saj trzne že na nežen pomik stopala voznikove desnice. V nosu CLA 45 AMG rohni dvolitrski bencinski turbomotor s kar 381 "konji" in 475 newtonmetri navora, ki so na voljo v skoraj celotnem območju vrtljajev motorja. To je 191 »konjev« oziroma 141 kilovatov moči na liter delovne prostornine motorja, kar je dovolj, da se mali mišičnjak z mesta do 100 km/h požene v 4,2 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 270 km/h.

Pri tem mu pomaga tudi štirikolesni pogon 4matic, ki je na sprednji osi nadgrajen z mehansko zaporo diferenciala z omejenim zdrsom, nahaja pa se v ohišju novega, razmeroma hitrega in za AMG s krajšimi prestavnimi razmerji prilagojenega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama in sedmimi prestavami.

Čez Vršič z napevom dirkalnika

CLA 45 AMG med vožnjo čutiš z vsakim delčkom telesa, tehnika pa ti skorajda bere misli. Voznika v primernih okoliščinah namreč navdušita skokovita rast moči motorja ter bliskovito prestavljanje s pomočjo obvolanskih ročic, hitre zavoje pa suvereno obvladuje mehanska zapora.

Ob vsem skupaj na pomoč vedno  priskoči tristopenjski sistem stabilizacije vozila ESP, ki v športnem načinu pusti kar nekaj svobode, vmes pa poseže, ko ima fizika dokončno dovolj. Podvozje je čvrsto, a v kombinaciji z odličnimi sedeži dovolj udobno tudi za vsakodnevno vožnjo, osupneta pa tudi izjemna vodljivost in zvok motorja. Ta je tisti rezek kovinski, pospeševanje pospremi tudi dirkaško pokanje iz izpuhov, ob katerem gredo kocine pokonci, napev dirkalnikov pa poudarijo še samodejno prilagodljive lopute v izpušnem sistemu.

Dušo voznika pa zna pobožati tudi cesta na Vršič, ki v vse večjem številu pritegne domače in tuje obiskovalce. Cestni prelaz je z najvišjo točko 1.611 metrov najvišji v Sloveniji ter povezuje Primorsko z Gorenjsko. Cesta, ki so jo gradili ruski vojni ujetniki, teče skozi osrčje Julijskih Alp in z razgledi ob poti preprosto kliče po postanku.

Na 25-kilometrski poti iz Bovca do Kranjske Gore nas je čakal predvsem fantastičen razgled, ki dodatno popestri pot po 50 serpentinah. CLA 45 AMG se je na poti znova pokazal kot kultiviran in vsakdanje uporaben Mercedes, zato smo mu za konec privoščili še eno bolj znanih avstrijskih gorskih cest - Nockalm.

Po Nockalmu v 25 minutah ali pa v enem dnevu

Cesta Nockalm velja za eno najlepših cest na avstrijskem Koroškem, dolga je 35 kilometrov in se vzpenja po pobočjih in slemenih med kopastimi vrhovi Nock skozi narodni park, ki je tudi na Unescovem seznamu.

Visokogorska panoramska cesta se vije v 52 ovinkih, najvišja točka na cesti pa je vzpetina Eisentalhöhe na 2.042 m nadmorske višine. Vstopnina znaša 17,5 evra za osebni avtomobil, park Nockberge sicer slovi po številnih zaobljenih, več kot dva tisoč metrov visokih vrhovih, ki so popolnoma neznačilni za alpski gorski svet.

Gostoljubno okolje avstrijskega gorskega sveta lahko popotniku vzame ves dan, avtomobilske navdušence pa bo med panoramsko vožnjo dokončno omehčala s krajšimi ravninami, vzponi in spusti ter ostrimi zavoji.

Tam je agilnost CLA 45 AMG še toliko bolj prišla do izraza, športni kupe pa je na takšni cesti tako stabilen in suveren, kot da je prilepljen na podlago.

 

 

Foto:Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču
Avto
AvtoMatej Kačič Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 3

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.