Konec zdravniškega oglaševanja

Agresivnemu oglaševanju zdravstvenih storitev so šteti dnevi.A le, če bo sprejeta novela zakona o zdravstveni dejavnosti, ki je v sprejemanju

Objavljeno
16. julij 2017 20.02
Brigite Ferlič Žgajnar
Brigite Ferlič Žgajnar

Ljubljana – A le, če bo sprejeta novela zakona o zdravstveni dejavnosti, ki je v sprejemanju v državnem zboru in ki prvič ureja tudi to področje.

Nastopanje zdravnikov v oglasih in oglaševanje njihovih storitev sta opredeljeni že v kodeksu zdravniške etike, a ga številni ne spoštujejo. To velja predvsem za zdravnike, ki delajo v tuji državi in storitve oglašujejo pri nas. Kodeks zavezuje le zdravnike v Sloveniji, pa še ti ga – kot pišemo v Ozadjih, včasih prekršijo.

Zasebni zobozdravnik Sandi Troha meni, da bi zdravniška stanovska druženja lahko ukrepala proti tistim, ki zdravstveno dejavnost promovirajo zgolj z namenom zaslužkarstva in v nasprotju z medicinsko etiko. Opozarja, da so nekatere metode dela in storitve, ki se izpostavljajo v agresivnih oglasih, zavajajoče: »Na področju zobozdravstva se agresivno promovirajo nadomeščanje izgubljenih ali obolelih zob z implantati in tako imenovani kozmetični posegi za doseganje lepega nasmeha. V obeh navedenih primerih gre za preverjene in za paciente varne posege, a le če se upoštevajo medicinske indikacije.«

Tudi Trohi se zdi sporno, da so k spoštovanju kodeksa zavezani samo zdravniki, ki opravljajo dejavnost v naši državi: »S toleranco do neprimernega oglaševanja zdravniki in zobozdravniki škodimo ne samo pacientom, ampak tudi svojemu poklicu in stanu.«

Več jutri v Delu in na naši spletni strani