Junak ali brezčutnež

Kdo je bil Sergio Marchionne?

Ž.K.
25. 7. 2018, 13.39
Posodobljeno: 25. 7. 2018, 13.51
Deli članek:

Svet je pretresla novica, da je po zdravstvenih zapletih umrl 66 letni italijanski poslovnež Sergio Marchionne, prvi mož koncerna Fiat-Chrysler.

Profimedia
Marchionne se je rodil leta 17. junija leta 1952 v mestecu Chieti.

Kdo je bil Sergio Marchionne? Mnenja o tem, ali je bil Sergio Marchionne pozitivna ali negativa osebnost so deljena. V poslovnem svetu ga častijo kot čudodelca, ki je uspel propadli Fiat, ki ga je prevzel leta 2004 v manj kot desetih letih spremeniti v eno najbolj profitabilnih avtomobilističnih blagovnih znamk. Zaposleni v italijanskih tovarnah, katerih plače se že leta zgolj nižajo in tisti, ki so pod njegovim vodstvom službe izgubili, o njem ne vedo povedati nič dobrega.

Rešitelj

Fiat je bil leta 2004 na robu bankrota, prodaja je padala, dolgovi so znašali kar 6 milijard evrov. Po tem, ko se na čelu podjetja v dveh letih zamenjali štirje predsedniki uprav, je rokave zavihal Marchionne. V dveh letih je po zaslugi sodelovanja s podjetjem General Motors podjetje spravil iz rdečih številk, razvojni cikel novih avtomobilov je skrajšal iz štirih let na 18 mesecev, ob tem pa krepko zmanjšal delovno silo in odpustil več tisoč delavcev. A hkrati je odrezal tudi celotno nekdanje vodstvo podjetja.

Združevalec

Leta 2009 je Fiat pričel s prevzemom družbe Chrysler in jo rešil pred propadom, zaradi česar so mu bili v Ameriki silno hvaležni. Leta 2014 sta se združeni podjetji podali na borzo kot holding Fiat Chrysler Automobiles , vrednost podjetja pa se je od trenutka, ko ga je prevzel Marchionne pa do danes podeseterila. Leta 2015 je želel koncernu pripojiti še podjetje General Motors, a mu ni uspelo. Ves čas je bil zagovornik združevanja proizvajalcev avtomobilov, saj je menil, da je le teh na trgu preveč. 

Profimedia
To je ostalo.

Ljubitelj Ferarrijev

Marchionne ni bil tipčen poslovnež. Pisarno je imel v Fiatovi stolpnici v Torinu. Najbolj pogosto je bil oblečen v jeans hlače in črn pulover. Obleke je nosil le redko. V garaži je imel kar šest ferarrijev, ki niso mirovali. Kot je dejal je hitra vožnja najboljši način sprostitve. Na srečo je imel za sproščanje svojih čustev na voljo celotno dirkalno stezo v Maranelu. Kljub temu, je uspel leta 2009 v Švici zaradi prehitre vožnje uničiti 350.000 evrov vrednega rdečega lepotca. Če ni imel dostopa do asfalta, se je zadovoljil s škatlico cigaret in velikimi količinami kave.