Izvajalci osebne asistence morajo izpolnjevati dodatne strokovne pogoje za vpis v register na MDDSZ. Izkazovati morajo ustrezne strokovne kompetence, znanje in reference.
Mnogi, ki so postali izvajalci namreč sploh ne razumejo storitve osebne asistence oz. neodvisno življenja uporabnika. Poljubno si osebno asistenco razlagajo in interpretirajo, saj ni bilo nobenih filtrov npr. preizkusov usposobljenosti, nobenih kriterijev in nivojev potrebnega znanja, vsak, ki se je prijavil kot izvajalec je to avtomatično in neproblematično tudi postal. Eden največjih izvajalcev v Sloveniji je eklatanten primer tega. Zavod osebna asistenca Pomurja (ime, ki je navedeno v registru izvajalcev) oz. Društvo paraplegikov Prekmurja in Prlekije , ki po potrebi deluje kot zavod drugič pa kot društvo in prejema tudi s FIHO znatna sredstva; gre za dvojno financiranje? V tem društvu očitno ne vedo, kaj delajo in počno. Zgovoren je tudi podatek, da je v Prekmurju delež upravičencev do osebne asistence praktično enak kot v osrednjeslovenski regiji.
Poslanska skupina SD se očitno pripravlja na ponoven prevzem omiljenega področja svojega ”haranja” na MDDSZ, zato predlagajo amandma, ki nima nobenega stika z realnostjo, še manj z vsebino zakona ali kvaliteto zakona. SD predlaga dodatno izobraževanje zgolj za tiste, ki so izvajalci do treh let zakona, namesto predlaganih štirih let! Tako Društvu paraplegikov Prekmurja in Prlekije nebo potrebno preverjaje njihovega znanja in prav tako ne kompetenc. Temu društvu gre prav očitati velik konflikt lokalnih interesov in posledično neopravičenega dodeljevanja ur osebne asistence. A ker imajo močno podporo v poslancu Dejanu Židanu ter v drugih vidnih predstavnikov SD se zgodba izide. Podobno je z drugim na videz neproblematičnim amandmajem SD, ki hoče lokalnega predstavnika regije v skupini, ki bo ponovno ocenjevala potrebo po osebni asistenci! Poslanec Židan se očitno ne spozna zgolj na živinorejo, ampak tudi na “invalidorejo”! No vtakšnem primeru vse štima, saj je prekmurska regija tistata, ki ima nadpovprečno število invalidov z osebno asistenco. Morda je to način za zaposlovanje večjega števila nezaposljivih ali socialno izključenih ljudi in bo v tej regiji na takšen način nov razvojni razcvet.
Elena Pečarič
Priročnik za razumevanje neodvisnega življenja; Osebna asistenca, 19.5 EUR
naročila sprejemamo na; yhd-drustvo@yhd-drustvo.si
Osebna asistenca
Kot poudarjajo v YHD, je bilo potrebnih skoraj 20 let, da je parlament sprejel Zakon o osebni asi‐ stenci (ZOA, 2017). Osebna asistenca je zakonsko zagotovljena storitev za osebe, ki zaradi svojega hendikepa potrebujejo vsaj 30 ur pomoči na te‐ den. Priročnik je obvezno čtivo za vse, ki so vklju‐ čeni v procese osebne asistence, koordinatorje na centrih za socialno delo, uporabnice in uporabni‐ ke osebne asistence, svojce ...
Na obravnavo v Državnem zboru čaka predlog no‐ vele ZOA‐B, ki bi po mnenju YHD morala dolo‐ čiti, da ima uporabnik za asistenta lahko zaposle‐ nega največ enega družinskega člana (in ne naj‐ več dva, kot je predlagano). V praksi se je izkazalo, da če ima uporabnik za asistenta zaposlenega naj‐ več enega družinskega člana, doseže najvišjo stop‐ njo neodvisnosti.
...