Za razvit trg so zanimivi le inovativni izdelki

GZS ponuja malim in srednjim podjetjem pomoč za vzpostavitev poslovnih odnosov z avstrijskimi partnerji.

Objavljeno
22. september 2017 20.14
Damjan Viršek
Damjan Viršek
»V projekt Ekspedire smo se vključili predvsem zaradi občutka, ki ga želimo dobiti, kako je vstopiti na trg Avstrije in drugih držav, kako predstaviti podjetje glede na lokacije potencialnih partnerjev, predvsem pa, da se povežemo z zbornico in zgradimo temelje za dolgoročno prisotnost na tujih trgih,« pravi Primož Kokalj iz podjetja Ines.

Družba Ines je manjše podjetje iz Škofje Loke, ki ponuja široko paleto storitev v kovinsko-predelovalni industriji, izdelujejo zahtevne varjene, rezkane in stružene dele. V Avstriji iščejo predvsem poslovne partnerje v industriji, ponujajo pomoč podjetjem pri vzdrževanju in iščejo tudi priložnosti pri dodelavi bagrov oziroma strojev za podjetja, ki nudijo celovite rešitve produktov večjih gabaritov.

V tem smislu je Ines skoraj tipično podjetje, ki pričakuje, da bi lahko s pomočjo projekta Expedire (ta je namenjen pomoči pri vzpostavitvi poslovnih stikov med slovenskimi in avstrijskimi podjetji) našlo partnerja za izvoz svojih izdelkov in storitev.

Projekt povezuje 300 partnerjev

»V projektu zaenkrat s slovenske strani sodeluje 200 podjetji iz različnih dejavnosti, vendar jih je večina iz kovinsko-predelovalne industrije. V tej fazi poskušamo od vseh pridobiti informacije, kaj iščejo v Avstriji. Avstrijskih podjetij, ki jih zanimajo partnerstva, pa je približno sto,« je pojasnil Andrej Brvar, direktor infocentra Gospodarske zbornice Slovenije.

Zanimanje slovenskih podjetij je sicer veliko, kar GZS pozdravlja, vendar sodelovanje v mehanizmu še ni jamstvo, da bodo posel v Avstriji dobila vsa. »Lažje bo prodreti s proizvodi in storitvami, ki so do neke mere unikatni in v tem smislu zanimivi za tuji trg. Tukaj lahko pomagamo. Ko pa gre za proizvode, ki so za avstrijski trg manj primerni ali pa je tam konkurenca že zelo močno, pa ni nujno, da bo našim ponudnikom uspelo,« ugotavlja Brvar.

Za zainteresirana podjetja so v začetku septembra izvedli delavnico, katere namen je bi podati nova znanja in metode za učinkovito predstavitev potencialnemu partnerju. Njena vsebina je bila zelo praktično zastavljena, izhajala je iz tega, da se v praksi velikokrat zgodi, da obstoječi predstavitveni materiali (brošure, mape, katalogi, spletne strani) ne vzbudijo zanimanja kupca oziroma nanj ne naredijo želenega vtisa.

Kako se učinkovito predstaviti partnerju?

»Z delavnico sem bil zadovoljen, prejel sem veliko informacij o trgu, kako na njem nastopiti, kakšna orodja uporabljati glede na značilnosti trga, kako predstaviti podjetje v petih minutah, in kako zaznati težave potencialnega kupca ter jih pretvoriti v posel. Delavnica nam je pomagala narediti korak naprej, kar se odraža v izdelavi spletne strani, drugih reklam, predvsem pa je dala šolo, ki jo že uporabljam v praksi pri predstavitvah pri potencialnih kupcih – moram priznati precej uspešno!«, je svoje vtise strnil Primož Kokalj.

Tečejo pa tudi nekateri konketni posli, ki so neposredno povezani s projektom Expedire. »Pri enem podjetju smo že imeli sestanek, pri dugem pa bo to konec meseca. To sta naši podjetji, ki se zanimata za izvoz v Avstrijo, trenutno so avstrijske ponudbe precej bolj celovite in zanimive za naše partnerje, kot pa obratno. Vendar pa smo prepričani, da se bo v prihodnjem obdobju tudi to spremenilo in da bomo v cilj projekta, to je 12 kooperacij med slovenskimi in avstrijskimi podjetji, dosegli hitreje, kot smo si zastavili,« je optimističen Brvar.

Uspešni so izdelki, ki jih na trgu še ni

In na katerih področjih so avstrijska povpraševanja trenutno najbolj aktualna? »Ena, ki je pritegnila veliko pozornosti, je povpraševanje po odpadnih surovinah. Druga pa so inovativni polnilci za mobilne naprave (telefone in podobno), ki lahko hkrati polnijo pet naprev hkrati, večinoma pa so primerne vgradnjo na javnih mestih (univerzah, knjižnicah, bolnišnicah, letališčih, avtobusnih in železniških postajah).

Gre za izdelek, ki ga v Sloveniji pravzaprav ponuja posrednik za tujega proizvajalca, na avstrijskem trgu pa še ni prisoten. Kot prvi Brvar, je inovativnost polnica pritegnila pozornost enega od avstrijskih veletrgovcev, ki je s slovenskim prodajalcem pripavljen skleniti partnerstvo.