»Prej smo ponudnike cateringa, fotografa in glasbenike za poroko ali rojstnodnevno zabavo iskali po ustnem priporočilu ali prek letakov. Mi pa iskanje ponudnikov storitev poenostavljamo in prenašamo na splet,« pravita Mitja Pritržnik in Martin Korenjak, dva od štirih lastnikov start-upa Omisli.si. Ta s sistemom pametnega iskanja, ki je poslovna skrivnost in o njem molčijo, povezuje iskalce in ponudnike storitev.
Do ideje za napredno aplikacijo Omisli.si sta Pritržnik in Korenjak prišla prek portalov najdifotografa.si in najdiglasbenika.si. Na obeh portalih so v petih letih ustvarili 17 tisoč povpraševanj, pojasnjuje Korenjak.
Srce aplikacije je poslovna skrivnost
Iskalce in ponudnike storitev povezujejo tudi na portalu Omisli.si. Njegova glavna prednost je pametni sistem iskanja, s katerim so optimizirali proces iskanja prodajnih priložnosti (leadov). Bistva aplikacije – kako poteka avtomatizirano pametno iskanje ponudnika – ne razkrijejo.
Z vsakim iskalcem navežejo stik, in če je oddal nejasno ponudbo, ga prosijo za dodatne informacije. »Naš cilj je, da se iskalec in ponudnik lepo pogovorita o poslu,« razlaga Korenjak.
Vsem, ki na njihovem portalu povprašujejo po neki storitvi, obljubijo pet ponudb. Praviloma jih zagotovijo v 48 urah.
V svoji bazi imajo trenutno ponudnike 20 storitev. Poleg storitev, povezanih z organizacijo dogodkov, gre še za osebne in B2B-storitve (pisanje in lektoriranje besedil, tisk, oglaševanje, računalniško programiranje, oblikovanje ...). Pokrivajo tudi storitve, povezane z vozili, kot so prevozi blaga in selitve, vgradnja sistema za avtoplin ali odkup vozil. Pri njih lahko najdete tudi polagalce keramike, dodali pa bodo še druge izvajalce gradnje in obnove. »V roku pol leta bomo poslovni model izpopolnili, potem pa bomo postopno dodajali nove storitve. V roku enega leta bomo pokrili še 80 storitev,« napoveduje Pritržnik.
Malim podjetjem poiščejo nove stranke »Naša ciljna skupina so obrtniki in manjša podjetja, ki so nezadovoljni z oglaševanjem in iščejo učinkovitejšo pot za pridobivanje novih strank. Za to poskrbimo mi,« razlaga Martin Korenjak. »Samostojni podjetniki pogosto ne znajo iskati novih poslov ali jim za to zmanjkuje časa. Nas pa lahko najamejo kot generatorja prodajnih priložnosti (leadov),« dodaja Mitja Pritržnik. Uporaba Omisli.si je za iskalce storitev brezplačna. »Prvo stranko ponudniku pripeljemo brezplačno, za nadaljnje prodajne priložnosti pa mora plačati, in sicer od enega do pet evrov,« pravi Pritržnik. Vsako povpraševanje ovrednotijo in na podlagi ocenjene vrednosti posla določijo, koliko bodo za svoj servis zaračunali podjetniku. V zadnjem mesecu so dobili 292 povpraševanj (30 odstotkov več kot prejšnji mesec), posredovali pa so 587 ponudb (17 odstotkov več kot prejšnji mesec).
V treh letih na tri tuje trge
Srednjeročno, torej v enem do treh let, bi se radi razširili na vsaj tri tuje trge. O Hrvaški se že dogovarjajo, zaradi večje kupne moči pa raje merijo na severne trge. Za pokritje sprotnih stroškov in razvoj morajo v šestih do 12 mesecih preseči 10 tisoč evrov prihodkov na mesec, še pravita sogovornika.