Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Gregor Pavšič

Ponedeljek,
15. 5. 2017,
8.56

Osveženo pred

6 let, 6 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 4,35

Natisni članek

Emmanuel Macron DS Citroën

Ponedeljek, 15. 5. 2017, 8.56

6 let, 6 mesecev

Francoski predsedniški avto: Emmanuelu Macronu "le" crossover, nove limuzine pač nimajo

Gregor Pavšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 4,35

Novi francoski predsednik Emanuel Macron se je na svojo inavguracijo pripeljal s crossoverjem, saj danes francoska avtomobilska industrija ne premore ustrezne limuzine za prevoze svojega prvega moža. Macron je bil tako v senci nekaterih njegovih predhodnikov, med njimi še posebej Charlesa De Gaulla in njegovega DS, ki ga je pred 55 leti rešil pred atentatom.

Emmanuel Macron na poti proti inavguraciji v DS7 sportbacku. Iz hotela so ga sicer odpeljali z renault espace. | Foto: DS Automobiles Emmanuel Macron na poti proti inavguraciji v DS7 sportbacku. Iz hotela so ga sicer odpeljali z renault espace. Foto: DS Automobiles

Prvi javni nastop za novega DS7 sportback

Emmanuelu Macronu so za to priložnost pri znamki DS – to je prestižni del proizvajalca Citroen – pripravili novega DS7 crossback. Ta avtomobil so Francozi kot študijo prvič pokazali lani jeseni na avtomobilskem salonu v Parizu. Macronovo predsedniško različico so začeli pripravljati sedem mesecev pred včerajšnjim prvi javnim nastopom avtomobila, ki ga bodo začeli prodajati januarja prihodnje leto.

Predsednik želi do leta 2040 ustaviti prodajo novih avtov z bencinskim ali dizelskim motorjem

Novi predsednik Francije je že pred izvolitvijo napovedoval precej napreden program za francosko avtomobilsko industrijo in tudi nasploh za vozni park te države. Macron se je namreč zavezal nadaljevati politiko okolju prijaznih vozil, ki jo je začrtal že njegov predhodnik Francois Hollande. Do leta 2022 želi obdavčitev dizelskih avtomobilov izenačiti z bencinskimi in ponuditi dodatne subvencije za nakup do okolja prijaznega avtomobila. Macron želi nadalje podpirati industrijo električnih avtomobilov, je poročal francoski časnik Le Monde. Macron želi do leta 2040 končati prodajo novih avtomobilov z bencinskim ali dizelskim motorjem, obenem pa do leta 2030 povečati delež francoske energije iz obnovljivih virov na 32 odstotkov in zapreti še zadnje elektrarne na osnovi premoga.

Slavni citroen DS predsednika Charlesa de Gaulla | Foto: Citroën Slavni citroen DS predsednika Charlesa de Gaulla Foto: Citroën

DS rešil življenje De Gaullu, sledili so drugi prestižni citroeni, peugeoti in renaulti

Avtomobili znamke DS so bili sicer že večkrat izbrani za prevozno sredstvo francoskega predsednika. Najbolj slavni francoski predsedniški avtomobil je bil prav gotovo citroen DS, ki je leta 1962 med inaguracijo celo rešil življenje predsedniku Charlesu De Gaullu. Nanj so namreč izvršili kar dva atentata. Avtomobil je prejel 140 krogel in se zahvaljujoč hidropnevmatskemu vzmetenju s prizorišča odpeljal s štirimi predrtimi gumami. Ta avto so lahko peljai tudi le s tremi kolesi.

Zadnji predsedniški avtomobil, s katerim se je vozil tudi Macronov predhodnik Francoise Hollande, je bil citroen C6. To je avtomobil, ki ga danes Citroen sploh ne izdeluje več in lahko z vidika limuzine predsedniku ponudi le model C5. Pri Peugeotu je limuzina najvišjega razreda model 508, pri Renaultu pa talisman.

V preteklosti je bilo drugače. Leta 1972 so za potrebe obiska britanske kraljice Elizabete predsedniku Georgesu Pompidouju izdelali posebno različico citroena SM. Štirivratni kupe je imel pomično streho in vgrajeno posebno prestavo za vožnjo pri zelo nizki hitrosti. Ta avtomobil je ostal del predsedniškega voznega parka, saj ga je leta 1994 ob odprtju predora pod Rokavskim prelivom uporabil tudi takratni predsednik Jacques Chirac.

Pompidoujev naslednik Valery Giscard je dobil peugeota 604. To je bil prvi predsedniški avtomobil Francije, ki ni bil črne barve. Sledili so renault safrane Francoisa Mitterranda, ki je bil zaradi neprebojnosti težak kar 3,5 tone. Mitterrand se je nekoč pred svojo predsedniško palačo pripeljal tudi s takrat novim renaultom 5. Po Mitterrandu je predsednik postal omenjeni Chirac. Ta je v svojem predsedniškem mandatu od leta 1995 do 2007 stavil na citroene. Vozili so ga s citroenom CX 2400, ki je danes razstavljen v muzeju francoskih predsedniških avtomobilov.

Za prvi javni nastop Nicolasa Sarkozyja so izdelali posebno različico peugeota 607, sicer pa se je pozneje vozil tudi z renaultom safrane. Zadnji predsednik Francois Hollande je najpogosteje sedel v obstoječem predsedniškem citroenu C6. To je bil tudi prvi predsednik Francije, ki so ga na uradnem imenovanju peljali s crossoverjem in sicer s citroen DS5 hybrid.

Ne spreglejte