
Direkcija za infrastrukturo načrtuje nadgradnjo železniške proge Zidani Most-Zagorje, ki bo po prenovi omogočala hitrost vlakov do 160 kilometrov na uro. Načrti proge predvidevajo odstranitev 30 objektov, od tega je 13 stanovanjskih.
V zvezi z načrtovano nadgradnjo proge med Zidanim Mostom in postajo Ljubljana Zalog trenutno potekajo javne objave pobud za državne prostorske načrte.
Načrt predvideva nadgradnjo dvotirne proge v dolžini 10,5 kilometra za hitrost do 160 kilometrov na uro. Deloma naj bi tekla po trasi obstoječe proge, delno pa z novim potekom v predorih. Predvideno sta nadgradnja postajnih in tovornih tirov ter navezava na industrijske tire na vseh postajah med Zidanim Mostom in Zagorjem.
V načrtu je tudi gradnja krajšega enocevnega dvotirnega predora, dveh daljših dvocevnih enotirnih predorov in dveh novih cestnih mostov čez Savo, kot tudi preureditev glavnih cest ter lokalnih cest in poti.
Pristojni so ocenili, da bo treba zaradi omenjene nadgradnje odstraniti 30 objektov, od tega 13 stanovanjskih stavb in 17 gospodarskih ter drugih objektov.
Pridobivajo podatke in pripombe javnosti
Izdelane so bile tri pobude, in sicer za odseke vozlišče Zidani Most-Zagorje, Zagorje-Kresnice in Kresnice-Ljubljana Zalog. Priprava pobude je prvi korak v postopku priprave državnega prostorskega načrta. Javno so bile pobude objavljene sredi marca.

Kot spomnili na direkciji, je namen javne objave pridobitev podatkov in usmeritev nosilcev urejanja prostora ter občin ter pridobitev predlogov in pripomb javnosti. V okviru javne objave so že pripravili tudi javni predstavitvi pobud. Za občine Zagorje ob Savi, Trbovlje in Hrastnik je predstavitev potekala v Zagorju 20. marca, dva dni prej pa za občini Laško in Radeče v Zidanemu Mostu.
Na podlagi analize zbranih podatkov in usmeritev nosilcev urejanja prostora, občin in predlogov javnosti bodo nato izdelali analizo ter pripravili predlog potencialno izvedljivih variant. “Ocenjujemo, da bo postopek do sprejema državnega prostorskega načrta potekal štiri leta,” so sporočili z direkcije.
Pomemben ukrep pri posodobitvi železniških povezav in zagotavljanju bolj tekočega poteka potniškega prometa so tudi nadgradnje železniških postaj. Postaja v Zagorju je že bila obnovljena, kot druga naj bi na vrsto prišla tista v Trbovljah, nato pa še hrastniška.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje