Novomeški avtomobilski proizvajalec Revoz za letošnje leto ob predvidenem obratovanju v dveh izmenah pričakuje dvig proizvodnih količin v primerjavi z lanskim letom za 15 odstotkov, je pojasnil predsednik uprave Revoza Patrice Haettel.
Gre za leto, v katerem je Revoz zaključil naložbo v začetek proizvodnje dveh novih modelov, novega twinga in smarta. S proizvodnjo so začeli aprila, uradno odprtje je bilo maja lani. S prodajo novega twinga so nato začeli septembra, s prodajo smarta pa novembra. Za zagotovitev zadostnih količin za začetek prodaje so v Revozu lani z začasno polovično nočno izmeno okrepili proizvodnjo in s tem število sodelavcev, tako da so konec leta poleg 2.000 zaposlenih imeli tudi 1.000 agencijskih delavcev.
V pogodbi s slovensko vlado glede subvencije je bilo po Haettelovih besedah jasno opredeljeno, da mora Revoz ustvariti 51 novih delovnih mest in da mora biti konec leta 2015 stanje zaposlenih v Revozu 2105. "To številko neposredno zaposlenih bomo dosegli," je povedal Haettel.
Trenutno sicer dve tretjini proizvodnje odpadeta na novi twingo, tretjina pa na štirisedežni smart, ki je plod sodelovanja z družbo Daimler. "Vendar pa je to razmerje lahko že jutri drugačno, treba je pač vedeti, da se tovarna v celoti prilagaja povpraševanju na trgu," je dejal.
Za letošnje leto načrtujejo pripravo električne različice smarta, v načrtu imajo tudi samodejne menjalnike za oba modela ter izdelavo nekaj omejenih serij ne samo za evropsko, ampak tudi nekatera druga svetovna tržišča.
Haettel je sicer v luči tega, da je proizvodna zmogljivost tovarne v Revozu več kot 200.000 avtomobilov letno, še povedal, da je težko reči, kdaj bodo dosegli to raven proizvodnje.
"Popolnoma smo podrejeni povpraševanju na trgu. Pri twingu zdaj približno vidimo, kakšno je stanje na trgu, za smarta še čakamo, ker so prva prava naročila začela prihajati šele decembra. Ali bi lahko dobili še kakšen nov model, pa je že druga zgodba. Pomembno je predvsem to, da Revoz ponovno najde svojo konkurenčnost, po kateri je bil znan, in to lahko zagotovi tudi nove projekte," je pojasnil.
Direktor Nissana Matevž Rakar v letošnjem letu napoveduje 3,8 odstotni tržni delež Nissana v Sloveniji in prodajo 2.350 vozil, slabo petino več kot lani.
Foto: Miloš Milač, Matej Kačič, Smart