Avto
7695 ogledov

Audijev prodajni adut zapeljal na slovenske ceste

Nova generacija audija Q5
1/27
Gregor Prebil
Audi modelno ofenzivo na slovenskem trgu po novi generaciji A5 nadaljuje z novo, tretjo generacijo priljubljenega SUV modela Q5. Ponudba je bogatejša kot kdajkoli do zdaj, od bencinskega, dizelskega, do priključno hibridnega modela. Na voljo bo tudi športni SQ5. Sportback različica Q5 na trg prihaja malo kasneje.

Audi je prvotno obljubil, da od leta 2025 ne bo predstavil nobenega novega modela z motorjem z notranjim zgorevanjem. Letos pa prinaša dve temeljni novosti, točenje bencina in dizla. Prvi je bil Audi A5 liftback in karavan, zdaj pa se jima je pridružil SUV Q5. Gre za avtomobile nove generacije, narejene na popolnoma novi platformi PPC (Premium Platform Combustion), ki poleg bencinskih vključuje tudi dizelske motorje. Ne izogne se tudi elektrifikaciji v obliki blagih hibridov in priključnih hibridov.

Nova generacija audija Q5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Audi Q5 prihaja s popolnoma novo generacijo "motorjev z notranjim zgorevanjem". Po liftbacku in karavanu A5 je na vrsti športni terenec Q5, vključno z njegovo ostro različico SQ5. 

Različni tipi podvozja za različne voznike

Osnovne oblike še naprej nezmotljivo kažejo, da gre pri novincu za audi Q5, a to je bolj ali manj tudi vse, kar ga povezuje s predhodnikom. Tako kot novi audi A5, je tudi novi audi Q5 zasnovan na novi koncernski platformi za premijske avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem "Premium Platform Combustion", ki jo označuje kratica PPC.

Nova generacija audija Q5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Ta mu med drugim prinaša precej nevtralne vozne lastnosti, za katere so poskrbeli s petvodilnima prednjo in zadnjo premo ter optimiziranimi nastavitvami šasije in volanskega mehanizma. Audi Q5 je v osnovi na voljo z jeklenimi vzmetmi in progresivnim volanom, kupci pa se bodo lahko odločili tudi za športno podvozje s prilagodljivimi blažilniki FSD in bolj agilno nastavitvijo prednje preme. Športno podvozje je sicer serijsko na audiju SQ5, ki je tudi na voljo z novo generacijo.

Nova generacija audija Q5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Za Audi je Q5, predstavljen leta 2007, resnično ključni igralec. Je njegov najbolje prodajani SUV do zdaj in eden najuspešnejših Audijevih modelov. V Sloveniji so do zdaj prodali več kot 3.700 modelov Q5 prve in druge generacije. Oblikovno gre za evolucijo, oblikovalci pa prisegajo na mehkejše linije. Sprednja maska t. i. singleframe je večja in čvrstejša. Obdajajo jo ostro zarezane luči Matrix LED s 15 segmenti in nastavljivo grafiko. Profil zaznamujejo mišičasti blatniki in masivne okenske obloge. Zadaj so osrednji motiv OLED luči, povezane z diodnim trakom, pa tudi funkcionalni nastavki izpuha. Na izbiro so tri oblikovne linije, vključno z S line s športnimi elementi.

Nova generacija audija Q5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Tretja možnost je prilagodljivo zračno vzmetenje, ki v primerjavi s prejšnjo generacijo audija Q5 zagotavlja veliko večji razpon med udobnim in športnim načinom. V dvignjenem položaju je dno avtomobil od normalne oddaljenosti od tal višje za 45 milimetrov, v terenskem načinu 30 milimetrov v dinamičnem načinu pa bo 15 milimetrov nižje.

Nova generacija audija Q5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Majhna baterija omogoča vožnjo na elektriko

Tudi pri ponudbi motorjev je tehnično sorodstvo audija Q5 z novim audijem A5 nesporno, predvsem, pa bi lahko tehnologijo blagega hibrida MHEV Plus označili skoraj kot polni hibrid. Novi turbobencinski motor 2,0 TFSI z močjo 150 kilovatov, preskušeni turbodizelski štirivaljnik 2,0 TDI z močjo 150 Kilovatov in novi turbobencinski šestvaljnik 3,0 V6 TFSI z močjo 270 kilovatov (prihaja na začetku leta 2026), ki poganja audi SQ5, so vsi opremljeni z 48-voltnim blagim hibridom, ki se napaja iz litij-železo-fosfatne baterije s kapaciteto 1,7 kilovatne ure.

Nova generacija audija Q5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Modelska ofenziva

Direktor znamke Audi pri nas je poudaril, kako pomemben je SUV Q5 za Audi. SUV-ji v portfelju znamke pri nas predstavljajo kar 72 odstotkov prodaje. Bolta pravi, da se veseli prihodnjih let, saj bo Audi v naslednjih dveh do treh letih na trg predstavil po dva nova modela. Poudaril je tudi uspešno prodajo audija A5, ki nadomešča tudi model A4, z nestrpnostjo pa letos pričakujejo še modela A6 in Q3.

Nova generacija audija Q5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Tega poleg bencinskega motorja in baterije sestavljata še jermensko povezani starter-generator in novi pogonski elektromotor, ki je vgrajen na gred 7-stopenjskega menjalnika DSG in zagotavlja dodatno pogonsko moč 18 kilovatov in moč rekuperacije do 25 kilovatov. Manevriranje in parkiranje poteka povsem električno, elektromotor pa v dogajanje posega vse do hitrosti 130 kilometrov na uro.

Elektromotor lahko za pogon skrbi tudi med počasno vožnjo v mestni gneči ter za dodajanje moči med konstantno vožnjo po podeželskih cestah. Osnovni štirivaljnik deluje tudi v kombinaciji s prednjim pogonom, sicer pa je pogon štirikolesni. Od poletja dalje bosta na voljo tudi dva priključno hibridna sklopa.

audi Q5 | Avtor: Audi Audi

Tudi zaslon za sovoznika

Novi audi Q5 je v primerjavi s predhodnikom dobil tudi bolj agresiven videz oziroma bolj mišičast SUV značaj, kot to pojasnjujejo pri Audiju. Na višji nivo so se po zgledu drugih novih audijev dvignili tudi matrični LED žarometi, ki jih sestavlja 15 segmentov, ki zagotavljajo osem svetlobnih podpisov. Zadek krasijo digitalne zadnje luči OLED 2.0, ki jih povezuje svetlobna letev in ustvarjajo aktivni svetlobni podpis.

Zadnji spojler je prvič v Evropi dobil projekcijsko luč, ki grafiko projicira na zadnjo šipo in tako poveča svetlobno območje zavorne luči. Zadevo naj bi videli le vozniki za avtomobilom, voznika pa naj ne bi motila.

audi Q5 | Avtor: Audi Audi

Z dolžino 4,717, širino 1,900, višino 1,651 in medosno razdaljo 2,820 je novi audi Q5 za dobrega 3,5 centimetra zrasel le v dolžino, kar pa ne pomeni, da zadnja klop ni pridobila prostornosti. Ta je tudi drsna. Prtljažnik je z osnovnimi 520 litri ostal enak, s povečljivostjo na 1.473 litrov pa je celo malo manjši. Vendar pa je menda nalaganje prtljage lažje, zviti pokrov prtljažnega prostora pa je mogoče shraniti v dno.

Ureditev prednjega dela kabine se zgleduje po audiju A5, vendar na križanski način, izstopajo pa predvsem 11,9-palčni zaslon instrumentni plošče, 14,5-palčni zaslon infozabavnega sistema ter dodatni 10,9-palčni sovoznikov zaslon. Infozabavni sistem je zasnovan na Andoridovem sistemu, ki se nadgrajuje preko spleta, na voljo pa so tudi Audijeve povezljivostne storitve. Preko uporabniškega vmesnika se upravlja tudi aplikacije.

Nova generacija audija Q5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Na voljo je tudi projekcijski zaslon, ki je kar za 85 odstotkov večji od predhodnikovega, za komunikacijo s sistemom pa skrbi tudi novi Audijev asistent z lastnim avatarjem in uporabo umetne inteligence ChatGPT. Za doplačilo je na voljo tudi 685-vatni zvočni sistem Bang & Olufsen z izničevanjem motečih zvokov.

Q5 z vstopnim bencinskim motorjem stane 56.260 evrov, za dizelski motor s štirikolesnim pogonom quattro je treba odšteti vsaj 58.450 evrov. Samodejni menjalnik je serijski, ročni menjalnik ni več v ponudbi. Na leto računajo v Sloveniji prodati med 150 in 170 vozili, odvisno od dobave. Q5 Audi proizvaja v Mehiki.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • Toma 07:20 09.april 2025.

    Spet bodo Balkanci onanirali ;-)