Nasveti

Nasvet: Kaj želijo kupci pred nakupom izvedeti o sadju

Lokalni sadjarji lahko za sadje z oznako eko ali izbrana kakovost nastavijo do 50 odstotkov višjo ceno, pravijo v Aragonu
Podporniki obveščajo
AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice
Agrobiznis
Podporniki obveščajoJana Petkovšek Štakul Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice

Ta petek bodo o inovativnosti in trajnostni preobrazbi na konferenci razpravljali predstavniki kmetijskih in živilskih podjetij vzhodne kohezijske regije.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije

Nosilci kmetijskih gospodarstev morajo vloge oddati do 10. julija elektronsko, pri tem pa jim lahko pomagajo v Javni službi kmetijskega svetovanja.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu

GZS - Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij v sodelovanju z regionalnimi gospodarskimi zbornicami pripravlja regijsko konferenco zahodne kohezijske regije

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju
Agrobiznis
Podporniki obveščajoPodpornik projekta Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju

Velike noči ni brez prazničnih dobrot – pirhov, šunke, hrena in potice

Avtor
avtor
17.10.2018 10:54
Čas branja: 2 min

Kakšen odnos imamo Slovenci do sadja? Kako pogosto ga jemo? Kje ga kupujemo in na kaj smo pri tem pozorni? Odgovore na ta vprašanja povzemamo iz spletne ankete med 1.200 odraslimi Slovenci, ki jo je raziskovalna agencija Aragon za kmetijsko ministrstvo opravila oktobra lani.

Sadje nas asociira na zdravje in otroštvo

»Zanimivo je, da imamo Slovenci do sadja podobno močna čustva in pozitivne asociacije kot do kruha,« v raziskavi ugotavlja Janko Hočevar, ustanovitelj in direktor Aragona. Medtem ko nas kruh spomni na dom in korenine, ob sadju pomislimo na otroštvo, zdravje in zdravo življenje, uravnoteženo prehrano. Veliko ljudi zanima, kako je bilo sadje pridelano in s čim so ga škropili oziroma kemično obdelali. Zdi se jim uporabno kot hitra malica za potešitev lakote in za predelavo v žganje, kompot, marmelado, za sladice, smutije …

Polovica Slovencev vsak dan je sveže sadje

V raziskavi so ljudi vprašali tudi, kako pogosto jedo sadje. Zanemarljivo malo jih sploh ne je sadja, pri večini pa je pogosto na jedilniku. Dobra polovica (54 odstotkov) ljudi sadje uživa vsak dan, dodatnih 34 odstotkov si sadje privošči večkrat na teden, skupaj torej 88 odstotkov ljudi sadje uživa na tedenski ravni, slabi trije odstotki ljudi pa sadja ne jedo niti enkrat na mesec.

»Slovenci v povprečju pojemo dobrih 200 gramov sadja na dan, kar je lepa številka. Povečuje se zavedanje o pomenu zdrave hrane, s tem pa tudi sadja,« ocenjuje Hočevar.

Svežina in zrelost sadja sta pri nakupu pomembnejši

Več kot 80 odstotkov ljudi sadje največkrat kupuje v hipermarketih in supermarketih, po pet odstotkov pa na tržnici in neposredno pri kmetu. Redki so nakupi sadja za ozimnico, saj je dosegljivo vse leto.

Slovenci pri nakupu sadja v trgovini najbolj gledajo na svežino in zrelost, čeprav ju ne znajo zares oceniti, ter na lep videz. »To je priložnost za trgovce, ki lahko na primer z osvetlitvijo poskrbijo, da je sadje lepše videti. Ponudniki bodo kupcem lažje predstavili dražjo blagovno znamko sadja, če je sadje predpakirano. Vendar morajo paziti, koga nagovarjajo, saj okoljsko ozaveščene kupce neustrezna embalaža odvrača od nakupa in se bolj nagibajo h kupovanju sadja v rinfuzi, da ne bi povzročali dodatnih odpadkov. Vedno je treba spremljati, kako se spreminjajo vrednote in pričakovanja kupcev, na katere ciljamo,« dodaja Hočevar.

Cena na šestem mestu

Cena je pri nakupu sadja šele na šestem mestu, za Slovence ni najpomembnejša. Verjamejo pa, da je višja cena posledica višje kakovosti. Za sadje z oznako bio ali eko in izbrana kakovost so kupci pripravljeni plačati do 50-odstotno cenovno premijo. Za ekološko sadje bi plačali več, ker verjamejo, da je pridelano brez pesticidov.

30 odstotkov kupcev je pozornih na poreklo

Okoli 30 odstotkov kupcev je posebej pozornih na poreklo. Prednost dajejo lokalno pridelanemu (slovenskemu) sadju pred uvoženim z Balkana, iz drugih delov Evrope ali iz drugih delov sveta. Pri izbiri torej dajejo prednost lokalnemu sadju pred uvoženim. Označevanje porekla je lahko vzvod za doseganje višje cene sadja. Ko primerjajo sadje različnega porekla, so za lokalno (slovensko) sadje pripravljeni plačati 90 odstotkov več kot za tisto, pridelano zunaj Evrope, pravi Janko Hočevar. »Lokalni sadjarji se lahko kupcem približajo tako, da poudarijo poreklo sadja, način pridelave in neuporabo pesticidov. Izkoristijo lahko tudi priložnosti, povezane s predpakiranjem, znamčenjem (brandingom) in cenovnim pozicioniranjem. Kupci najbolj zaupajo sadju z uradnimi institucionalnimi oznakami bio ali eko in izbrana kakovost,« še dodaja Hočevar in pojasnjuje, da obstajajo tudi komercialne oznake, ki si jih »zmišljujejo« različni ponudniki.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Nasveti o financiranju razvoja kmetije in refinanciranju posojil

Tudi o tem bomo v petek, 12. aprila, govorili na Svetovalnici za kmete in vas vabimo na ta posvet.

AGROBIZ
Novice
Nemčija: 250 tisoč evrov za hektar njive
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nemčija: 250 tisoč evrov za hektar njive 5

Toliko bi plačal Intel, ki bo zgradil tovarni računalniških čipov in procesorjev

AGROBIZ
Novice
Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem

Tri piščančje farme napoveduje Jurij Kosiuk, lastnik Perutnine Ptuj, 700-milijonski projekt pa napoveduje Andrej Matiukha, ki ima na Hrvaškem športne stavnice FavBet in igralnice

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize

Hrvaški startup že oskrbuje dva tisoč družin z zelenjavo v hrvaških mestih, prihodnje leto pa napovedujejo širitev na Dunaj in morda k nam.

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Inovativni kmetje so zbežali od doma!
Agrobiznis
Z 11. AGROBIZNIS KONFERENCE
Agro PodjetnikJana Petkovšek Štakul Inovativni kmetje so zbežali od doma! 2

O inovativnih praksah in priložnostih slovenskega kmetijstva smo govorili na 11. Agrobiznis konferenci.

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Zakaj se splača pridelovati gensko nespremenjeno sojo
Agrobiznis
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Zakaj se splača pridelovati gensko nespremenjeno sojo

Letos jo bodo člani zadruge Kooperativa Kristal zasejali na dobrih 300 hektarjih; pozneje bi radi postavili svoj silos in celo pražarno soje.

AGROBIZ
Novice
Kmetje z napovedanimi razbremenitvami niso zadovoljni
Agrobiznis
NoviceRedakcija Agrobiznisa Kmetje z napovedanimi razbremenitvami niso zadovoljni

Na zasedanju kmetijskih ministrov podprli spremembe, ki kmetom omogočajo večjo prožnost pri izpolnjevanju okoljskih pogojev, a kmetje niso zadovoljni.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju
Agrobiznis
Podporniki obveščajoPodpornik projekta Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju

Velike noči ni brez prazničnih dobrot – pirhov, šunke, hrena in potice

AGROBIZ
Nasveti
Kaj bančnica svetuje kmetom, ki so pred večjo naložbo
Agrobiznis
NasvetiUredništvo Agrobiznisa Kaj bančnica svetuje kmetom, ki so pred večjo naložbo

Nataša Zemljič Pangerc, NLB: »Pogoje in stroške posojila preverite v več bankah in hkrati poglejte, kako vas lahko banka podpre, če bi med vračanjem posojila zašli v težave.«