
Nova raziskava je razkrila razlike med spoloma pri zaznavanju privlačnosti velikosti ustnic, pa tudi vpliv kozmetičnih posegov na lepotne ideale.
Vse več žensk se odloča za povečanje ustnic s plastično operacijo ali preprostejšim posegom vbrizganja dermalnih polnil. Polne ustnice naj bi delovale bolj mladostno, ženstveno in čutno, zato jih mnogi povezujejo z večjo privlačnostjo. Pa je res tako? Psihologi z avstralskih univerz so preučili, kako velikost ustnic vpliva na zaznavo privlačnosti, rezultati študije pa so presenetljivi.
Raziskovalci pod vodstvom profesorja Davida Alaisa s fakultete za psihologijo sydneyjske univerze so z digitalno ustvarjenimi slikami moških in ženskih obrazov, pri katerih so spreminjali velikost ustnic, preučevali, kako udeleženci ocenjujejo privlačnost obrazov. V raziskavi je sodelovalo 16 moških in 16 žensk, ki so imeli po 1,25 sekunde časa, da so ocenili privlačnost obraza na vsaki od 168 slik, ki so jim jih pokazali.
Rezultati so razkrili zanimive razlike med spoloma. V povprečju so udeleženci kot nekoliko bolj privlačne ocenili moške obraze s tanjšimi ustnicami in ženske obraze s polnejšimi ustnicami. Toda med spoloma so bile velike razlike: ženske so izražale močnejšo naklonjenost polnejšim ustnicam pri ženskih obrazih, medtem ko so moški kot privlačnejše ocenili ženske obraze z naravno velikostjo ustnic. To nakazuje, da je zaznava privlačnosti močno odvisna od spola opazovalca.

Še en zanimiv učinek, ki so ga ugotovili v študiji, pa je učinek prilagajanja. Udeleženci, ki so bili izpostavljeni obrazom s polnejšimi ustnicami, so kasneje z višjo oceno privlačnosti ocenili podobne obraze, a je enako veljalo tudi obratno, za tanke ustnice. Povedano drugače, več umetno povečanih ustnic, kot so udeleženci (oziroma predvsem udeleženke) videli, bolj všeč so jim bile bolj polne ustnice. Ta psihološki pojav kaže, da lahko že kratkotrajna izpostavljenost določenim značilnostim vpliva na naše estetske preference.
Profesor Alais je opozoril, da so kozmetični posegi, kot je povečanje ustnic, postali izjemno dostopni, kar ob hkratnem vplivu družbenih omrežij vodi v porast povpraševanja po t. i. idealni obliki ustnic. A rezultati raziskave kažejo, da so ti ideali pogosto podvrženi subjektivnim in kulturno pogojenim dejavnikom.
“Naša raziskava poudarja, kako subjektivna je lepota in kako močan vpliv imajo družbeni in kulturni dejavniki,” je dejal profesor Alais. “Pomembno je, da razumemo, kako lahko kozmetični posegi oblikujejo naša merila privlačnosti in vodijo k nerealnim standardom,” je poudaril.
K priljubljenosti povečevanja ustnic prispevajo zvezdnice, vplivnice in idealizirane podobe na družbenih omrežjih. Sodobni lepotni ideali in dostopnost estetskih posegov pa lahko vodijo tudi do popačene samopodobe ustnic oziroma ustnične dismorfije (lip dismorphia), obsedenosti z velikimi ustnicami. To je občutek, da naraven videz ni več dovolj. Kot je opozoril profesor Alais, vse več ženskih podob z vse večjimi ustnicami vodi v moteno zaznavo videza ustnic.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje