Fiat grande panda
Velika panda bo k nam pripeljala marca
Dolgo smo jo čakali, a zdaj bo končno le pripeljala tudi na slovenske ceste. Nova panda bo grande panda, poganjali pa jo bodo tako bencinski kot električni motorji.
Četrtek, 30. januar 2025
Fiat grande panda zalet za napad na svetovne trge jemlje na osnovi uspešnic pred njo, ki so prepričale več kot 23 milijonov kupcev. Avtomobil je zasnovan na platformi Stellantisa, ki omogoča uporabo različnih pogonskih sklopov.
Že prvi pogled nanjo razkrije, da so imeli oblikovalci v Torinu pred seboj legendarno pando iz osemdesetih let. Nova generacija je kljub imenu še vedno precej kompaktna, saj je dolga 3,99 metra, široka 1,76 metra in visoka 1,57 metra. Kljub temu nudi udobje za do pet potnikov in prostoren prtljažnik s kapaciteto 361 litrov (podatek velja za električno izvedenko). Za visoko raven udobja in funkcionalnosti poskrbijo premišljena notranja odlagalna mesta in sodobni informacijsko-razvedrilni sistemi.
Nova grande panda bo na voljo v električni izvedenki s 44 kWh baterijo, ki po WLTP ciklu omogoča doseg 320 kilometrov. Električni motor zmore 83 kW (113 KM, kar je dovolj za pospešek do stotice v 11 sekundah, medtem ko je največja hitrost omejena na 132 km/h. Polnjenje baterije z izmeničnim tokom lahko poteka z močjo 7 kW (spredaj nameščen izvlečni kabel) oziroma 11 kW. Z enosmernim tokom gre do 100 kW, kar pomeni, da je baterijo v idealnih pogojih od 20 do 80 odstotkov mogoče napolniti v manj kot pol ure. Poleg tega bo na voljo tudi blaga hibridna različica s 1,2-litrskim trivaljnim motorjem, ki ponuja 74 kW (100 KM) in 48-voltno litij-ionsko baterijo.
Če ste v skrbeh glede najbolj prepoznavne lastnosti pande, torej štirikolesnega pogona, naj vas potolažimo, da v Fiatu pripravljajo tudi to. Vprašanje pa je ali bo šlo za bencinsko izvedbo ali pa bo napis 4x4 na zadku nosila le električna izvedba.
Ponaša se tudi z naprednimi sistemi za pomoč pri vožnji, kot so pomoč pri parkiranju, tempomat in aktivna varnostna zavora. Poleg tega bo vozilo na voljo z naprednimi povezljivimi storitvami, ki omogočajo brezskrbno in varno vožnjo.
Z uporabo recikliranih materialov in inovativnih trajnostnih rešitev, kot so bambusova vlakna v armaturni plošči in reciklirane embalaže v notranjosti, Fiat še dodatno potrjuje svojo zavezanost trajnostni prihodnosti. Grande panda predstavlja pomemben korak v smeri globalne prepoznavnosti in ponovne prevlade v segmentu B, kjer je Fiat že dolgo sinonim za dostopno in inovativno mobilnost.
K nam bo nova velika panda zapeljala že v marcu, a cene za zdaj uvoznik še ni razkril. Če lahko sklepamo po drugih evropskih državah, bi morala biti bencinska izvedba na voljo za okoli 19 tisočakov, medtem ko bi lahko bila električna ob upoštevanju eko subvencije celo malenkost cenejša.