Lewis Hamilton bo morda še vesel, da je lani ostal brez naslova

Formula 1: Pri McLarnu so spet oranžni, pri Ferrariju so previdni, pri Mercedesu pa pokajo od samozavesti.

Objavljeno
26. februar 2017 21.15
Britain F1 Mercedes
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Novi začetki so vedno polni upanja, v formuli 1 pa tudi polni lepih in optimističnih besed. Vsi svoj dirkalnik opisujejo s samimi presežniki, ampak realnost bo stvari kmalu postavila na svoje mesto. Med prvimi so svoj dirkalnik predstavili pri nekaterih najbolj znamenitih moštvih formule 1 – McLarnu in Ferrariju ter tudi pri najboljši ekipi zadnjih let Mercedesu.

Med moštvi, ki že vrsto desetletij vztraja v karavani formule 1, je McLaren. Precej navijačev ima tudi v Sloveniji, saj so s to ekipo svetovne naslove osvajali nepozabni heroji Emerson Fittipaldi, James Hunt, Niki Lauda, Alain Prost (trije naslovi), Ayrton Senna (trije naslovi), Mika Häkkinen (dva naslova) in še vedno aktivni Lewis Hamilton. Ni kaj, seznam je zares impresiven.

Oskrbnik z motorji se je pri McLarnu večkrat zamenjal, zdaj je že tretjo leto Honda. Dirkalnik je pred novo sezono doživel popolno stilsko preobrazbo, saj McLaren nima več nobene povezave s srebrno puščico, kajti v ospredju so oranžni odtenki. V moštvu so hoteli jasno pokazati, da obračajo novo stran po odhodu dolgoletnega šefa ekipe Rona Dennisa. Oranžna predstavlja tudi vrnitev h koreninam, saj gre za prvotno McLarnovo barvo, medtem ko bele tanke črte predstavljajo Hondo.

Novi izvršni direktor Zak Brown napoveduje, da je McLaren spet pripravljen na uspeh, potem ko je brez zmage že vse od leta 2012. Precej klavrno je tudi novo sodelovanje s Hondo, saj so lani osvojili zgolj šesto mesto v konstruktorskem seštevku. »Moramo priti bližje vrhu,« je odločen Brown. »Vsi v moštvu smo že malce frustrirani, da nam že tako dolgo ni uspelo zmagati. Lani smo naredili korak naprej, enako moramo nadaljevati letos.«

Med najbolj razočaranimi je Fernando Alonso. Španski dirkač bo začel že šestnajsto sezono v formuli 1, toda zaradi slabe izbire moštev (ob napačnem času na napačnem mestu) je le pri dveh svetovnih naslovih. Družbo mu bo delal belgijski novinec Stoffel Vandoorne. »V glavi imam jasen cilj – hočem postati svetovni prvak. To je tudi razlog, da sem pozimi treniral vsak dan v snegu pri minus desetih stopinjah Celzija. A nekaj povsem drugega je seveda, ali je naslov prvaka tudi realno uresničljiv,« je priznal Alonso in potrdil, da še ni čas za slovo: »Spoštujem odločitev Nica Rosberga, da je končal kariero, toda zame je dirkanje kot droga.«

Novi dirkalniki kot ustvarjeni za Vettla

A nobeno moštvo nima toliko »tifozov« kot Ferrari. Poskočni konjiček iz Maranella ima za seboj ogromno armado navdušencev, ki so bili v sedmih nebesih predvsem v času Michaela Schumacherja in njegovih petih zaporednih naslovov med letoma 2000 in 2004. Za Ferrari je dovolj dobro zgolj prvo mesto v skupnem seštevku med dirkači in konstruktorji, zato je trenutno stanje skoraj nevzdržno, saj so rdeči v zadnjih treh letih kar dve sezoni končali brez ene same zmage.

Pri Ferrariju nikakor več ne zmorejo najti prave ekipe inženirjev, ki bi spet znala sestaviti šampionski dirkalnik. Resda so v ekipi številni izvrstni strokovnjaki, toda med seboj ne najdejo prave kemije, zato vedno nekje nekaj manjka.

Vsaj v teoriji ima Ferrari sanjsko dirkaško navezo. Sebastian Vettel in Kimi Räikkönen sta nekdanja svetovna prvaka, zato zanju ni prevelik noben pritisk. Lani so vsi napovedovali uspešno leto in borbo za svetovni naslov z Mercedesom, toda hitro so spoznali, da se lastna hvala pod mizo valja. Prav zato so letos vsi bolj tiho, veliko skrivnosti je tudi okoli novega dirkalnika SF70-H (ime je v čast 70-letnici »scuderie«). Pri Ferrariju so ga predstavili preko medmrežja, na ogled pa je bil le nekaj minut.

Zadnji Ferrarijev dirkaški naslov ima letnico 2007, ko je bil prvak Räikkönen, med konstruktorji pa so rdeči dirkalniki nazadnje slavili leta 2008. Še posebno bo letos pod drobnogledom Vettel, saj je v zadnjem letu pogodbe s Ferrarijem, lani pa so bile razpoke med njim in ekipo že zelo velike. Kljub temu je nekdanji prvak Jacques Villeneuve prepričan, da lahko preseneti ravno Vettel: »Letošnji dirkalniki so zaradi novih pravil kot ustvarjeni za Sebastianove vozniške sposobnosti.«

Vsi hvalijo novega mercedesa

Na številnih uradnih predstavitvah dobijo dirkači, inženirji in vodje moštev jasno vprašanje – kdo je za vas glavni favorit? Malce so v zadregi, toda nato vsi priznajo, da bo veliko presenečenje, če ne bo znova najhitrejši Mercedesov dirkalnik. Prav zato je zelo samozavesten Lewis Hamilton, ki verjetno vse manj obžaluje, da je lani ostal brez svetovnega naslova.

Osvojil ga je njegov moštveni kolega Nico Rosberg, kar je bil sprva velik udarec za Britančev ponos, toda Nemec je takoj zatem končal kariero. Hamilton se je tako otresel najhujšega tekmeca in če bo Mercedes še naprej tako dominanten, ima odprto pot proti vrhu, da še bolj napolni svojo vitrino z lovorikami.

»Šele v teh dneh sem prvič videl sestavljen dirkalnik in brez zadržkov lahko zatrdim, da je to najbolj izpopolnjen dirkalnik v zgodovini formule 1,« je ocenil Lewis Hamilton. »Resda še nisem opravil pravega preizkusa, toda že po nekaj krogih sem spoznal, da je ta avtomobil prava stvar, saj sem bil hitrejši iz kroga v krog. Enake občutke sem imel že v preteklih letih, ampak zdaj je okoli mene še večja in močnejša zver.«

V formuli 1 so uvedli nekatera nova pravila v želji, da bi zmanjšali Mercedesovo prevlado, toda v preteklosti se je v takšnih primerih že večkrat dogodilo, da je najboljša ekipa z najboljšim dirkalnikom na koncu še bolj odstopala od konkurence. V vsakem primeru so mnogi prepričani, da so pri Mercedesu sestavil vrhunski avtomobil, zato je Hamilton prvi favorit, da osvoji še svoj četrti svetovni naslov.

»Jasno je, da nočem biti drugi. Vsako leto imam bolj ali manj enake cilje. Veliko dirkačev hoče biti na najvišji stopnički, toda redki imamo pravo priložnost,« je dejal britanski šampion. In koga se najbolj boji? »Ob sebi imam novega odličnega dirkača Valtterija Bottasa, najnevarnejši tekmeci pa bodo najverjetneje pri Red Bullu in Ferrariju.«