Kot bi ga oblikoval veter

Ferrarije ikona na novo: Izbrali bodo 499 kupcev, ki imajo dovolj denarja in že kakega ferrarija
Fotografija: Ferrari monza S1 Foto Ferrari
Odpri galerijo
Ferrari monza S1 Foto Ferrari

V časih, ko se bogastvo vse bolj koncentrira na peščico svetovnega prebivalstva in ko so tisti, ki imajo res neomejeno denarja, vse bolj razvajeni, jih je potrebno osvajati na nove načine. Ni več dovolj ponujati le zmogljive prestižne športne avtomobile, tudi ni več zadosti predstavljati enkratne super športne izvedenke, ampak je potrebno nekaj takšnega narediti še v povezavi z nesmrtno tradicijo in zgodovino znamke, če jo ta seveda ima. Tako se seveda braniš tudi pred hordo start-upov, ki bi radi prav tako osvajali bogataše, a če jim česa res ne morejo ponuditi, jim ne morejo tradicije.

Tako ni nenavadno, da se je Aston Martin lotil ponovnega kreiranja slavnega avtomobila še bolj slavnega agenta Jamesa Bonda - DB5, da je Jaguar najprej pripravil »manjkajoče« izdelke iz serije legendarnega modela E-type, zdaj govorijo, da ga bodo pripravili še na električni pogon. Potem je tu še Ferrari, nič manj slavno ime, ki se je prav tako odločil pobrskati po bogatem zgodovinskem katalogu, najnovejši rezultat pa je model ferrari monza. Nosi ime modelov ferrari monza 750 in 860 iz povojnih let in zasnovo t.i. barchette, avtomobila brez strehe, s katerim se je dirkalo v petdesetih letih prejšnjega stoletja in kar je prav tako pomembno, v njih niso dirkali le poklicni dirkači, temveč tudi bogati navdušenci.

Prvot­no barchetta (italijansko barčica) ni imela nobenih vrat, vzdevek  je menda nekdo nadel modelu ferrari 166 MM iz leta 1948.Današnjo »barketo« monza so pripravili v dveh izvedbah, kot dvosedežnika (S2) in kot oblikovno  še bolj atraktivno izvedbo le za voznika (S1), po italijansko monoposto. Pravijo, da je monza avtomobil, kot bi ga oblikoval veter... čistost slogovnih elementov  da predstavlja sodobno estetiko in je hkrati poklon preteklosti, a bolj v smislu spoštljivosti kot nostalgije. 

Še smo pri vetru. Ker to ni le avtomobil brez strehe, temveč  tudi brez vetrobranskega stekla, bo med vožnjo vetra veliko, da ga ob hudo športnih zmogljivostih ne bi bilo preveč, so v kabini pripravili nekakšen virtualni vetrobran, kar pomeni, da so z dodatnih plastičnim panelom za volanom tako usmerili zračne tokove, da zatrjevano čim manj pihajo v voznika. Ni presenetljivo, da je na razkritju avtomobila skozi dvižna vrata stopil voznik s čelado, zelo se priporoča, da se v takšnem avtu vozite z njo na glavi. Čelado je v slogu pripravili Berlut, oblačila pa Loro Piana. Prva je izdelana iz ogljikovih vlaken z dodatki usnja, obleka pa je v slogu petdesetih let prejšnjega stoletja, ko je npr. Mike Hawthorn v ferrariju dirkal z metuljčkom…ali pa so imeli gospodje dirkači športne suknjiče s šali okoli vratu.

Ferrari monza S1 Foto Ferrari
Ferrari monza S1 Foto Ferrari


Če so bili v časih po drugi svetovni vojni eksotični avtomobili izdelani iz aluminija, so danes za vrhunske izdelke in tudi v gradnji modela monza uporabljena zelo lahka in zelo močna ogljikova vlakna, vse z namenom nižje mase, večje varnosti in boljših voznih lastnosti. Legendarni Enzo Ferrari je rekel, da če ima kakšna stvar dušo, potem jo ima motor. Monza SP1 in SP2 sta opremljeni z najmočnejšim atmosferskim 12-valjnim bencinskim motorjem, ki ga je doslej izdelal Ferrari. V osnovi ima takšen agregat njihov model 812 superfast, a so 6,5-litrskemu motorju moč in navor še nekoliko povečali, oboje zdaj dosega moč 810 konjev pri kar 8500 vrtljajih na minuto in 719 Nm in 7000 vrtljajih na minuto. Z mesta do 100 km/h potegne v slabih 3 sekundah, do 200 km/h v osmih, najvišja hitrost je več kot 300 km/h.

Glede porabe so zapisali, da je še stvar homologacije, seveda si mislimo, da je ogromna, čeravno to v tem primeru to ni pomembno, to tudi nima nobene zveze z okoljskimi zahtevami in s tem, da bodo morali vsaj malo bolj prizemljeni ferrariji v bodoče več uporabljati tudi dodatek elektrike. V monzi so v igri bencinski hlapi!

Ferrari monza S2 Foto Ferrari
Ferrari monza S2 Foto Ferrari


Monzo so septembra  prvič razkrili v Ferrarijevem novem oblikovalskem studiu Centro Stile v Maranellu, ko so hkrati predstavili tudi bodoče načrte znamkei Leta 2015 so jo izločili iz Fiata in uvrstili na borzo, kjer kotira zelo visoko, načrte velike donosnosti, ki si jih je zastavil letos mnogo prezgodaj preminuli Sergio Marchionne, bo zdaj moral uresničevati novi direktor Lous Camilleri. Bogati Maltežan, partner slavne manekenke Naomi Campbell, zbiratelj ferrarijev in nekdanji šef tobačnega velikana Philip Moris, je bil menda Marchionnejev prijatelj in verjetno z njim delil marsikako prestižno idejo.

Pri Ferrariju imajo sicer interno usmeritev, da bi zaradi zagotavljanja ustrezne ekskluzivnosti letno prodajo ohranjali pri 7 tisoč prodanih primerkih (lani že 8.400), hkrati pa želijo do leta 2022 letni promet podvojiti na 2 milijardi evrov. To je težka naloga, saj je potrebno vlagati še v razvoj elektrifikacije in športnih terencev. Kar nekaj naj bi morali prav zato zaslužiti še s posebnimi serijami, kot je monza, ki je prvi avtomobil v okviru novega koncepta z imenom Icona. Izdelali naj bi jih 499, kot je za Automotive News Europe dejal Ferrarijev prodajni šef Enrico Galliera, naj bi avtomobil v Italiji stal 1,6 milijona evrov, ni pa hotel reči kolikšna bo marža.

Menda zaradi tega ker nima strehe, ne bo težav z registracijo v Evropi, medtem ko ga v Ameriki in Aziji ne bo moč voziti v prometu, temveč le na zaprtih stezah in dirkališčih. Monzo bodo lahko kupili le tisti, ki jim bo avtomobil ponudil sam Ferrari, nedvomno bodo morali kakega že doslej imeti v garaži..

Preberite še:

Komentarji: