Fisker ocean v velikih težavah
Tveganje z novimi znamkami: zavarovalnica je zaradi majhne poškodbe vrat e-avtomobil ocenila kot totalko
Fisker ne more dobaviti nekaj sto evrov vrednih nadomestnih vratnih tečajev za model ocean. Zaradi tega je zavarovalnica avtomobil, vreden nekaj več kot 50.000 dolarjev (46.400 evrov) ocenila kot 'totalko'.
Petek, 3. maj 2024
Popolnoma jasno je, da gredo stvari z avtomobilsko znamko Fisker navzdol in morda le njegov ustanovitelj Henrik Fisker verjame, da se bo uspel rešiti pred bankrotom.
Lani je Fisker začel s prodajo svojega prvega komercialnega modela ocean. Prednaročilo ga je več kot 70.000 ljudi, ki pa so se kmalu ustrašili negativnih ocen avtomobila s strani novinarjev in prvih lastnikov ter visokim odstotkom okvar. Zato so množično preklicali naročila. Konec marca si je več kot 40.000 kupcev od prvotnih 70.000 premislilo o nakupu. Podjetje je prodalo le okoli 6.000 vozil, poleg tega pa je moralo vrniti prvotne varščine ali del teh v višini okoli devet milijonov dolarjev (8,34 milijona evrov). Čeprav je Fisker s prodajo avtomobilov zaslužil 273 milijonov dolarjev (255 milijonov evrov), njegov dolg znaša že okoli milijarde dolarjev. Vrednost delnic je padla za 99 odstotkov, prav tako so bili prisiljeni ustaviti proizvodnjo.
Slaba novica za lastnike modela fisker ocean je tudi to, da je podjetje popolnoma prenehalo komunicirati z njimi in ne more proizvajati rezervnih delov. V primeru Američanke Joy Wanner je zavarovalnica njen avtomobil ocenila kot totalko - samo zaradi majhne poškodbe vrat!
"Bil je popolnoma funkcionalen in vozen, le po manjšem trčenju avtomobila na parkirišču so se poškodovala vrata in tečaj. Vendar Fisker ne bo izvedel popravila in v trenutni situaciji ne more dostaviti novega tečaja, zato avtomobil, čigar vrat ni mogoče popolnoma zapreti, ni varen za vožnjo. Nazadnje je zavarovalnica zaradi nezmožnosti popravila za skoraj nov avto plačala več kot 50.000 dolarjev (46.400 evrov) in ga razglasila za "popolno izgubo", čeprav je cenilec ocenil, da bi popravilo stalo približno 910 dolarjev (844 evrov)," je voznica pojasnila v intervjuju za lokalne medije.
Poleg finančnega vpliva je ta izkušnja poslabšala njen pogled na druge zagonske znamke. Ko je iskala zamenjavo za model ocean, je preučevala različne možnosti, med drugim je razmišljala o Rivianu, vendar se je na koncu odločila, da ga ne bo kupila. "Mislim, da ne bom več vlagala v zagonska podjetja električnih vozil," je povedala. Na koncu se je iz več razlogov odločila za teslo Y, vključno z dosegom, zmogljivostjo, polnilnim omrežjem in vrednostjo.