Pekarna Hlebček iz Pragerskega, ki obsega še slaščičarno in sendvičarno, je pred prelomnico. »Do zdaj smo s kruhom in slaščicami oskrbovali trgovske verige, prodajo pa širimo na mrežo lastnih trgovin,« pravi direktor Janez Šenveter. Kako bodo poskrbeli za promocijo in zgradili odnos s končnimi kupci?
V 28 letih so zrasli v peto največjo pekarno pri nas, ponudbo pa popestrili s slaščičarno in sendvičarno. Na začetku so pekli beli, polbeli, črni, rženi in kakšen praznični kruh, makovke in žemlje. Danes ponujajo okoli 300 izdelkov – imajo 30 različnih vrst kruha, 40 vrst pekovskega peciva, veliko sendvičev, keksov in drugih slaščic ter prazničnih izdelkov. Prerasli so domačo pekarno, ki ohranja veliko ročnega dela in manjše serije izdelkov.
Uspešnica so posebni nišni kruhi
Klasični kruh in pekovsko pecivo sta v njihovi ponudbi stalnica, razvijajo pa posebne nišne kruhe z višjo dodano
vrednostjo, kot sta rženi kruh brez kvasa in kruh za keto dieto. Kupci zavračajo aditive in emulgatorje, priljubljen je kruh s podaljšano svežino, narejen po dolgem postopku z drugačno moko in rustikalno skorjo, brez jajc iz baterijske reje, s trajnostno pridelanim palmovim oljem s certifikatom … Kupijo okoli 40 odstotkov slovenske moke, 60 odstotkov pa avstrijske – a ne, ker bi to zahtevali trgovci, temveč zaradi dobre kakovosti in nižje cene kot v Sloveniji.
»Kruh jemo vsak dan, ob številnih pekarnah so pritiski na ceno veliki. S kakovostjo, inovativnostjo in posluhom za kupce je pekarstvo lahko uspešen posel, ni pa posel z veliko dodano vrednostjo,« pravi Šenveter.
Medtem ko se je prodaja od vrat do vrat s kombiji pod njihovo blagovno znamko Mobipek ustavila, raste prodaja kruha in pekovskega peciva v Hofer, Tuš in Spar. Hofer je njihov največji kupec, ki naroča tudi slaščice. Hlebčkove sendviče pod znamko AS najdemo v prodajnih avtomatih podjetja Automatic Service, saj so njihov razvojni partner.
Zaradi požara širijo prodajo na drobno
Stacionarne prodaje na drobno do zdaj niso imeli, a vstopajo tudi na to področje. »Od Miklavških pekarn, ki jim je junija pogorela proizvodnja, smo odkupili 13 trgovin na območju Maribora. Deset jih že obratuje, dve odpiramo v tem dneh, zadnje pa še ne, saj tam prenavljajo cesto. Zaposlenim v Miklavških pekarnah smo ponudili delovno mesto, da ne bi ljudje in znanje pobegnili čez mejo. K nam je prestopilo devet trgovk, pet pekov in vodja trgovin,« pravi sogovornik.
Z lastnimi trgovinami se iz posla B2B širijo v B2C, saj so dobili neposreden dostop do kupcev. Čakata jih promocija in gradnja odnosa s kupci. »Čeprav smo velika pekarna, se vračamo h koreninam. V svojih trgovinah, ki smo jih poimenovali Hlebčkova mala pekarna, bomo ponujali takšen kruh in pekovske izdelke, kot so jih pekli včasih: iz posebnih vrst moke, po dolgih postopkih, brez umetnih dodatkov. Pri promociji bomo poudarjali rustikalnost, intimo oziroma domačnost,« napoveduje Šenveter.
Živilska tehnologinja z ekipo že pripravlja prve novosti. Usposabljajo trgovke, da bodo poznale razlike med izdelki in znale kupcem svetovati. V svojih trgovinah bodo sproti preverjali odziv kupcev na novosti in tako lažje optimizirali ponudbo.
Kaj pa svetujejo kmetijam in manjšim pekom? »Ne tekmujte s tistimi vrstami kruha, ki jih znajo delati vsi. Raje se usmerite na nišne izdelke z višjo dodano vrednostjo, ki zahtevajo več znanja. Upajte si biti drugačni in izvirni,« pravi Janez Šenveter.